Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoeveel tijd nodig voor CCVX?
Hallo allemaal, 

Ik ben op dit moment bezig met een WO-bachelor en zou graag, als ik deze af heb gaan beginnen aan geneeskunde. Ik moet ccvx toetsen halen voor BiNaSch en Wiskunde (A). Hoe lang denken jullie dat ik realistisch gezien nodig zal hebben, wetende dat ik op dit moment studeer. Ik doe zelf niet heel veel moeite voor mijn studie omdat ik het niet bijster interessant vind, dus heb opzich wel wat tijd om te leren voor ccvx ernaast. 

Groeten van Limbodans
Antwoord
Hallo Limbodans,

Allereerst wat leuk dat je voor geneeskunde gaat. Het is als je het mij vraagt de beste en leukste studie die er is. Naast dat het hard werken is en lange dagen zijn, is het het helemaal waard.

Ikzelf heb een HBO opleiding gedaan voordat ik ben begonnen met geneeskunde in Utrecht. Omdat ik niet aan de ingangseisen voldeed moest ik de CCVX examens halen. Op havo had ik echter alle vakken al gehad, dus een basiskennis was al aanwezig. Uiteindelijk heb ik per vak ongeveer 2/3 maanden uitgetrokken om dit full time door te nemen. Voor mij was dit voldoende om de vakken met een 8 of hoger te halen. Wellicht is het dus voor jou, gezien je huidige studie, ook genoeg om uiteindelijk een voldoende te halen. De vakken heb ik geleerd door examenbundels te kopen en voor scheikunde een thuisstudie cursus (NHA of LOI) te volgen. Wat je eventueel ook nog zou kunnen overwegen, mits je de tijd hebt, is je inschrijven voor de reguliere staatsexamens. Hiermee haal je de officiële staatsexamens wat ook mooi als toevoeging op je huidige VWO diploma zal staan Wink. Inschrijven voor de staatsexamens moet wel voor 1 januari. Daarna is er geen mogelijkheid meer om er aan deel te nemen voor dat jaar.

Mocht je nog vragen hebben over CCVX dan wel geneeskunde in Utrecht hoor ik het graag en kun je me gerust een berichtje sturen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)