Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Universiteit Maastricht 2021 - 2022
Bij deze een forum topic voor de decentrale selectie geneeskunde van Universiteit Maastricht 2021, voor het studie jaar 2021-2022.

Handige tips en links voor de selectie:
-       Lees de ervaringen en tips van kandidaten van de decentrale selectie van voorgaande jaren
-       Word ook lid van onze Whatsappgroepen voor de decentrale selectie geneeskunde

Wees beleefd naar elkaar, hou het netjes en blijf a.u.b. bij het onderwerp.

Veel succes dit jaar met de decentrale selectie geneeskunde!
Antwoord
Hey,

Denk je dat door Corona er minder aanmeldingen zullen zij of juist meer?
Antwoord
Hey!
Wij verwachten juist dat er dit jaar meer aanmeldingen zijn. Er zijn immers veel mensen die nu door corona extra geïnspireerd zullen zijn om arts te worden.
Antwoord
Kan je ergens zien hoeveel aanmeldingen er tot nu toe al zijn?
Antwoord
Nee, helaas worden de aantal aanmeldingen pas na de selectieprocedure bekend gemaakt. Als wij kijken naar vorig jaar, dan waren er 1698 aanmeldingen. Wij verwachten dit jaar dat er rond de 1750-1800 aanmeldingen zullen zijn.
Antwoord
Ik denk persoonlijk niet dat er veel meer aanmeldingen als vorig jaar zijn. Mensen die geneeskunde willen doen hebben al langer dat plan, lijkt me sterk dat veel mensen door de coronacrisis opeens besluiten om arts te worden.

Daarnaast waren er in studielink vorig jaar 1698 aanmeldingen, maar er zijn geen 1698 portfolio’s ingestuurd. Er zijn altijd een paar honderd mensen die zich wel aanmelden, maar uiteindelijk of toch uitschrijven of geen portfolio/huiswerkopdracht insturen.
Antwoord
Vorig jaar waren er zelfs 1825 aanmeldingen en daarvan hebben er 1698 mensen de portfolio daadwerkelijk opgestuurd. En we zien dat in Maastricht elk jaar het aantal aanmeldingen toeneemt.
Antwoord
Krijgen wij de portfolio om 12 uur middernacht gestuurd?
Antwoord
De portfolio is inderdaad vanaf 4 december beschikbaar. Het is erg wisselend of je meteen om middernacht een uitnodiging krijgt of gedurende de dag.
Wat wel belangrijk is: houd voor de zekerheid jouw spamfolder in de gaten!
Antwoord
Weet iemand of er engelse taaleisen zijn als ik me wil aanmelden voor de ITM dus in het engels geneeskunde volgen?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)