Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Radboud Universiteit 2020-2021
Heeey! Ik dacht misschien handig om alvast een topic aan te maken voor de selectie. Hoe kan je je het beste voorbereiden voor zowel de BNS toets als de artsen toets? Moet voor de BNS toets heel samengevat geleerd worden voor bio? En hoe zit het met scheikunde en natuurkunde? Handig om alvast op een rijtje te hebben denk ik. Meerdere die ook van plan zijn om dit jaar mee te doen in Nijmegen?  Tongue
Antwoord
Hooi Quinty, ik heb me ook aangemeld in Nijmegen!
Antwoord
Zijn er mensen hier die zich ook voor THK hebben aangemeld ?
Antwoord
Hi,

Ik heb dit jaar meegedaan aan de selectie van de Radboud en ik ben toegelaten. Ik wil graag mijn ervaring meedelen.

HW-opdracht: Iedereen haalt vrijwel dit toets, daarom kan je geen onderscheid maken van deze opdracht. (Alleen 2 of 3 onvoldoende elk jaar)

BSN TOETS: Dit is meer een feitjes toets dus gewoon alles in je hoofd stampen van bio natuur en scheikunde. De formules van natuur hoef je niet te onthouden (je krijgt een formuleblad) Bij bio gaat alle vragen over het menselijk lichaam. Scheikunde: meer over zuur-base en redox, maar ik zou alles herhalen. Bij natuurkunde: Hier kun je alles van verwachten.Er zijn een paar berekeningen, maar die zijn heel makkelijk gewoon waardes in de formule invullen. Het niveau is ongeveer dezelfde als de eindexamens, maar iets makkelijker. Bij deze site kun je vragen uit de toets vinden. Er kwamen dit jaar ongeveer 20 vragen in de toets uit deze oude tentamens. MGZ 1 EN MGZ 2 EERSTE KWARTAAL de eerste 20 vragen alleen.
https://tentamen.ifmsa.nl/tentamens-gnk.html

Affiniteittoets: Dit toets kun je niet echt voorbereiden, maar als je logisch denkt weet je direct de beste antwoord. In dit site vind je een affiniteittoets
http://users.telenet.be/toelating/gesprek.html
Antwoord
Anap,

Super lief dat je reageert en ons wilt te helpen! Bij biologie dus vooral focussen op het menselijk lichaam? En verder moet je dus voor scheikunde en natuurkunde alles eigenlijk kennen? Of zijn er bepaalde onderwerpen belangrijker?

Bedankt voor de tipjes en linkjes, erg handig Wink
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)