Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 10 stemmen - gemiddelde waardering is 2.2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde UvA 2020-2021
Beste allemaal,

Bij deze een topic voor de decentrale selectie geneeskunde van de Universiteit van Amsterdam voor het jaar 2020-2021! Sinds dit jaar bieden we ook de mogelijkheid om lid te worden van een whatsappgroep, dat kan via de volgende link: 
Vergeet niet om de ervaringen te lezen van voorgaande kandidaten. Deze kan je op de site vinden onder ervaringen.

Heel veel succes met de decentrale selectie!
Antwoord
Hoi mensen!

Ik heb een tijd geleden een topic aangemaakt voor UU, maar ik overweeg toch UvA.
Mensen die zich al hebben ingeschreven? Smile
Antwoord
Zijn er al wat mensen aangemeld voor selectie UvA? Big Grin
Antwoord
Hoi allemaal,

Dit jaar kijken ze in de UVA helemaal niet naar je cijfers. De selectie bestaat alleen uit 3 toetsen: een toets over de stof die je moet leren, een toets over natuurkunde, scheikunde en biologie en een essay over medisch ethisch dilemma. Mijn broer heeft vorig jaar meegedaan aan de selectie en hij had voor nat, scheik en bio hoger dan een 8. Hij vond de natuurwetenschappelijke toets heel erg moeilijk. Het was niet het niveau van de eindexamens. De leertoets vond hij niet zo lastig, maar je moet echt heel veel tijd in besteden. Hij werd uiteindelijk toch niet toegelaten. Hij raad mensen aan die nu in vwo6 zitten om geen selectie te doen in UVA, want je krijgt er gewoon geen tijd om zowel voor de eindexamens te voorbereiden en voor de leertoets te leren. Dit jaar mag je ook GEEN BINAS gebruiken! Dat zal de natuurwetenschappelijke toets moeilijker maken.
https://www.uva.nl/programmas/bachelors/...ectie.html
Antwoord
Bullshit. Twee vriendinnen van mij hebben vorig jaar meegedaan, ze stonden beide rond de 6 en kozen voor uva omdat je je toelaatkans meer in de hand hebt als je goed leert. Ze zeiden dat de selectie heel goed te doen was, ze kregen voldoende tijd (meer dan de VU), ze kregen nog eens extra filmpjes over de stof in het Nederlands van de UVA. Er waren naast ingewikkelde medische processen ook gewoon ethische medische dilemma's besproken in de stof, dus dat is makkelijker te leren. Ze zijn beide toegelaten. Het essay vonden ze ook te goed te doen en je krijgt bizar veel tijd voor alle onderdelen (een van hen was dyslectisch en heeft alsnog minder dan de helft van de tijd gebruikt) Laat dit hierboven je niet tegenhouden om je aan te melden. En de binas mocht je al een paar jaar niet meer gebruiken, mag ook niet bij andere uni's.
Antwoord
Of je genoeg tijd heb hangt het af van je school of er schoolexamens is tijdens de voorbereiding van de leertoets. En waar heb je gehoord over die uitleg van de ethische dilemma? Want daar werd er niets uitgelegd. En de kennistoets is in het algemeen best wel moeilijk.
Antwoord
Van mn vriendinnen. En ze zeiden dat de kennistoets heel feitelijk is, dus als je de stof goed gedisciplineerd leert, dan is het erg goed te doen. Dit is wat zij zeiden.
Antwoord
Uit mijn klas ook 3 toegelaten, de selectie is echt niet onmogelijk als je je goed voorbereid Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)