Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wachten op behalen van propedeuse of niet?
Beste mensen,

Ik heb mijn vwo-diploma en zit op dit moment in mijn eerste jaar van het hbo-v (verpleegkunde). Ik wil toch wel graag geneeskunde studeren aan de RUG, maar mijn vraag is of het veel uitmaakt of je je propedeuse hebt of niet. Op dit moment heb ik hem natuurlijk nog niet, maar ik verwacht hem wel dit jaar te halen. Is het beter om te wachten tot volgend jaar en met een propedeuse op zak mee te doen aan de selectie of het gewoon nu al te proberen? Maakt het veel verschil? 

Mvg,
Charon
Antwoord
Dat zou je ff in het forum van selectie van de RUG moeten vragen of je extra punten krijgt voor meer behaalde ECTS. Ik ga selectie doen aan de EUR en daar is het wel zo, maar je moet jezelf ook afvragen of het het waard is om nog een jaar te wachten. Zal je selectie écht afhangen van de punten die je krijgt bij een selectie voor een propedeuse?
Antwoord
(12-01-2017, 07:31 PM)BleedingOut schreef: Dat zou je ff in het forum van selectie van de RUG moeten vragen of je extra punten krijgt voor meer behaalde ECTS. Ik ga selectie doen aan de EUR en daar is het wel zo, maar je moet jezelf ook afvragen of het het waard is om nog een jaar te wachten. Zal je selectie écht afhangen van de punten die je krijgt bij een selectie voor een propedeuse?

Bedankt voor je antwoord! Ik heb inmiddels al besloten dat ik het gewoon ga proberen.
Antwoord
(13-01-2017, 04:20 PM)Charons schreef:
(12-01-2017, 07:31 PM)BleedingOut schreef: Dat zou je ff in het forum van selectie van de RUG moeten vragen of je extra punten krijgt voor meer behaalde ECTS. Ik ga selectie doen aan de EUR en daar is het wel zo, maar je moet jezelf ook afvragen of het het waard is om nog een jaar te wachten. Zal je selectie écht afhangen van de punten die je krijgt bij een selectie voor een propedeuse?

Bedankt voor je antwoord! Ik heb inmiddels al besloten dat ik het gewoon ga proberen.

Heel veel succes!  Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)