Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Universiteit Utrecht 2020 - 2021
De aanmeldingen van Utrecht stijgen elk jaar (sowieso bij alle 8 universiteiten waar selectie voor geneeskunde is). Vorig jaar was het ongeveer 1400, dus ik zou uit gaan van ongeveer 1500 aanmeldingen.
Antwoord
Dat wordt nog is wat zeg.. dat is ongeveer 20% kans.  Angel
Antwoord
Hallo,

Een idee hoe de non-cognitieve toets eruit gaat zien. http://users.telenet.be/toelating/gesprek.html
Antwoord
Ik heb dit jaar meegedaan, maar ben niet toegelaten doordat ik te laat begon met leren (mid februari). Ik kende wel alle stof, maar niet super goed.

Aan alle mensen die zichzelf tegenhouden door het groot aantal aanmeldingen. Bijna alle uni's krijgen langzamerhand hetzelfde aantal aanmeldingen per jaar (De aanmeldingen voor Groningen, Rotterdam, VU, Nijmegen, Maastricht worden voor dit jaar ongeveer hetzelfde geschat als de aanmeldingen van UU op basis van de procentuele stijging van aanmeldingen in voorgaande jaren)

Daarnaast is de toets van de UU echt niet moeilijk, dus als je denkt dat het onmogelijk is (echt niet!!). Op tijd leren is echt een belangrijke factor in deze selectie. De stof is elk jaar anders, maar sommige onderdelen blijven jaarlijks terugkomen die zeker 20% van de toets innemen. Je krijgt de 100 kantjes stof al begin december toegestuurd, dus je hebt bizar veel tijd (vu geeft 2 weken tijd voor 100 kantjes, uva 1 maand voor 100 kantjes en andere uni's vergelijkbaar.) De stof is niet lastig; het onderdeel zenuwstelsel dit jaar was qua niveau bijna ongeveer hetzelfde als wat je leert op de middelbare school. Anatomie had ik dus slecht gemaakt, want ik was gewoon heel veel namen van bewegingen en gewrichten vergeten, die zijn namelijk wel wat lastiger.

En mensen die toegelaten worden zijn niet opeens genies, ze zijn gewoon zoals jij en ik. Het is echt een kwestie van voorbereiding en je verdiepen in de stof naast het lezen van de stof van UU wat je krijgt. Echt niet moeilijk.
Antwoord
Wow dankjewel! @anap @student134

@anap als je meer van dat soort linkjes hebt kun je ze dan alstjeblieft met mij delen via PM of nog een reactie? ! Ook mis ik nog de antwoorden !!
Antwoord
(27-10-2019, 12:44 PM)anap schreef: Hallo,

Een idee hoe de non-cognitieve toets eruit gaat zien. http://users.telenet.be/toelating/gesprek.html

Hey aardig van je dat je het wilt delen, alleen je zet iedereen op dit forum dan wel op het verkeerde been. Bij de uu ziet de non-cognitieve toets er totaal niet zo uit. (Bij Radboud miss wel? Maar bij UU niet)
Antwoord
Kunnen jullie de studiestof bij blackboard zien? Ik kan wel inloggen bij Blackboard maar ik zien geen studiestof   Huh
Antwoord
@dorsa19 Nee bij mij ook nog niet! In de mail stond dat het enkele dagen kon duren voordat de selectiemodule zichtbaar wordt in Blackboard.
Antwoord
Hoi!

Ik zit momenteel in mijn 3e jaar geneeskunde in Utrecht. Het is mij toen gelukt om bij mijn eerste poging binnen te komen. Ik heb vooral hard geleerd! Mijn samenvatting staat op stuvia: https://www.stuvia.nl/bundle/38298/decen...-2019-2020

Veel succes met leren!
Antwoord
Wat is het onderwerp van de selectiestof dit jaar? (Ik doe zelf niet mee) Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)