Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 21 stemmen - gemiddelde waardering is 4.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2017
Heyy,
Ik heb me al ingeschreven via studielink voor de vu via track A. Ik heb ook die hele vragenlijst ingevuld enzo. Maar nu weet ik nou niet wanneer ik mijn overgangscijfers van vwo 5 naar 6 en mijn deelcertificaat(natuurkunde) moet opsturen naar ze. Moet dat al voor 15 januari of moet je het pas opsturen samen met het cv-formulier. Weet iemand dat?
Big Grin 
(09-11-2016, 06:59 PM)jasmijn2606 schreef: Hoi allemaal,
Ik heb vorig jaar meegedaan aan de decentrale selectie van de VU via track A en ben aangenomen!
Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust, ik hoor het graag.
Liefs!
Heyy,

Ik heb me al ingeschreven via studielink voor de vu via track A. Ik heb ook die hele vragenlijst ingevuld enzo. Maar nu weet ik nou niet wanneer ik mijn overgangscijfers van vwo 5 naar 6 en mijn deelcertificaat(natuurkunde) moet opsturen naar ze. Moet dat al voor 15 januari of moet je het pas opsturen samen met het cv-formulier? Shy

(20-11-2016, 10:32 PM)laanbr schreef: Hey!
Ik heb me ook aangemeld bij de VU, track B! VU is inderdaad vaag in de toetsen die ze gaan afnemen, ben erg benieuwd.
Hoe ziet jullie CV eruit? Smile

heyy,
Bijles gegeven bètavakken aan middelbare scholieren. Huiswerkbegeleiding aan basisschool kindertjes. Gewerkt bij een opticien. Vrijwilliger bij Resto van Harte ( is een soort restaurant waar mensen bij een komen die het niet zo goed hebben). Leesclub aan kleine kinderen. Anglia examen behaald. Deelgenomen aan het leerlingensymposium Vu/UVA. Ik vind het persoonlijk niet echt geweldig, maar alsnog proberen. Hoe ziet jouw cv eruit?
Nora, weet je zeker dat je track A moet hebben? Volgens mij niet als je deelcertificaten hebt en dus niet op dit moment het gehele pakket in 6 VWO volgt.

Site VU:
----------------
Wie kan er meedoen aan Track A?
Je kunt meedoen aan Track A als je voltijds in 6 vwo zit op het moment van inschrijven. Met voltijds bedoelen we dat je het volledige vakkenpakket volgt, met een voltijds onderwijsurenbelasting van tenminste acht vakken. Deelcertificaten vallen hier niet onder. 
Je moet het profiel Natuur & Gezondheid met natuurkunde of het profiel Natuur & Techniek met biologie doen. 

------------------
Einde citaat. 

Je vraag:
Je kunt kopieën van je deelcertificaat laten certificeren aan de studentenbalie van de VU en zo'n kopie daar inleveren (kan nu al vast als je hem al hebt). Dan neemt de administratie dat mee in je toelaatbaarheidscheck (de status daarvan kun je online volgen: rode kruisjes / groene vinkjes in VUnet).

De overgangscijfers komen pas op het cv-formulier aan de orde.
(27-11-2016, 08:02 PM)Edelweiss schreef: Nora, weet je zeker dat je track A moet hebben? Volgens mij niet als je deelcertificaten hebt en dus niet op dit moment het gehele pakket in 6 VWO volgt.

Site VU:
----------------
Wie kan er meedoen aan Track A?
Je kunt meedoen aan Track A als je voltijds in 6 vwo zit op het moment van inschrijven. Met voltijds bedoelen we dat je het volledige vakkenpakket volgt, met een voltijds onderwijsurenbelasting van tenminste acht vakken. Deelcertificaten vallen hier niet onder. 
Je moet het profiel Natuur & Gezondheid met natuurkunde of het profiel Natuur & Techniek met biologie doen. 

------------------
Einde citaat. 

Je vraag:
Je kunt kopieën van je deelcertificaat laten certificeren aan de studentenbalie van de VU en zo'n kopie daar inleveren (kan nu al vast als je hem al hebt). Dan neemt de administratie dat mee in je toelaatbaarheidscheck (de status daarvan kun je online volgen: rode kruisjes / groene vinkjes in VUnet).

De overgangscijfers komen pas op het cv-formulier aan de orde.
Ja ik twijfelde persoonlijk zelf ook eerst of ik niet mee moet doen met Track B. Maar toen zag ik deze veelgestelde vraag

"Ik zit wel voltijds in 6 vwo, maar heb niet het juiste pakket, mag ik dan wel meedoen?

Als je niet het juiste pakket hebt, ben je deficiënt voor een aantal vakken. Je kunt je deficiënties via een vwo-deelcertificaat of universitair testimonium wegwerken. Je kunt alleen meedoen aan de selectie voor Track A, als je je deficiënties uiterlijk 15 juli 2017 weggewerkt hebt."

Dus ik doe wel mee met track A. Ik denk dat het gewoon zo is dat iedereen die momenteel in VWO 6 zit gewoon mee doet met Track A en wie niet met Track B. Bedankt voor je antwoord trouwens Smile
Ok daar staat je situatie inderdaad duidelijk beschreven. Uit die andere tekst van de VU haalde ik dat niet, en leek me erg sneu als zoiets mis zou gaan.
Succes met de selectie!
(09-11-2016, 06:59 PM)jasmijn2606 schreef: Hoi allemaal,
Ik heb vorig jaar meegedaan aan de decentrale selectie van de VU via track A en ben aangenomen!
Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust, ik hoor het graag.
Liefs!

Hoe was het allemaal? kan je misschien je ervaring delen met ons Smile
Waren de toetsen moeilijk?
Hi allemaal,
Sorry voor mijn late reactie, het was een drukke periode en in de vakantie stond mijn laptop uit.
Als je je aangemeld hebt met studielink, krijg je even na 15 januari een mail met hoe de procedure verder loopt. Je krijgt dan een bestand waar je allemaal gegevens in moet zetten. Daar kan je per onderdeel delen van je CV invullen. Daarbij moet je dan bewijs aanleveren van wat je zegt gedaan te hebben.
Dat moesten wij toen binnen twee weken weer terug sturen.
We hadden twee soorten toetsen, capaciteiten toets en kennis toets.
Dat eerste was een soort IQ toets, maar dat was nieuw ons jaar. De kennistoets hadden ze veel te moeilijk gemaakt, dus daar kan ik niet veel over vertellen, behalve dat er veel moeilijke termen in voor kwamen.
Succes allemaal
Hallo,

vorig jaar ben ik binnengekomen via track B.

Ik zou mensen die bij de VU met track B toen toch willen aanraden nog eens heel goed na te denken over je keuze. Mocht dit je laatste kans zijn dan denk ik eerlijk gezegd dat je beter af bent om mee te doen bij een andere universiteit. De VU geeft slechts 105 plekken weg aan mensen van track B. Concurrentie is moordend. Ik merk ook dat als ik vergelijk met cv's van mede studiegenoten er geen touw vast te knopen is aan de beoordeling van het CV. Het neigt bijna naar een soort willekeur. Mij hoor je er verder niet over klagen maar goed. De VU doet ook geen uitspraak over hoe ze je CV beoordelen en op welke vlakken ze je punten toekennen. In dat opzicht zijn ze heel vaag. Van die 105 plekken gaan er overigens ook nog een aantal plekken af die de VU sowieso weggeeft aan topsporters.

De toetsen van de VU zijn misschien nog wel vager. Er is een zogenaamde capaciteitentoets en een "college" toets. De capaciteitentoets is een veredelde IQ test maar de collegetoets gaat helemaal nergens over. Je krijgt in aanloop naar de toets 2 colleges waarbij ze je vertellen goed op te letten. Als je dit doet zou je de toets goed kunnen maken. Daar bleek op de toets zelf helemaal niets van waar te zijn. van de 30 vragen waren er misschien 5 die je uit het college kon halen. De rest was puur gokwerk. Uiteindelijk was de gemiddelde toetsscore ook iets van 48%

Voor mensen uit track A echter is het een stuk simpeler om binnen te komen want ze hebben plekken zat voor jullie. Aan alles blijkt ook wel dat de VU inzet op jonge studenten.

Mocht je goed kunnen leren dan raad ik je van harte aan mee te doen bij de UU of aan de UVA. Als je daar de toets goed maakt mag je de 2de ronde overslaan!
Ik las iets over het aantal aanmeldingen van de RUG, UU en de RU, weet iemand toevallig al het aantal aanmeldingen aan de VU?
Van de VU weet ik het niet, maar ik had gemaild met de UvA aan het begin van de week en die zeiden dat ze het aantal aanmeldingen bekend zouden maken nadat de inschrijving is gesloten. Dus na 15 januari. Ik denk dat de VU dat ook gaat doen dan.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 19 gast(en)