Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 21 stemmen - gemiddelde waardering is 4.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2017
(14-01-2017, 09:44 PM)BleedingOut schreef:
(14-01-2017, 09:31 PM)laanbr schreef:
(14-01-2017, 09:23 PM)BleedingOut schreef:
(14-01-2017, 09:16 PM)laanbr schreef:
(14-01-2017, 08:57 PM)Caging schreef: VU heeft 731 aanmeldingen en RUG 1275 :")

Oei dat zijn er pijnlijk veel, balen zeg... Geen idee wat nu een slimme keuze is haha

Je bent er niet echt optijd bij? :p

Is er een verschil tussen de selectie bij de VU / RUG? Ik weet niet waar zij op controleren maar als de een bijvoorbeeld vooral naar CV kijkt en de ander naar toetsen / cijfers en jij hebt een flut CV moet je voor de andere gaan natuurlijk, daar zou ik vooral opletten. En als het niet veel uitmaakt qua selectie natuurlijk voor de VU gaan.

Haha jawel! Sta al sinds het begin ingeschreven bij de VU, vooral door mijn CV. Maar dt forum laat me best twijfelen, aangezien ik track B ben..

Dan is VU blijkbaar je eerste keus, laat je er niet afhalen door dit forum! Gewoon er voor gaan, je kan het! En als je uitgeloot wordt probeer je het volgend jaar de RUG! Goodluck!
Klopt ja! Thanks, ga mijn best doen!
Heey allemaal

Weet iemand ook hoeveel aanmeldingen er zijn bij track B?
(15-01-2017, 08:06 PM)zoe1998 schreef: Heey allemaal

Weet iemand ook hoeveel aanmeldingen er zijn bij track B?

Hey! Volgens mij wordt dit pas bekend na ronde 1, aangezien dan pas alle info over de kandidaten bekend wordt bij de VU en ik dit op het forum van vorig jaar las. Ik weet het alleen niet zeker, het kan ook na vandaag bekend worden. (Zou er alleen niet op gokken haha)
Hoi allemaal, 

Ik heb me ingeschreven voor track A bij de Vu maar vroeg me af of dingen als oppassen en waar je nu werkt en bijles geven je er ook in moet zetten? 
Zelf werk ik mee aan onderzoek bij umc, kan dat er ook bij? Weet iemand inmiddels al hoeveel mensen zich voor track a hebben aangemeld?
Hoi ik heb een vraagje! Bij de cijfers die je moet invullen, doe je dan je schoolexamencijfer+centraal examencijfer en dan delen door twee? Want het moet op 1 decimaal en je uiteindelijke eindcijfers staan afgerond op je diploma. Heeft iemand daar antwoord op?

Enneh, valt bijles geven, leerlingmentor zijn, extra vakken volgen en bijbaantjes allemaal onder Relevante Prestaties? Want je mag maar 3 relevante prestaties opgeven.. Kan iemand me daarbij helpen?

Dankjullie!
(17-01-2017, 09:21 PM)jakkie schreef: Hoi ik heb een vraagje! Bij de cijfers die je moet invullen, doe je dan je schoolexamencijfer+centraal examencijfer en dan delen door twee? Want het moet op 1 decimaal en je uiteindelijke eindcijfers staan afgerond op je diploma. Heeft iemand daar antwoord op?

Enneh, valt bijles geven, leerlingmentor zijn, extra vakken volgen en bijbaantjes allemaal onder Relevante Prestaties? Want je mag maar 3 relevante prestaties opgeven.. Kan iemand me daarbij helpen?

Dankjullie!

Ik zou geen bijbaantjes doen tenzij het zorg-gericht is. Leerlingmentor en extra vakken zijn wel goed! Bijles weet ik niet...
(17-01-2017, 09:21 PM)jakkie schreef: Hoi ik heb een vraagje! Bij de cijfers die je moet invullen, doe je dan je schoolexamencijfer+centraal examencijfer en dan delen door twee? Want het moet op 1 decimaal en je uiteindelijke eindcijfers staan afgerond op je diploma. Heeft iemand daar antwoord op?

Dankjullie!
Hoi! Ik heb hetzelfde want heb veel nevenactiviteiten die ik wil invullen, je kan de rest ook eventueel bij de toelichting vertellen onderaan het formulier. En ja, dan moet je het uitiendelijke gemiddelde invullen denk ik. Ik zit zelf in track A dus heb dat probleem niet. Hoe ziet jullie cv er verder uit?
weet iemand misschien waar dat formulier is ? Ik heb namelijk alleen een handleiding via de mail gekregen.... en hoe kan je inloggen op die formdesk?
^ Bij het schema of je in track A of B zit staan linkjes!

(17-01-2017, 09:32 PM)Zara25 schreef:

Dankjullie!
Hoi! Ik heb hetzelfde want heb veel nevenactiviteiten die ik wil invullen, je kan de rest ook eventueel bij de toelichting vertellen onderaan het formulier. En ja, dan moet je het uitiendelijke gemiddelde invullen denk ik. Ik zit zelf in track A dus heb dat probleem niet. Hoe ziet jullie cv er verder uit?

Jaa ik vind het een beetje gek dat ik dan cijfers invul die niet op mijn cijferlijst staan (aangezien ze daar afgerond zijn). 
Mijn CV bestaat vooral uit organisatorische ervaring, heb verder geen zorg-gerelateerde dingen en heb meegedaan aan redelijk veel buitenschoolse activiteiten (schoolkrant/programma aan de UU en dergelijke), dus dat soort dingetjes!
Smile 
(09-11-2016, 06:59 PM)jasmijn2606 schreef: Hoi allemaal,
Ik heb vorig jaar meegedaan aan de decentrale selectie van de VU via track A en ben aangenomen!
Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust, ik hoor het graag.
Liefs!

Hey jasmijn,
Ik heb mij ingeschreven voor de decentrale selectie van de vu via track A dit jaar. Nou is de eerste selectie ronde gestart, ik vind het nog erg spannend en wil mijn motivatiebrief en formulieren zo goed mogelijk invullen. Heb jij misschien nog tips voor mij? 

Ik ben momenteel bestuurslid bij een stichting die armoede bestrijd in het buitenland, ik heb meegedaan aan een project in afrika waar ik voor mee ben gevlogen om te helpen bij het oprichten van een ziekenpost in een armoedig dorpje. Wordt dit gezien als een bijzondere prestatie?

Verder ben ik sinds begin 2016 1x per week in het ziekenhuis om mijn oma te steunen bij haar dialyse, hier bij heb ik veel geleerd van de verplegers en dokters. Het is geen werk in de zorg maar toch wel iets waarmee ik in aanmerking ben gekomen met de zorg want ik heb zelf ook wel is verplegers geholpen met kleine taakjes. Kan ik dit erbij zetten?

En ik werk in een calcenter voor een behoudcampagne van kpn, hierbij bel ik klanten op met als doel hen meer tevreden te maken. Belangrijk hier en wat ik heb geleerd is het goed kunnen analyseren van problemen en klachten en daarbij de gedegen oplossingen bieden en dit op een juiste manier verwoorden (aanpassen aan de klant). Ik zie hier in de zelfde structuur als een arts maar dan met een andere achterliggende kennis. Hiermee kan ik aantonen dat ik over analytische vaardigheden beschik wat toch erg belangrijk is in de zorg. Is het slim om dit er bij toe te voegen als overige prestatie of heeft dit er echt niks mee te maken?

Ik ben nog erg onzeker over mijn concurentiepositie als het gaat om mijn ervaring, kun jij er wat meer over zeggen? Wat jou cv was en jou concurentie tijdens de selectie ronde.

Vriendelijke groetjes,
Karim

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)