Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 21 stemmen - gemiddelde waardering is 4.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2017
Hoi,

Wie weet al zeker dat hij/zij zich wil inschrijven bij de VU? Ik zelf twijfel nog omdat de toets vorig jaar een goktoets was en ik het niet te doen vond, ookal had ik me goed voorbereid. Ik twijfel nu tussen de UvA, UU en VU. Overigens is VU de enige universiteit die niet aangeeft welke toetsen zij zullen geven. Je wordt daarmee als het ware verrast.. is er iemand die zijn ervaringen wil delen? tips zijn ook altijd welkom!
Ja, ik doe mee bij de VU! Ik zit in Track B.

Lizz, om jouw vragen te beantwoorden. Het is mijn eerste geneeskunde-selectie, dus ik heb zelf nog geen ervaringen te delen. De selecties van UvA, VU en UU zijn op zich flink verschillend, dus als je goed puzzelt op je sterke en minder sterke kanten kom je er hopelijk wel uit... VU kijkt naar CV, UvA niet. UvA heeft een live-gesprekkenronde, VU niet. UU weet ik niet zeker, maar was dat niet geheel gebaseerd op een leertoets?

Wanneer kreeg je vorig jaar de leerstof van de VU? Na de bekendmaking van ronde 1 pas, dus heel kort voor de toetsen? Of eerder?
(25-10-2016, 01:19 PM)lizz11 schreef: Hoi,

Wie weet al zeker dat hij/zij zich wil inschrijven bij de VU? Ik zelf twijfel nog omdat de toets vorig jaar een goktoets was en ik het niet te doen vond, ookal had ik me goed voorbereid. Ik twijfel nu tussen de UvA, UU en VU. Overigens is VU de enige universiteit die niet aangeeft welke toetsen zij zullen geven. Je wordt daarmee als het ware verrast.. is er iemand die zijn ervaringen wil delen? tips zijn ook altijd welkom!

Ja, ik vind het ook ontzettend irritant dat VU daar zo geheimzinnig over doet.
(07-11-2016, 02:10 PM)Edelweiss schreef: Ja, ik doe mee bij de VU! Ik zit in Track B.

Lizz, om jouw vragen te beantwoorden. Het is mijn eerste geneeskunde-selectie, dus ik heb zelf nog geen ervaringen te delen. De selecties van UvA, VU en UU zijn op zich flink verschillend, dus als je goed puzzelt op je sterke en minder sterke kanten kom je er hopelijk wel uit... VU kijkt naar CV, UvA niet. UvA heeft een live-gesprekkenronde, VU niet. UU weet ik niet zeker, maar was dat niet geheel gebaseerd op een leertoets?

Wanneer kreeg je vorig jaar de leerstof van de VU? Na de bekendmaking van ronde 1 pas, dus heel kort voor de toetsen? Of eerder?

Spannend! Je hebt vergeleken met Utrecht weinig tijd, we kregen ongeveer twee weken van tevoren de leerstof. Ik vind de VU wel een hele leuke school dus denk dat ik toch ook maar mee ga doen bij de VU! Studeer je dit jaar of heb je een tussenjaar?

(07-11-2016, 08:35 PM)Jamjarsful schreef:
(25-10-2016, 01:19 PM)lizz11 schreef: Hoi,

Ja, ik vind het ook ontzettend irritant dat VU daar zo geheimzinnig over doet.
Precies! Weet je al zeker dat je de VU gaat proberen?
Hoi allemaal,
Ik heb vorig jaar meegedaan aan de decentrale selectie van de VU via track A en ben aangenomen!
Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust, ik hoor het graag.
Liefs!
(09-11-2016, 06:59 PM)jasmijn2606 schreef: Hoi allemaal,
Ik heb vorig jaar meegedaan aan de decentrale selectie van de VU via track A en ben aangenomen!
Liefs!

Hooi,
Ik zit erg te twijfelen tussen de RUG en VU en ik hoop mijn keuze snel te kunnen maken zodat ik me op tijd kan aamelden.
Wat voor toetsen zijn er in de 2e ronde van de VU? Op de site kan ik echt geen informatie vinden en vind ik het heel vaag uitgelegd. En wat wordt er gevraagd bij de 1e ronde, een cv of moet je echt een portfolio opstellen? Heb je daar nog bestandjes van, zoja kan je die alsjeblieft naar mij mailen?
En super leuk dat je aangenomen bent! You're living our dream haha
(10-11-2016, 10:54 PM)maaalm schreef:
Liefs!

Hooi,
Ik zit erg te twijfelen tussen de RUG en VU en ik hoop mijn keuze snel te kunnen maken zodat ik me op tijd kan aamelden.
Wat voor toetsen zijn er in de 2e ronde van de VU? Op de site kan ik echt geen informatie vinden en vind ik het heel vaag uitgelegd. En wat wordt er gevraagd bij de 1e ronde, een cv of moet je echt een portfolio opstellen? Heb je daar nog bestandjes van, zoja kan je die alsjeblieft naar mij mailen?

Ja, zou je het ook naar mij kunnne mailen! (":
Smile 
(10-11-2016, 10:54 PM)maaalm schreef:
Liefs!

Hooi,

Heey zou ik ze ook mogen?  Big Grin
Hi!
Sorry, ik stuur liever niet dat bestand naar iedereen, omdat ik alleen een ingevulde versie heb, met al mijn persoonlijke gegevens.
Het komt er op neer dat je verschillende vakken hebt waar je een activiteit die je gedaan hebt in kunt zetten. Daar moet je bewijs bij uploaden.
De VU doet steeds andere soorten toetsen heb ik het idee, want voor ons kwam alles in ieder geval onverwacht. We dachten dat we alleen een kennistoets zouden krijgen over het college, maar kregen ook een capaciteiten toets.
Hey!
Ik heb me ook aangemeld bij de VU, track B! VU is inderdaad vaag in de toetsen die ze gaan afnemen, ben erg benieuwd.
Hoe ziet jullie CV eruit? Smile

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)