Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 21 stemmen - gemiddelde waardering is 4.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2017
Hoi,

Wie weet al zeker dat hij/zij zich wil inschrijven bij de VU? Ik zelf twijfel nog omdat de toets vorig jaar een goktoets was en ik het niet te doen vond, ookal had ik me goed voorbereid. Ik twijfel nu tussen de UvA, UU en VU. Overigens is VU de enige universiteit die niet aangeeft welke toetsen zij zullen geven. Je wordt daarmee als het ware verrast.. is er iemand die zijn ervaringen wil delen? tips zijn ook altijd welkom!
Ja, ik doe mee bij de VU! Ik zit in Track B.

Lizz, om jouw vragen te beantwoorden. Het is mijn eerste geneeskunde-selectie, dus ik heb zelf nog geen ervaringen te delen. De selecties van UvA, VU en UU zijn op zich flink verschillend, dus als je goed puzzelt op je sterke en minder sterke kanten kom je er hopelijk wel uit... VU kijkt naar CV, UvA niet. UvA heeft een live-gesprekkenronde, VU niet. UU weet ik niet zeker, maar was dat niet geheel gebaseerd op een leertoets?

Wanneer kreeg je vorig jaar de leerstof van de VU? Na de bekendmaking van ronde 1 pas, dus heel kort voor de toetsen? Of eerder?
(25-10-2016, 01:19 PM)lizz11 schreef: Hoi,

Wie weet al zeker dat hij/zij zich wil inschrijven bij de VU? Ik zelf twijfel nog omdat de toets vorig jaar een goktoets was en ik het niet te doen vond, ookal had ik me goed voorbereid. Ik twijfel nu tussen de UvA, UU en VU. Overigens is VU de enige universiteit die niet aangeeft welke toetsen zij zullen geven. Je wordt daarmee als het ware verrast.. is er iemand die zijn ervaringen wil delen? tips zijn ook altijd welkom!

Ja, ik vind het ook ontzettend irritant dat VU daar zo geheimzinnig over doet.