Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 13 stemmen - gemiddelde waardering is 3.77
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017
Op de site staat nu nog de informatie van vorig jaar, maar ik verwacht niet dat het voor komend jaar heel anders zal zijn.

Studiestof kennistoets bestuderen: je krijgt (op zijn vroegst begin december 2016) toegang tot de stof nadat je het oriëntatieformulier hebt ingevuld
Let op! Wil je zeker zijn van toegang tot de studiestof in de kerstvakantie? Schrijf je dan voor einde werkdag 12 december in Studielink in en stuur je oriëntatieformulier voor einde werkdag 16 december ingevuld retour.
Antwoord
(19-06-2017, 10:01 AM)AMC-UvA schreef: Op de site staat nu nog de informatie van vorig jaar, maar ik verwacht niet dat het voor komend jaar heel anders zal zijn.

Studiestof kennistoets bestuderen: je krijgt (op zijn vroegst begin december 2016) toegang tot de stof nadat je het oriëntatieformulier hebt ingevuld
Let op! Wil je zeker zijn van toegang tot de studiestof in de kerstvakantie? Schrijf je dan voor einde werkdag 12 december in Studielink in en stuur je oriëntatieformulier voor einde werkdag 16 december ingevuld retour.

Ahhh ontzettend bedankt! This'll definitely be of use  Big Grin
Antwoord
Weet iemand of of je zowel Sobotta als Gray's Anatomy moet kopen? Ze lijken heel erg op elkaar qua inhoud
Antwoord
Sobotta is een anatomische atlas. Vergeleken met andere atlassen bevat het betrekkelijk veel tekst/uitleg. Gray's Anatomy bevat naast veel afbeeldingen ook vooral uitleg krijgt over de anatomie. Gray's Anatomy moet je dus vooral zien als een leerboek. Ik heb je even een persoonlijk bericht gestuurd.
Antwoord
Neem aan dat niet alle boeken, die op de lijst staan, gekocht hoeven te worden. Aangezien de Intro van aankomende week niet gericht is op geneeskunde (en dus ook geen uitleg daarover) vraag ik me af of iemand mij kan vertellen welke boeken een must zijn en welke juist niet!
Antwoord
(12-08-2017, 07:36 PM)Bas.vkr schreef: Neem aan dat niet alle boeken, die op de lijst staan, gekocht hoeven te worden. Aangezien de Intro van aankomende week niet gericht is op geneeskunde (en dus ook geen uitleg daarover) vraag ik me af of iemand mij kan vertellen welke boeken een must zijn en welke juist niet!

Tijdens je introweek kun je bij het winkeltje van de studievereniging de boeken kopen of gewoon om advies vragen. Dat zou ik in ieder geval doen. Wat mij betreft is Gray's Anatomy niet nodig, maar Sobotta is een echte must. 

Een echte tip is: koop niet alle boeken aan het begin van het jaar, maar vraag bij het winkeltje of aan je mentor welke boeken handig zijn.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)