Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 13 stemmen - gemiddelde waardering is 3.77
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017
(30-10-2016, 10:34 PM)DrInSpe schreef: Hoeveel inschrijvingen verwachten jullie dit jaar voor de studie Geneeskunde in Utrecht? Meer of minder dan voorgaande jaren?

Ik denk zo rond de 1000-1100 inschrijvingen, aangezien je vanaf dit jaar voor twee selectie-opleidingen kunt inschrijven. Ik schat dat veel mensen dan toch voor instellingen kiezen waar ook tandheelkunde gegeven wordt, en dat er veel mensen zijn die geneeskunde kiezen als ze worden afgewezen bij tandheelkunde (en andersom). Nadelig voor mensen bij de UvA/VU/RUG/RU dus. Utrecht zal wel redelijk constant blijven
Antwoord
(31-10-2016, 12:07 PM)CCC schreef:
(30-10-2016, 10:34 PM)DrInSpe schreef: Hoeveel inschrijvingen verwachten jullie dit jaar voor de studie Geneeskunde in Utrecht? Meer of minder dan voorgaande jaren?

Ik denk zo rond de 1000-1100 inschrijvingen, aangezien je vanaf dit jaar voor twee selectie-opleidingen kunt inschrijven. Ik schat dat veel mensen dan toch voor instellingen kiezen waar ook tandheelkunde gegeven wordt, en dat er veel mensen zijn die geneeskunde kiezen als ze worden afgewezen bij tandheelkunde (en andersom). Nadelig voor mensen bij de UvA/VU/RUG/RU dus. Utrecht zal wel redelijk constant blijven
Studeer jij nu geneeskunde?
Antwoord
(31-10-2016, 12:07 PM)CCC schreef:

Vorig jaar lag het aantal bij Utrecht inderdaad rond de 1000, de piek lag bij 985 dacht ik. Door de nieuwe regelingen zullen de meeste decentrale selectie studies wel meer inschrijvingen krijgen, maar ik denk dat de TS zich daar geen zorgen over hoeft te maken. Het is immers voor velen niet mogelijk om beide decentrale selecties goed te doorlopen :/
Antwoord
Op deze website (http://www.uu.nl/bachelors/geneeskunde/s...iecriteria) staat dat de onderwerpen van de kennistoets uiterlijk eind oktober op deze site komen te staan. Ben ik blind of staan ze er niet? Iemand die ze wel ergens anders heeft gezien?
Antwoord
(01-11-2016, 07:57 PM)DGKGNK schreef: Op deze website (http://www.uu.nl/bachelors/geneeskunde/s...iecriteria) staat dat de onderwerpen van de kennistoets uiterlijk eind oktober op deze site komen te staan. Ben ik blind of staan ze er niet? Iemand die ze wel ergens anders heeft gezien?

Ah ja ik zie het staan ja:

De kennistoets
"De kennistoets gaat over geselecteerde onderwerpen van de vakgebieden anatomie en fysiologie. Deze onderwerpen bereiden voor op het eerste blok van de opleiding, Vorm & Functie. Uiterlijk eind oktober worden hier de onderwerpen opgesomd die gaat bestuderen voor de kennistoets."

Ik had me vorig schooljaar pas ingeschreven in de eerste week van januari, dus hier heb ik vorig jaar niets van meegekregen. Ik heb ook niet van ouderejaars gehoord dat ze dit ooit hebben gedaan (tot nu toe dan). Misschien de universiteit mailen? Een antwoord van hen is denk ik beter dan suggesties van ons Wink
Antwoord
Photo 
Het staat er nu op Smile 
"Beste XXXX

Bedankt voor je email en excuses voor onze nalatigheid. De onderwerpen staan inmiddels op de website.

Met vriendelijke groet,

Lenneke Ainsworth"
Antwoord
(02-11-2016, 04:51 PM)DGKGNK schreef: Het staat er nu op Smile 
"Beste XXXX

Bedankt voor je email en excuses voor onze nalatigheid. De onderwerpen staan inmiddels op de website.

Met vriendelijke groet,

Lenneke Ainsworth"

Ik zie het nog nergens staan!
Antwoord
Best pittige onderwerpen dit jaar, vinden jullie niet?
Antwoord
(02-11-2016, 05:59 PM)DrInSpe schreef: Best pittige onderwerpen dit jaar, vinden jullie niet?

Embryologie lijkt mij het moeilijkst uit ervaring.
Is er animo voor gezamelijk leren in de UB (Universiteitsbibliotheek) op de Uithof vanaf mid december of begin januari? Mss komen mensen uit de buurt. Het geleerde bediscussieren is een effectieve leermethode. Iemand die ook zo gemotiveerd is?  Big Grin
Antwoord
wachten jullie niet met aanmelden tot er aanmeldingen bekend zijn? of weten jullie zeker dat jullie utrecht gaan?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)