Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 13 stemmen - gemiddelde waardering is 3.77
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017
(11-02-2017, 04:07 PM)Dokter:) schreef:

Ik moet nog eigenlijk best veel doen voor Fysio, maar ik vind die gedeelte echt moeilijk. Ik was nog maar bij hoofdstuk 6 met samenvatten, dus ik weet niet of het nog moeilijker gaat worden. Welke gedeelte vond jij moeilijk? die over actiepotentialen en al die formules of de laatste hoofdstuk over de verschillende spiersoorten? 

btw: ik ben groep oranje! Smile

Ik ben inderdaad ook bij hoofdstuk 6! Ik heb wel alles al gelezen maar daar heb ik niet zoveel van geleerd. De verschillende spiersoorten vind ik juist makkelijker, maar die formules en potentialen voelen allemaal zo abstract  Huh . Een grote lap tekst en het is zo gedetailleerd allemaal. Ik hoop dat als ik klaar ben met samenvatten ik een wat beter overzicht heb.
Antwoord
Ik heb precies het zelfde, Hoofdstuk 5-7 vind ik heel vaag. Vooral hoofdstuk 6, omdat je daar allemaal formules heb waar ik eigenlijk de samenhang ervan niet begrijp. Ik heb fysio dan ook gelaten. Ik ga me eerst focussen op de rest, zodat ik die allemaal weet. Dan ga ik denk ik de laatste week weer wat voor fysio doen.
Antwoord
(11-02-2017, 05:48 PM)Dokter:) schreef: Ik heb precies het zelfde, Hoofdstuk 5-7 vind ik heel vaag. Vooral hoofdstuk 6, omdat je daar allemaal formules heb waar ik eigenlijk de samenhang ervan niet begrijp. Ik heb fysio dan ook gelaten. Ik ga me eerst focussen op de rest, zodat ik die allemaal weet. Dan ga ik denk ik de laatste week weer wat voor fysio doen.

Hahaha, zitten we in het zelfde schuitje. Ik hoop mijn samenvatting dit weekend af te ronden (ook al ben ik vandaag al een paar uur bezig geweest met het samenvatten van een stuk of 8 bladzijdes Confused). En dan ga ik daarna ook inzetten op anatomie en embryologie. Ik ben ook wel echt benieuwd wat ze gaan vragen over fysiologie.
Antwoord
Is er iemand die een getypte samenvatting heeft en deze wil delen en uiteraard mijn samenvatting terug? Zodat je vanuit een andere samenvatting een keer kan leren ipv alleen uit je eigen?
Antwoord
(16-02-2017, 05:48 PM)annamarthe1998 schreef: Is er iemand die een getypte samenvatting heeft en deze wil delen en uiteraard mijn samenvatting terug? Zodat je vanuit een andere samenvatting een keer kan leren ipv alleen uit je eigen?

Hey! ik heb daar wel interesse in, alleen heb ik wel hele lange samenvattingen die voor mijn gevoel representatief zijn voor de gehele tekst, maar dan zodat ik het wat beter begrijp. Het is dus niet zo zeer een samenvatting als in opnoemen van de belangrijkste punten, ik heb echt geprobeerd alles erin op te nemen. Mijn samenvatting is ook in het Engels omdat ik dat zelf prettiger vond. Oh, en ik moet nog iets meer dan één hoofdstuk van fysiologie wat ik nog niet samen heb gevat. Heb je daar interesse in?

Ik zat namelijk ook al te denken aan een uitwisseling van samenvattingen, maar ik wil niet teleurstellen omdat mijn samenvatting behoorlijk lang is dus  Undecided
Antwoord
(16-02-2017, 08:16 PM)Wiwalientje schreef:
(16-02-2017, 05:48 PM)annamarthe1998 schreef: Is er iemand die een getypte samenvatting heeft en deze wil delen en uiteraard mijn samenvatting terug? Zodat je vanuit een andere samenvatting een keer kan leren ipv alleen uit je eigen?

Hey! ik heb daar wel interesse in, alleen heb ik wel hele lange samenvattingen die voor mijn gevoel representatief zijn voor de gehele tekst, maar dan zodat ik het wat beter begrijp. Het is dus niet zo zeer een samenvatting als in opnoemen van de belangrijkste punten, ik heb echt geprobeerd alles erin op te nemen. Mijn samenvatting is ook in het Engels omdat ik dat zelf prettiger vond. Oh, en ik moet nog iets meer dan één hoofdstuk van fysiologie wat ik nog niet samen heb gevat. Heb je daar interesse in?

Ik zat namelijk ook al te denken aan een uitwisseling van samenvattingen, maar ik wil niet teleurstellen omdat mijn samenvatting behoorlijk lang is dus  Undecided
 hee, haha dat heb ik zelf ook een beetje eerlijk gezegd, sommige delen wat langer en sommige wat korter, mijn samenvatting is wel in het nederlands, en bevat heel fysiologie, en 30 blz van anatomie, weet niet of er via deze site een mogelijkheid is om anoniem te praten
Antwoord
(16-02-2017, 08:20 PM)annamarthe1998 schreef:
(16-02-2017, 08:16 PM)Wiwalientje schreef:

hee, haha dat heb ik zelf ook een beetje eerlijk gezegd, sommige delen wat langer en sommige wat korter, mijn samenvatting is wel in het nederlands, en bevat heel fysiologie, en 30 blz van anatomie, weet niet of er via deze site een mogelijkheid is om anoniem te praten
Uhm dat is wel mogelijk, maar volgens mij heb je dat uit staan. Ik kan je wel ff een mailtje sturen met mn telefoonnummer? Dan kunnen we even via whats app praten als je dat wilt  Tongue

edit: of je moet onder mijn naam even op PB klikken en n berichtje sturen, dat kan ook.
Antwoord
Wat is het dood hier zeg haha

Is iedereen er een beetje klaar voor??
Antwoord
(23-02-2017, 12:55 PM)CCC schreef: Wat is het dood hier zeg haha

Is iedereen er een beetje klaar voor??

Ja nou, had verwacht dat er wat meer activiteit zou zijn op het forum, zeker nu  Big Grin . Maar misschien heeft iedereen te veel stress? 

Ik denk dat ik het opzich wel ken, ben nog steeds de puntjes op de i aan het zetten, want niets is goed genoeg natuurlijk. Ben toch wel benieuwd hoe de toets gaat worden. Voor het zelfde geld heb ik dadelijk de namen van elke zenuw en slagader geleerd die bij elk orgaan hoort, en vragen ze helemaal niet zo diep. Het zal me benieuwen. Hoe laat moet jij morgen?
Antwoord
Sad 
Spannend wordt het morgen!
Mijn laptop is jammer genoeg gecrasht eergisteren dus ik ben mijn samenvattingen kwijt Sad  Zou iemand mij uit de nood willen helpen en misschien een fysiologie samenvatting willen delen?  Je zou mijn redder in nood zijn!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)