Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 13 stemmen - gemiddelde waardering is 3.77
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2017
(27-01-2017, 03:40 PM)CCC schreef:
(25-01-2017, 08:09 PM)Casper schreef: Weet iemand of je alle genoemde vergelijkingen in het fysiologie deel alleen moet begrijpen (wat ze inhouden en waar ze vandaan komen), of dat je er ook echt mee moet kunnen rekeningen?

(25-01-2017, 08:09 PM)Casper schreef: Weet iemand of je alle genoemde vergelijkingen in het fysiologie deel alleen moet begrijpen (wat ze inhouden en waar ze vandaan komen), of dat je er ook echt mee moet kunnen rekeningen?

Rekenen bedoel ik, ipv rekeningen haha

Dit vraag ik me dus ook af... Moeten we serieus al die formules en al die dingen over elektriciteit weten:

Ik vraag het me ook af, is er niet iemand die ervaring heeft met deze toets die weet hoe dit in vorige jaren ging?
Antwoord
Vorig jaar waren er geen formules, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.
Ik leer ze wel.
Hoe gaat het leren bij jullie?
Antwoord
Nernst en Goldman vergelijking enzo? Grote kans dat je er niet mee hoeft te rekenen, pin me er niet op vast. Waarschijnlijk moet je wel kunnen beredeneren van 'als dit getal groter wordt, wordt de membraanpotentiaal lager' (gegeven dat het over die vergelijking gaat).
Antwoord
Hoi allemaal ik ben nieuw hier, hoe ver is iedereen met leren? en zijn er nog mensen die meedoen met capita selecta?
Antwoord
Ben ik de enige die veel moeite heeft met embryologie?? De rest is te best doen maar embryologie is echt lastig..
Antwoord
(07-02-2017, 09:19 PM)CCC schreef: Ben ik de enige die veel moeite heeft met embryologie?? De rest is te best doen maar embryologie is echt lastig..

Ja embryo is ook heel lastig, maar je moet veel filmpjes kijken. Ik vind Fysio de eerste gedeelte ook best moeilijk.
Antwoord
(08-02-2017, 12:16 AM)Dokter:) schreef:
(07-02-2017, 09:19 PM)CCC schreef: Ben ik de enige die veel moeite heeft met embryologie?? De rest is te best doen maar embryologie is echt lastig..

Ja embryo is ook heel lastig, maar je moet veel filmpjes kijken. Ik vind Fysio de eerste gedeelte ook best moeilijk.

Ja idd. Hoe gaat het leren verder?

-

Ben ik de enige die geen uitnodiging heeft gekregen via de mail?? Ze zouden het vandaag sturen..
Antwoord
Ik heb alles samengevat op fysio na, daar ben ik bijna op de helft met samenvatten. En ben afgelopen week ook begonnen met echt leren. Bewegingsleer heb ik tot/met 'lower limb' geleerd en abdomen ben ik nu bezig met blz 265-268. Ik heb trouwens ook nog geen mail ontvangen.
Antwoord
(23-01-2017, 04:47 PM)Bas.vkr schreef: Ik vraag me toch wel af wat ze bedoelen met: "De opleidingen van de UU reserveren 10% van de plaatsen voor uitzonderingsgevallen." ( https://www.uu.nl/bachelors/algemene-inf...erus-fixus )

Dit zou dus betekenen dat er niet 330 plekken zijn, maar 267.
Weet iemand wanneer je een "uitzonderingsgeval" bent.
En best wel raar eigenlijk dat dit er nu pas op komt te staan.. of had iemand dit er al eerder op zien staan?

Ik heb dit inderdaad ook nog niet eerder gezien. Er zijn trouwens sowieso maar 304 ipv 330 plekken. Maar ik snap nou niet of dat die laatste plekken later definitief ingevuld worden, of dat er maar 267 plekken zijn. Al denk ik dat ze dat laatste niet zouden kunnen maken, toch? Zelfs met 304 plekken is de kans op toelating nog geen 24%  Confused

Ik vind het wel echt heel spannend worden nu, ook al heb ik een redelijk goed gevoel over de leerstof..

Hoe ver is iedereen ondertussen? Ik heb alles samengevat tot ongeveer de helft van fysiologie, wat ik ook echt het lastigste vind. En natuurlijk ben ik ook al ff echt aan het leren. Ik vraag me ook wel af hoeveel mensen nou daadwerkelijk naar de selectiedag komen. Als dat dan dus net zoals vorig jaar maar 70% is ofzo, geeft dat wel weer wat hoop.. En welke groep zitten jullie in ingedeeld? Ik in groep roze.
Antwoord

Ik moet nog eigenlijk best veel doen voor Fysio, maar ik vind die gedeelte echt moeilijk. Ik was nog maar bij hoofdstuk 6 met samenvatten, dus ik weet niet of het nog moeilijker gaat worden. Welke gedeelte vond jij moeilijk? die over actiepotentialen en al die formules of de laatste hoofdstuk over de verschillende spiersoorten? 

btw: ik ben groep oranje! Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)