Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 19 stemmen - gemiddelde waardering is 4.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2017
Ik las vandaag iets over het inschrijven voor vakken bij de studie Geneeskunde met een deadline van 27 Juni. Er is hier toch niks over gezegd verder dus ik neem aan dat het niet voor eerstejaars geldt. Weet iemand hier meer over?
Antwoord
Geen zorgen. Als eerstejaars word je automatisch voor alle vakken en tevens eventuele herkansingen ingeschreven.
Antwoord
(31-07-2017, 07:52 PM)AMC-UvA schreef: Geen zorgen. Als eerstejaars word je automatisch voor alle vakken en tevens eventuele herkansingen ingeschreven.

Zou je mij kunnen vertellen hoe je dat precies wist? Ik kon het nergens via uva zelf vinden en ik maakte me ook om de vakaanmelding zorgen..
Antwoord
Ik ga naar mijn tweede jaar, vandaar. Ook bij mijn vorige studie was het zo dat je in het eerste jaar gewoon werd ingeschreven voor alle vakken en bijbehorende toetsen. Er zijn dan nog immers geen keuzevakken en alle (geneeskunde)studenten volgen dan precies dezelfde vakken.

Zo staat het in de studiewijzer (die kun je nu nog niet inzien): 

Je wordt automatisch ingeschreven voor deelname aan de toetsen in het blok. Als je het blok moet herkansen, word je automatisch ingeschreven voor de eerste herkansing; voor een tweede of derde etc. herkansing, in het volgende studiejaar, moet je jezelf aanmelden.
Antwoord
(01-08-2017, 05:29 PM)AMC-UvA schreef: Ik ga naar mijn tweede jaar, vandaar. Ook bij mijn vorige studie was het zo dat je in het eerste jaar gewoon werd ingeschreven voor alle vakken en bijbehorende toetsen. Er zijn dan nog immers geen keuzevakken en alle (geneeskunde)studenten volgen dan precies dezelfde vakken.

Zo staat het in de studiewijzer (die kun je nu nog niet inzien): 

Je wordt automatisch ingeschreven voor deelname aan de toetsen in het blok. Als je het blok moet herkansen, word je automatisch ingeschreven voor de eerste herkansing; voor een tweede of derde etc. herkansing, in het volgende studiejaar, moet je jezelf aanmelden.

Weet je ook of je een selectieprocedure hebt als je aan je master wil beginnen, als je je bachelor gehaald hebt.
Antwoord
Voor de master (je coschappen dus) is naar mijn weten geen selectieprocedure. Wel is het zo dat er vaak een wachttijd voor geldt en indien je nominaal loopt (wat betekent dat je alle tentamens in één keer hebt gehaald en dus nooit een herkansing hebt hoeven doen), krijg je voorrang.
Antwoord
(02-08-2017, 01:15 PM)AMC-UvA schreef: Voor de master (je coschappen dus) is naar mijn weten geen selectieprocedure. Wel is het zo dat er vaak een wachttijd voor geldt en indien je nominaal loopt (wat betekent dat je alle tentamens in één keer hebt gehaald en dus nooit een herkansing hebt hoeven doen), krijg je voorrang.

En weet je ook of er specifieke studiemateriaal is? Dan heb ik het over labjas, snijsets en nog meer medische spullen. Sorry voor de vele vragen haha
Antwoord
In het eerste jaar heb je een labjas en een snijset nodig. Beide kun je in het AMC kopen aan het begin van het jaar.
Antwoord
Hoeveel kosten de boeken in het eerste jaar? En heb je echt alle boeken nodig?
Antwoord
Over het algemeen geldt dat je beter geen boekenpakket kunt kopen aan het begin van het jaar. Je kunt namelijk per vak/per periode beter even kijken welke boeken je echt nodig hebt. Vaak wordt dat ook wel in het college verteld. Op die manier kun je de boeken die je graag wilt hebben/hard nodig hebt gewoon kopen en de boeken die niet zo belangrijk zijn in de bibliotheek lezen/kopiëren/foto's van maken of natuurlijk via internet op zoek gaan naar het boek.....

Hier wat informatie mocht je toch voor het boekenpakket kiezen:
https://mfas.itdepartment.nl/
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)