Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 19 stemmen - gemiddelde waardering is 4.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2017
Aangezien iedereen toch bezig is: Zijn er al mensen die al weten dat ze mee willen doen aan de decentrale selectie van de UvA? 
Antwoord
Ik twijfel tussen VU en AMC :/
Antwoord
Ik hoop mee te doen aan de UvA, alleen een zin op de website baat mij een beetje zorgen:

''Voor het wegwerken van (vier) deficiënties moet je één jaar rekenen. Zolang de toets(en) niet met een voldoende is/zijn afgelegd, blijf je deficiënt voor Geneeskunde.
Om deel te kunnen nemen aan de decentrale selectie dienen deficiënties te zijn weggewerkt op uiterlijk 15 juli 2017''.

Als ik me nu dus registreer en ga aanmelden op studielink en ik heb één deficiëntie, mag ik dan nog mee doen of moet ik wachten tot volgend jaar? Ik ga de deficiëntie dus wegwerken in april volgend jaar (CCVX), dus ik neem aan dat, wanneer ik zo'n bewijs upload dat ik daaraan deel neem, ik mee mag doen met de DS?
Antwoord
(23-10-2016, 06:20 PM)Starfall schreef: Ik hoop mee te doen aan de UvA, alleen een zin op de website baat mij een beetje zorgen:

''Voor het wegwerken van (vier) deficiënties moet je één jaar rekenen. Zolang de toets(en) niet met een voldoende is/zijn afgelegd, blijf je deficiënt voor Geneeskunde.
Om deel te kunnen nemen aan de decentrale selectie dienen deficiënties te zijn weggewerkt op uiterlijk 15 juli 2017''.

Als ik me nu dus registreer en ga aanmelden op studielink en ik heb één deficiëntie, mag ik dan nog mee doen of moet ik wachten tot volgend jaar? Ik ga de deficiëntie dus wegwerken in april volgend jaar (CCVX), dus ik neem aan dat, wanneer ik zo'n bewijs upload dat ik daaraan deel neem, ik mee mag doen met de DS?

Je mag sowieso mee doen. Als je wordt aangenomen ben je toegelaten tot de studie. Alleen laten ze je pas echt deelnemen aan de studie als je voor 15 juli je deficiëntie hebt weg gewerkt. Anders wordt je plaats vergeven aan de eerstvolgende in de rij.
  • Je mag maar één keer deelnemen aan de selectie van AMC-UvA. Eventuele deficiënties moeten zijn weggewerkt op uiterlijk 15 juli 2017. Een colloquium doctum dient ook behaald te zijn vóór 15 juli 2017.
http://www.uva.nl/onderwijs/bachelor/bacheloropleidingen/content/geneeskunde/toelating-en-inschrijven/inschrijven-loting-en-selectie/inschrijven-loting-en-selectie.html
Antwoord
(23-10-2016, 06:20 PM)Starfall schreef: Ik hoop mee te doen aan de UvA, alleen een zin op de website baat mij een beetje zorgen:

Ik heb werkelijk geen idee. Hoe ga jij je voorbereiden? (:
Antwoord
Is het mogelijk om me in te schrijven voor geneeskunde bij uva en een andere numerus fixus opleiding aan het hva (hbo dus).
Antwoord
Heeft iemand zich al ingeschreven bij UvA?
Antwoord
heb zelf meegedaan aan de uva, best makkelijke selectie
Antwoord
Wat nisa zegt haha. Was wel een chille selectie.

Dit forum kwam net opeens weer in me op na er veel aan te hebben gehad, dus dacht even een kijkje nemen.
Antwoord
(21-11-2016, 10:53 PM)Siyem schreef: Wat nisa zegt haha. Was wel een chille selectie.

Dit forum kwam net opeens weer in me op na er veel aan te hebben gehad, dus dacht even een kijkje nemen.

Nou dat valt volgens mij wel mee. Ik heb gehoord dat Uva onmogelijke toetsen geeft. Ik heb ook vrienden die mee hebben gedaan en daarvan is uiteindelijk niemand geselecteerd.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)