Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 10 stemmen - gemiddelde waardering is 3.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Rotterdam 2017
(12-10-2016, 03:18 PM)kubra schreef: Ik heb ze even gemaild. Ik kreeg terug dat vavo mensen (ook voltijd vwo) in route B geplaatst worden.
En over je cv:
'Om de voldoen aan de extracurriculaire eisen moet je minimaal een jaar lang gedurende 4 uur per week naast een voltijd studie gewerkt hebben. We kijken tot twee en half jaar terug.'
Wat hebben jullie allemaal trouwens als tweede keus?

(10-10-2016, 10:53 PM)Fleur10 schreef:
(10-10-2016, 10:38 PM)kubra schreef: Wat een onzin zeg.. Ja, ik las het in de brochure, echt moeilijk want dan heb ik gewoon niks en ik las in een ander topic ook al dat EHBO diploma ook niet goed genoeg was, omdat je dit ook al gaat doen tijdens de opleiding. Hoe zit het met de VU, zijn ze daar ook zo streng met de uren?

Nee, bij de VU telt vgm in principe alles mee. Maar hoe langer je het doet, des te meer punten krijg je. Daar hebben ze geen minimum aantal uur per week oid.
Ja, ik had ze ook even gemaild, maar toch bedankt!!

Ik heb niet echt een tweede keus. Heb al naar meerdere studies gekeken maar daar zit eigenlijk niks bij wat me leuk lijkt om te doen..
Antwoord
Als jullie het dan toch over een tweede keuze hebben, dan heb ik nog wel een suggestie: Gezondheid & Leven aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.
http://bachelors.vu.nl/nl/opleidingen/ge...-en-leven/
Antwoord
Ik heb me ook ingeschreven bij Rotterdam! Smile
Antwoord
(14-10-2016, 05:02 PM)celine schreef: Ik heb me ook ingeschreven bij Rotterdam! Smile

Leuk! Mag ik vragen wat jij op je cv hebt staan en wat jouw 5vwo-gemiddelde is?
Antwoord
(14-10-2016, 05:04 PM)Fleur10 schreef:
(14-10-2016, 05:02 PM)celine schreef: Ik heb me ook ingeschreven bij Rotterdam! Smile

Tuurlijk! Mijn gemiddelde is een 7,8, maar mijn cv is niet heel bijzonder. Allemaal kleine dingetjes die geen 4 uur per week zijn:
-3 uur per week bijles geven
-bestuurslid jongerenraad waar ik ongeveer 2 uur per week aan besteed
-eens in de zoveel weken leerlingenraad
-15 uur per week achter de kassa, maar dat zal niet als onderscheidend gezien worden

Gaan jullie naar die coachingsdag in december?
Antwoord
(14-10-2016, 09:32 PM)celine schreef:
(14-10-2016, 05:04 PM)Fleur10 schreef:

Tuurlijk! Mijn gemiddelde is een 7,8, maar mijn cv is niet heel bijzonder. Allemaal kleine dingetjes die geen 4 uur per week zijn:
-3 uur per week bijles geven
-bestuurslid jongerenraad waar ik ongeveer 2 uur per week aan besteed
-eens in de zoveel weken leerlingenraad
-15 uur per week achter de kassa, maar dat zal niet als onderscheidend gezien worden

Gaan jullie naar die coachingsdag in december?

Jup, maar jij bent toch meteen toegelaten, je hebt hoger dan een 7,5 gemiddeld.
Antwoord
Als mijn motivatie goed genoeg is waarschijnlijk wel ja, maar ik vind het toch wel leuk om daar ook heen te gaan.
Antwoord
(15-10-2016, 08:45 PM)celine schreef: Als mijn motivatie goed genoeg is waarschijnlijk wel ja, maar ik vind het toch wel leuk om daar ook heen te gaan.

Je kan niet echt verkeerd score op motivatie, denk ik.
Antwoord
(12-10-2016, 03:40 PM)Fleur10 schreef:
(12-10-2016, 03:18 PM)kubra schreef: Ik heb ze even gemaild. Ik kreeg terug dat vavo mensen (ook voltijd vwo) in route B geplaatst worden.
En over je cv:
'Om de voldoen aan de extracurriculaire eisen moet je minimaal een jaar lang gedurende 4 uur per week naast een voltijd studie gewerkt hebben. We kijken tot twee en half jaar terug.'
Wat hebben jullie allemaal trouwens als tweede keus?

(10-10-2016, 10:53 PM)Fleur10 schreef:
(10-10-2016, 10:38 PM)kubra schreef: Wat een onzin zeg.. Ja, ik las het in de brochure, echt moeilijk want dan heb ik gewoon niks en ik las in een ander topic ook al dat EHBO diploma ook niet goed genoeg was, omdat je dit ook al gaat doen tijdens de opleiding. Hoe zit het met de VU, zijn ze daar ook zo streng met de uren?

Nee, bij de VU telt vgm in principe alles mee. Maar hoe langer je het doet, des te meer punten krijg je. Daar hebben ze geen minimum aantal uur per week oid.
Ja, ik had ze ook even gemaild, maar toch bedankt!!

Ik heb niet echt een tweede keus. Heb al naar meerdere studies gekeken maar daar zit eigenlijk niks bij wat me leuk lijkt om te doen..
Dat heb ik dus ook.. Pedagogische wetenschappen lijkt me nog wel wat, maar eigenlijk ook wel een beetje saai... Hopen dus op toelating, maar eerst nog vwo zien te halen haha.
Antwoord
Bijgewerkt
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)