Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 10 stemmen - gemiddelde waardering is 3.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Rotterdam 2017
(10-10-2016, 09:40 PM)kubra schreef:
(10-10-2016, 05:30 PM)Fleur10 schreef:
(10-10-2016, 04:43 PM)kubra schreef:
(09-10-2016, 04:05 PM)Fleur10 schreef:
(09-10-2016, 12:10 PM)kubra schreef: Engels certificaten op academisch niveau, vrijwilligerswerk bij dementerenden, vluchtelingendag, vrijwilligerswerk oude basisschool, ik ga nog een stage in het buitenland doen, EHBO diploma deze winter behalen en volgens mij vergeet ik nog wat dingen. 

Hoeveel aanmeldingen zijn er meestal voor het Erasmus?

Vorig jaar 775. Wat is jouw 5vwo gemiddele?
Voldoen beide soorten vrijwilligerswerk trouwens aan de eis van minimaal 4 uur per week voor minstens een jaar?
Echt veel zeg.. Nou maar hopen dat we er toch doorheen komen. Ik heb 5vwo nooit gedaan, ik doe nu 4,5 en 6 vwo in 1 jaar op het vavo dus zal in route B komen waarschijnlijk, heb ze al een mailtje gestuurd, maar nog niks van gehoord. Op de open dag hebben ze het ook niet echt duidelijk aangegeven. Nee beide niet.. Maar dat vind ik echt een rare regel maar goed we gaan het zien, bij jou dan?
Mijn vrijwilligerswerk is gelukkig wel 4 uur per week. Ze zijn daar echt heel streng in. Op de Summerschool was er iemand die 3 soorten vrijwilligerswerk deed, alle drie 3 uur per week. En een vrouw die de decentrale selectie uitvoert zei letterlijk dat ze pech heeft en het niet meetelt.
Aan die 4 uur kom ik wel, maar hoe zit het met 1 jaar lang dan? Niet alles wat je doet kan 1 jaar lang, zoals bijvoorbeeld in het buitenland etc.

Maar je zei toch dat je het niet 4 uur per week doet? Het moet minimaal 1 jaar lang zijn. 11 maanden rekenen ze ook nog mee maar daaronder niet. Dus iets in het buitenland telt waarschijnlijk niet mee, tenzij het een cursus is waar je een certificaat voor hebt.
Antwoord
(10-10-2016, 09:47 PM)Fleur10 schreef:
(10-10-2016, 09:40 PM)kubra schreef:
(10-10-2016, 05:30 PM)Fleur10 schreef:
(10-10-2016, 04:43 PM)kubra schreef:
(09-10-2016, 04:05 PM)Fleur10 schreef: Vorig jaar 775. Wat is jouw 5vwo gemiddele?
Voldoen beide soorten vrijwilligerswerk trouwens aan de eis van minimaal 4 uur per week voor minstens een jaar?
Echt veel zeg.. Nou maar hopen dat we er toch doorheen komen. Ik heb 5vwo nooit gedaan, ik doe nu 4,5 en 6 vwo in 1 jaar op het vavo dus zal in route B komen waarschijnlijk, heb ze al een mailtje gestuurd, maar nog niks van gehoord. Op de open dag hebben ze het ook niet echt duidelijk aangegeven. Nee beide niet.. Maar dat vind ik echt een rare regel maar goed we gaan het zien, bij jou dan?
Mijn vrijwilligerswerk is gelukkig wel 4 uur per week. Ze zijn daar echt heel streng in. Op de Summerschool was er iemand die 3 soorten vrijwilligerswerk deed, alle drie 3 uur per week. En een vrouw die de decentrale selectie uitvoert zei letterlijk dat ze pech heeft en het niet meetelt.
Aan die 4 uur kom ik wel, maar hoe zit het met 1 jaar lang dan? Niet alles wat je doet kan 1 jaar lang, zoals bijvoorbeeld in het buitenland etc.

Maar je zei toch dat je het niet 4 uur per week doet? Het moet minimaal 1 jaar lang zijn. 11 maanden rekenen ze ook nog mee maar daaronder niet. Dus iets in het buitenland telt waarschijnlijk niet mee, tenzij het een cursus is waar je een certificaat voor hebt.
Maar dat is toch raar? Als ik een dag organiseer voor bijvoorbeeld vluchtelingen kan dat toch niet 1 jaar lang?
Antwoord
Eén zo'n dag telt dan ook (waarschijnlijk) niet mee. Ik ben net als Fleur ook in de veronderstelling dat ze die regel (4 uur per week, minimaal jaar lang) vrij streng hanteren.

Zie ook pagina 13 van de brochure, het kopje dat begint bij 'Let op'.
Antwoord
(10-10-2016, 10:03 PM)---Diablo--- schreef: Eén zo'n dag telt dan ook (waarschijnlijk) niet mee. Ik ben net als Fleur ook in de veronderstelling dat ze die regel (4 uur per week, minimaal jaar lang) vrij streng hanteren.

Zie ook pagina 13 van de brochure, het kopje dat begint bij 'Let op'.

Ja precies. Ze gooien het waarschijnlijk op "één dag is niet genoeg om je te onderscheiden van de rest"
Antwoord
Wat een onzin zeg.. Ja, ik las het in de brochure, echt moeilijk want dan heb ik gewoon niks en ik las in een ander topic ook al dat EHBO diploma ook niet goed genoeg was, omdat je dit ook al gaat doen tijdens de opleiding. Hoe zit het met de VU, zijn ze daar ook zo streng met de uren?
Antwoord
(10-10-2016, 10:38 PM)kubra schreef: Wat een onzin zeg.. Ja, ik las het in de brochure, echt moeilijk want dan heb ik gewoon niks en ik las in een ander topic ook al dat EHBO diploma ook niet goed genoeg was, omdat je dit ook al gaat doen tijdens de opleiding. Hoe zit het met de VU, zijn ze daar ook zo streng met de uren?

Nee, bij de VU telt vgm in principe alles mee. Maar hoe langer je het doet, des te meer punten krijg je. Daar hebben ze geen minimum aantal uur per week oid.
Antwoord
Voor de dames die er waren bij de opendag.. Hebben jullie de opdracht die we zouden krijgen al ontvangen?
Antwoord
(11-10-2016, 10:44 PM)Fenty schreef: Voor de dames die er waren bij de opendag.. Hebben jullie de opdracht die we zouden krijgen al ontvangen?

Nee, nog niet. Maar ik hoorde dat het wel een aantal weken kan duren.
Antwoord
(11-10-2016, 10:49 PM)Fleur10 schreef:
(11-10-2016, 10:44 PM)Fenty schreef: Voor de dames die er waren bij de opendag.. Hebben jullie de opdracht die we zouden krijgen al ontvangen?

Nee, nog niet. Maar ik hoorde dat het wel een aantal weken kan duren.

Oohw okee
Antwoord
Ik heb ze even gemaild. Ik kreeg terug dat vavo mensen (ook voltijd vwo) in route B geplaatst worden.
En over je cv:
'Om de voldoen aan de extracurriculaire eisen moet je minimaal een jaar lang gedurende 4 uur per week naast een voltijd studie gewerkt hebben. We kijken tot twee en half jaar terug.'
Wat hebben jullie allemaal trouwens als tweede keus?

(10-10-2016, 10:53 PM)Fleur10 schreef:
(10-10-2016, 10:38 PM)kubra schreef: Wat een onzin zeg.. Ja, ik las het in de brochure, echt moeilijk want dan heb ik gewoon niks en ik las in een ander topic ook al dat EHBO diploma ook niet goed genoeg was, omdat je dit ook al gaat doen tijdens de opleiding. Hoe zit het met de VU, zijn ze daar ook zo streng met de uren?

Nee, bij de VU telt vgm in principe alles mee. Maar hoe langer je het doet, des te meer punten krijg je. Daar hebben ze geen minimum aantal uur per week oid.
Ja, ik had ze ook even gemaild, maar toch bedankt!!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)