Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 16 stemmen - gemiddelde waardering is 2.19
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017
n.v.t
Antwoord
Heb je direct even gemaild? Voeg dan ook meteen opdracht 3 toe als bijlage!
Heel misschien doen ze er wat mee.
Antwoord
Hee hoi!
Iemand die toevallig ook de cursus ter voorbereiding op de decentrale selectie gaat doen?? Big Grin
Antwoord
(19-02-2017, 11:37 PM)Carien schreef: Hee hoi!
Iemand die toevallig ook de cursus ter voorbereiding op de decentrale selectie gaat doen?? Big Grin

Nee, ik wist niet dat er een cursus was Sad.
Antwoord
(25-02-2017, 11:19 PM)Finesser schreef:

Ah okee, ik heb zaterdag de eerste cursusdag gehad. Was wel erg nuttig!
Antwoord
(28-02-2017, 03:31 PM)OCarien schreef:

Wat leren ze je dan op zo'n cursus?
Antwoord
(28-02-2017, 03:31 PM)Carien schreef:

Je krijgt eigenlijk de basis scheikunde, biologie en natuurkunde nog eens uitgelegd die toepaspaar zijn op het menselijk lichaam. Ook kregen we een cursus in communicatie, want één van de toetsen van de decentrale selectie bestaat uit zoiets wat er mee te maken heeft. 
Antwoord
(03-03-2017, 06:25 PM)Carien schreef:
(28-02-2017, 03:31 PM)Carien schreef:

Je krijgt eigenlijk de basis scheikunde, biologie en natuurkunde nog eens uitgelegd die toepaspaar zijn op het menselijk lichaam. Ook kregen we een cursus in communicatie, want één van de toetsen van de decentrale selectie bestaat uit zoiets wat er mee te maken heeft. 

Oh, super tof! Baal wel een beetje dat ik zoiets niet heb gevolgd! 
Antwoord
Hallooo,
Iemand enig idee hoe je je kan voorbereiden op die affiniteiten toets? Ik heb namelijk geen idee, en weet eigenlijk ook niet wat voor een vragen je kan verwachten?
Iemand enig ideee??
Antwoord
(06-03-2017, 10:20 PM)Bellsprout13 schreef: Hallooo,
Iemand enig idee hoe je je kan voorbereiden op die affiniteiten toets? Ik heb namelijk geen idee, en weet eigenlijk ook niet wat voor een vragen je kan verwachten?
Iemand enig ideee??

Hey! 
Maak je niet te veel zorgen over de affiniteitstoets! Het valt ontzettend mee. Je kan je er helaas niet op voorbereiden. 
Je zal verschillende situatie schetsen krijgen, bijvoorbeeld: 
Je bent AIOS en bent aan het werk op afdeling ... Je hebt een vraag over een patiënt en belt je supervisor. Je bespreekt de patiënt, maar later blijkt toch dat je supervisor naar het ziekenhuis moet komen. Als hij binnen komt stinkt hij naar alcohol en is hij duidelijk dronken.
Vervolgens krijg je vier keuzes met wat jij zou doen. Hiervan moet je de beste en de slechtste optie geven. 
Bedenk je dat je altijd handelt op de manier die het beste is voor de patiënt, dan komt het wel goed.

Hoi allemaal! 

Succes binnenkort met de decentrale selectie. Ik heb hem vorig jaar gedaan en studeer al driekwart jaar met veel plezier geneeskunde in Nijmegen! Een ontzettend leuke opleiding met veel patiëntencontact en goede docenten. 

Over de kennistoets: verwacht vooral vragen over anatomie en fysiologie en let qua scheikunde en natuurkunde op aminozuren/evenwichten/zuur-base/redox/straling/momenten en krachten. Neem lekker de samengevat boekjes door en dan komt het wel goed! Verder kan je op de website van het imfsa onder het kopje Nijmegen kijken naar de tentamens van het eerste jaar. Bij het longitudinale tentamen 1-1 en 1-2 gaan de eerste 20-25 vragen over vwo kennis, dit is een beetje representatief voor de kennis toets. 

Succes!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)