Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 16 stemmen - gemiddelde waardering is 2.19
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Nijmegen 2017
(24-01-2017, 04:57 PM)surayajubar schreef:
(24-01-2017, 12:23 AM)Bas.vkr schreef:
(12-12-2016, 01:40 PM)lotttte_ schreef:
(12-12-2016, 11:38 AM)surayajubar schreef:
(08-12-2016, 04:11 PM)Bas.vkr schreef: Ik heb vorig jaar meegedaan met de selectie van Nijmegen. De toets is prima te doen, MITS je de BINAS goed doorneemt en uit je hoofd leert eigenlijk. De gouden tip is echt leer die Binas. Ik heb de selectie helaas niet gehaald, de communicatie toets had ik overigens wel makkelijk gehaald, dat moet voor iedereen ook wel te doen zijn denk ik!

Wat moet je uit de binas precies kennen dan? Alleen de tabellen van biologie, of ook alle tabellen van scheikunde  en natuurkunde met getalen?

En wat voor vragen van natuurkunde en scheikunde kan je ongeveer verwachten? En zijn de vragen vooral toepasvragen of ook echt leervragen? Alvast bedankt! Smile

Sorry voor de late reactie! Getallen etc. hoef je niet te kennen. Het zijn in mijn optiek vooral eindexamen vragen. 1/3 SK 1/3 BIO 1/3 NAT, vragen over van alles dus, waarbij je even flink na moet denken (en vaak dingen dieuit de bijna zijn)

Maar krijg je dan ook vragen die helemaal niet gericht zijn op geneeskunde?

Zie het zo: elke vraag over fysiologie, evolutie en erfelijkheid kan gevraagd worden. Er wordt niet aan jou gevraagd of je even de schrödingervergelijking wil afleiden ;-). Vragen zijn veelal reproductie, weinig inzicht. Relatief gezien makkelijker dan het niveau eindexamen vind ik.
Antwoord
(08-12-2016, 04:11 PM)Bas.vkr schreef: Ik heb vorig jaar meegedaan met de selectie van Nijmegen. De toets is prima te doen, MITS je de BINAS goed doorneemt en uit je hoofd leert eigenlijk. De gouden tip is echt leer die Binas. Ik heb de selectie helaas niet gehaald, de communicatie toets had ik overigens wel makkelijk gehaald, dat moet voor iedereen ook wel te doen zijn denk ik!

Wat moet je uit de binas precies kennen dan? Alleen de tabellen van biologie, of ook alle tabellen van scheikunde  en natuurkunde met getalen?

En wat voor vragen van natuurkunde en scheikunde kan je ongeveer verwachten? En zijn de vragen vooral toepasvragen of ook echt leervragen? Alvast bedankt! Smile

Sorry voor de late reactie! Getallen etc. hoef je niet te kennen. Het zijn in mijn optiek vooral eindexamen vragen. 1/3 SK 1/3 BIO 1/3 NAT, vragen over van alles dus, waarbij je even flink na moet denken (en vaak dingen dieuit de bijna zijn)
Goeie tips, heel erg bedankt! Klein vraagje nog: wordt er gefiltered qua onderwerpen? Bijvoorbeeld een grote focus op geneeskunde gerelateerde onderwerpen i.p.v gedoe met planten, planeten en quantummechanica enzo  Sad

Oh wow, had de vorige reactie niet gelezen haha Tongue  
Vind het oprecht super tof dat men hier op antwoord, helpt een beetje met deze stres
Antwoord
(24-01-2017, 04:57 PM)surayajubar schreef:

Maar krijg je dan ook vragen die helemaal niet gericht zijn op geneeskunde?

Nee de meeste vragen hebben wel een medische context, maar het waren vorig jaar (ik dacht) 100 vragen, en er zal er dus best een tussen gezeten hebben die eigenlijk niks te maken heeft met geneeskunde. Ik weet nog dat er een vraag bij het natuurkunde deel zat waarbij ze vroegen hoe hoog iemand kon springen vanuit stilstaande beweging bla bla..
Antwoord
Ik vind dat eerste deel van die huiswerkopdracht echt een beetje vaag, er is zoveel voorlichtingsmateriaal en ik vind het nogal moeilijk om er echt een overzicht van te krijgen. En moet dit onderdeel nou compleet objectief zijn of mag er in de beschrijving van de opleiding ook een beetje subjectiviteit doorschemeren? En wat bedoelen ze met 'ga in op de inhoud van de opleiding'? Moet je dan serieus alle vakken bespreken? Want dat gaat nooit passen in 500 woorden
Antwoord
(29-01-2017, 04:17 PM)Amalmar schreef: Ik vind dat eerste deel van die huiswerkopdracht echt een beetje vaag, er is zoveel voorlichtingsmateriaal en ik vind het nogal moeilijk om er echt een overzicht van te krijgen. En moet dit onderdeel nou compleet objectief zijn of mag er in de beschrijving van de opleiding ook een beetje subjectiviteit doorschemeren? En wat bedoelen ze met 'ga in op de inhoud van de opleiding'? Moet je dan serieus alle vakken bespreken? Want dat gaat nooit passen in 500 woorden

Ik heb zelf een vriend die meedoet aan de DS aan de RU en ik heb zojuist zijn huiswerkopdracht gezien. Je hoeft volgens hem de vakken niet te bespreken, want - zoals je al zelf constateert - past dat niet in 500 woorden als je ook alle andere punten in diezelfde 500 woorden moet bespreken. Succes.
Antwoord
Heei,
Ik heb vorig jaar de toets gemaakt, niet voor GNK maar voor BMW. 
Ik had helemaal niet geleerd, maar vond hem alsnog heel goed te doen, naar mijn idee hoef je echt niet de binas te gaan leren. 
Dingen als hoe oxidatie reductie reacties werken is wel handig, maar dan moest je alleen oxidator aanwijzen zeg maar. 
Niet echt iets om je zorgen over te maken dus!
Antwoord
(03-02-2017, 12:08 PM)123456 schreef: Heei,
Ik had helemaal niet geleerd, maar vond hem alsnog heel goed te doen, naar mijn idee hoef je echt niet de binas te gaan leren. 
Dingen als hoe oxidatie reductie reacties werken is wel handig, maar dan moest je alleen oxidator aanwijzen zeg maar. 

Wat voor natuur-en scheikundig gerelateerde vragen kan je verwachten?
Antwoord
Hoi even een vraagje over de huiswerkopdracht: Moet je dat hele format in 1 keer inleveren of moet je per deelopdracht (omschrijving, referenten, reflectie) weer apart inleveren?
Antwoord
(03-02-2017, 12:08 PM)123456 schreef: Heei,

Heb je misschien nog tips voor de vragen van natuurkunde? Met scheikunde ga ik inderdaad gewoon zuur base en redoxreacties etc oefenen, maar natuurkunde is zo vaag af en toe..
Groetjes
Antwoord
871 aanmeldingen!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)