Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 4.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verschil in selectie tussen verschillende Uni's
Ik vraag me echt af wat uni's die veel naar je cv kijken, nou echt een goed cv vinden. Ik snap wel dat je vrijwilligerswerk etc. moet doen, maar wat als je dit niet een jaar lang hebt gedaan, maar alles voor een korte tijd? En ik denk dat iedereen die geneeskunde wil studeren wel vrijwilligerswerk heeft gedaan, hoe beoordelen ze het dan?
Antwoord
(16-08-2016, 01:24 PM)---Diablo--- schreef: Goed dat je er nu al mee bezig bent! Een toets maakt deel uit van elke selectieprocedure, maar zoals je begrijpt verschilt het hoe zwaar die meetelt. Aangezien jij zegt het op je CV te willen spelen, valt Utrecht eigenlijk al af. Bij Utrecht schrijf je alleen een motivatie (die volgens mij maar beperkt meetelt, al zal de universiteit daar zelf geen uitspraak over doen) en maak je een toets, maar er wordt niet gevraagd naar werkervaring, (sport)prestaties, etc.

Leiden kijkt niet naar je CV, maar bepaalt de score op basis van de BMAT (de toets) en je cijfers van 5 vwo. Die zou dan ook afvallen.

Dan houd je - als je inderdaad uit die vier universiteiten wilt kiezen - er twee over, namelijk Erasmus en VU. Beide kijken naar het CV, dus dan is het zaak voor jezelf te bepalen of je voldoet aan hun eisen, die natuurlijk op de site te vinden zijn. Zo tellen bepaalde activiteiten alleen mee als ze minimaal een bepaald aantal uur per week zijn verricht, en voor kandidaten die al studeren zijn in Rotterdam die eisen nog strenger. Ik raad je aan daar goed naar te kijken, maar vergeet de andere universiteiten ook niet! Misschien past een andere selectie toch beter bij je.

Hopelijk heb je hier wat aan.

kijken ze in Maastricht ook naar je CV?
Hoe wordt daar getoetst?
Antwoord
In Maastricht kijken ze wél naar het CV:

https://www.maastrichtuniversity.nl/nl/o...schrijving
Antwoord
(10-10-2016, 07:48 PM)---Diablo--- schreef: In Maastricht kijken ze wél naar het CV:

ik had u een mail gestuurd, hebt u tijd om dat te lezen?
Antwoord
(10-10-2016, 07:48 PM)---Diablo--- schreef: In Maastricht kijken ze wél naar het CV:

ik had u een mail gestuurd via forum, hebt u tijd om dat te lezen?
Antwoord
Geven alle universiteiten dezelfde kennistoets of is er qua inhoud en niveau een verschil?
Antwoord
Nee, dit verschilt weer per universiteit.

P.S. Ik heb je via het forum een antwoord gestuurd op je e-mail.
Antwoord
Hartelijk dank voor u antwoord
Ik heb u nog een mail gestuurd via forum Smile
Antwoord
(11-10-2016, 05:29 PM)---Diablo--- schreef: Nee, dit verschilt weer per universiteit.

P.S. Ik heb je via het forum een antwoord gestuurd op je e-mail.

Hartelijk dank voor u antwoord

Ik heb u nog een mail gestuurd via forum [Afbeelding: smile.png]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)