Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Studieboeken VU
Hallo allemaal,
Ik begin in september aan geneeskunde aan VUmc. Onlangs heb ik alle documenten ontvangen wat betreft mijn aanmelding. Ook weet ik nu welke boeken ik nu allemaal moet bestellen. Probleem is dat ik niet weet waar ik het beste alle boeken kan bestellen. Op de website van VU boekenhandel kom ik uit op een totaal bedrag van ongeveer 2500 euro, zo'n bedrag kan ik als studentje niet in 1 keer betalen. Dus heeft iemand ervaring wat een beter/goedkoper website is en waar het mogelijk is om in termijnen te betalen?
Antwoord
Gefeliciteerd dat je bent aangenomen! Ik studeer zelf nog geen geneeskunde, maar je kan nog altijd kijken op bol.com, marktplaats en bookmatch? Het is dan wel tweedehands. Ook kan je een paar boeken bij de OBA Centraal lenen, tot je weet dat je genoeg geld hebt om het te betalen.
Antwoord
Hoi grammatorima,

Ik ben zelf inmiddels een 4e jaars (niet aan de VU) maar ik kan je aanraden om geen studieboeken te kopen voordat je aan je studie bent begonnen. Ik heb dat destijds wel gedaan, en achteraf staat nog een groot deel niet gebruikt in de verpakking. Nu, boeken zijn altijd mooi en fijn om te hebben, maar als je het je financieel niet kunt permitteren, dan zou ik je echt adviseren even af te wachten en zeker geen heel pakket te bestellen. Vaak is dat een lijst van boeken die gebruikt KUNNEN worden, en niet die ook daadwerkelijk allemaal noodzakelijk zijn. Vaak staan er bijvoorbeeld al 3 fysiologie boeken op. De een wat uitgebreider dan de ander, en vaak kom je er pas tijdens je studie achter welk boek je echt fijn vindt. Het komt erop neer dat ze allemaal ongeveer hetzelfde zeggen, maar de diepgang vaak net wat anders is. Maar daarmee is het zeker niet noodzakelijk om 3 fysiologie boeken in huis te hebben, dat is echt zonde van je geld, om dat beetje extra info op te zoeken kun je ook even de bieb in duiken! Je zou je boekenlijst hier kunnen plaatsen, dan kunnen we je helpen om een selectie te maken van boeken die je waarschijnlijk wel nodig gaat hebben (vaak zijn dat de anatomische atlassen, een fysiologie boek, een histologie boek), de rest zou je dan tijdens je studie kunnen aanschaffen indien noodzakelijk.
Antwoord
(01-08-2016, 12:40 PM)pien schreef: Hoi grammatorima,

Ik ben zelf inmiddels een 4e jaars (niet aan de VU) maar ik kan je aanraden om geen studieboeken te kopen voordat je aan je studie bent begonnen. Ik heb dat destijds wel gedaan, en achteraf staat nog een groot deel niet gebruikt in de verpakking. Nu, boeken zijn altijd mooi en fijn om te hebben, maar als je het je financieel niet kunt permitteren, dan zou ik je echt adviseren even af te wachten en zeker geen heel pakket te bestellen. Vaak is dat een lijst van boeken die gebruikt KUNNEN worden, en niet die ook daadwerkelijk allemaal noodzakelijk zijn. Vaak staan er bijvoorbeeld al 3 fysiologie boeken op. De een wat uitgebreider dan de ander, en vaak kom je er pas tijdens je studie achter welk boek je echt fijn vindt. Het komt erop neer dat ze allemaal ongeveer hetzelfde zeggen, maar de diepgang vaak net wat anders is. Maar daarmee is het zeker niet noodzakelijk om 3 fysiologie boeken in huis te hebben, dat is echt zonde van je geld, om dat beetje extra info op te zoeken kun je ook even de bieb in duiken! Je zou je boekenlijst hier kunnen plaatsen, dan kunnen we je helpen om een selectie te maken van boeken die je waarschijnlijk wel nodig gaat hebben (vaak zijn dat de anatomische atlassen, een fysiologie boek, een histologie boek), de rest zou je dan tijdens je studie kunnen aanschaffen indien noodzakelijk.

Dankje voor je reactie! Verhaal dat je niet alle boeken even hard nodig hebt heb ik al vaker gehoord. Probleem is dat ik wel alle (of meeste) boeken wil hebben omdat ik Honourprogramme wil gaan doen. Ik wil die kans niet mislopen omdat ik juist net een boek mis die ik nodig had. Maar ik kan zo meteen wel mijn boekenlijst uploaden zodat ik in elk geval weet welke boeken sowieso belangrijk zijn.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)