Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde Leiden 2016
Geen idee of er een PDF van is. Hier kun je hem in ieder geval bestellen:

https://www.bol.com/nl/p/preparing-for-t...010629811/
Ik help momenteel iemand met de voorbereiding maar toevallig voor een andere studie, technische biologie (?) aan de Tu Delft schijnt ook de Bmat te krijgen. Ik vind het wel vrij pittige vragen soms. Ook soms een taalbarrière door het soms ongebruikelijke medisch-engels.
En....Hoe ging het?
Voor m'n gevoel wel oke, maar ik heb echt geen idee.. Heb het gewoon gemaakt en m'n best gedaan Smile vond de tijdsdruk af en toe wel stressvol haha. Hoe ging het bij jou?
bij mij ging section 2 wel goed, de andere 2 sections vielen wel een beetje tegen moet ik zeggen. Ik vond de essays niks ! Sad En nu maar afwachten......
(15-02-2016, 07:34 PM)Feli schreef: bij mij ging section 2 wel goed, de andere 2 sections vielen wel een beetje tegen moet ik zeggen. Ik vond de essays niks ! Sad En nu maar afwachten......

Ja, section 1 was lastig door de tijdsdruk. Paar vragen heb ik gewoon gegokt zonder goed te kijken. Heb gekozen welk antwoord het meest logisch was op de vraag haha. Section 2 was wel te doen inderdaad. Welk statement had je gekozen bij section 3?
(15-02-2016, 07:34 PM)Feli schreef: bij mij ging section 2 wel goed, de andere 2 sections vielen wel een beetje tegen moet ik zeggen. Ik vond de essays niks ! Sad En nu maar afwachten......

Ben je al bezig met de personal statement? Aangezien ik erg druk ben de komende tijd, begin ik er alvast aan ondanks dat ik nog niet de uitslag van de BMAT weet ;Wink

Er staat in het document over de personal statement dat je geen score hiervoor krijgt, maar dat het een handvat is om te reflecteren op jezelf en je studiekeuze. Denk je dat ze wel je personal statement lezen en gebruiken voor de gesprekken? Dus 'onbewust' kijken of je de kwaliteiten en drive hebt om geneeskunde te studeren? Ik heb bijv. een technische bachelor gedaan met een geneeskunde minor.
Ik vond de toets wel moeilijk hoor! Ik heb wel gehoord dat ze over je personal statement gaan beginnen in de volgende ronde, maar weet niet of het echt meetelt. Ik heb mij trouwens maar ingeschreven voor een cursus voor de tweede ronde van de decentrale selectie, better safe than sorry dacht ik maarSmile
Ohh wat voor cursus is dat dan??
(05-03-2016, 12:54 PM)brittachristina schreef: Ohh wat voor cursus is dat dan??

Ik dacht dat ik al een bericht had gestuurd. Hmm, misschien toch niet. Als je bmatleiden in facebook intypt dan kom je bij een nuttige pagina over de BMAT - facebook.com/bmatleiden.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)