Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geneeskunde niet gehaald??
Sommige mensen worden diep ongelukkig van BMW. Het zal er ook aan liggen dat het gevoel van uitloting ook een grote rol speelt.
Het is geen vervanging van of bijna-geneeskunde. Het is veel celbiologie, biochemie en leren wetenschappelijk onderzoek uit te voeren.
Sommige onderwerpen komen overeen met geneeskunde, dat klopt. Je kunt bijvoorbeeld anatomie lessen krijgen op snijzalen zoals geneeskunde studenten dat ook zouden krijgen. Het dient echter allemaal een ander doel.

Ik denk dat veel studenten BMW ook onderschatten qua inhoud en moeilijkheidsgraad. Daarom moet je eens een keer naar een open dag of iets dergelijks. Goed uitzoeken of het wel bij je past.
Antwoord
Perfect verwoord hierboven. Doet me 'goed' weten dat dit vaker voorkomt en ik me niet aanstel.
Antwoord
Nee, je stelt je niet aan Essie. Het was best erg toen ik nog BMW deed. Je komt in een omgeving vol ongemotiveerde studenten (80% was uitgeloot voor geneeskunde en een deel tandheelkunde) terwijl je zelf ook al ongemotiveerd bent. Het duurt even voordat je er dan doorheen slaat maar het is nooit compleet weg. Ik zelf vond celbiologie wel interessant dus het viel wel mee. Enthousiaste docenten en begeleiders helpen ook enorm.

Daarom is het denk ik ook belangrijk om je verwachtingen reeel te houden. Misschien is het beter om inderdaad dan een jaartje 'niks' te doen.
Geneeskunde is ook een erg lange studie, die kun je beter goed uitgerust beginnen als je poging #2 of poging #3 nodig hebt om ingeloot te worden. Je hebt al 6 jaar VWO achter de rug en dan plak je (minimaal) 6 jaar geneeskunde erachter aan. Een jaar tot rust komen klinkt dan niet zo erg.
Antwoord
(03-01-2016, 06:52 PM)Dr. incognito schreef: Hallo dames en heren,

Als jullie geneeskunde niet halen wat gaan jullie dan studeren?
En gaan jullie het jaar erop het dan weer opnieuw proberen?
Ik ben van plan om het opnieuw te proberen maar welke studie past er het beste bij?
Ik had wel iets met BMW gelezen, maar dat is ook een lotingsstudie.

Ik ben via de tweede loting binnen gekomen bij Biomedisch Maastricht, al is dat in Maas volgens mij ook geen loting meer (als je uitgeloot wordt voor je eerste loting, dan mag je meeloten voor andere lotingsstudies zoals BMW als die nog niet vol zitten)
Heb in totaal 3 keer meegeloot,
in mijn tweede jaar BMW heb ik bovendien meegedaan aan de zij-instroom (toetlatingsprocedure voor het tweede jaar geneeskunde als je je propedeuse BMW binnen hebt) ik ben aan het einde van mijn tweede jaar eindelijk goddank dubbel binnen gekomen en mocht dus kiezen of ik in het eerste of tweede jaar wilde starten, heb voor het tweede jaar gekozen, ben nu derde jaars Smile
dus als je niet in 1 keer binnen komt, er zijn nog veel opties Wink
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)