Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geneeskunde niet gehaald??
Hallo dames en heren,

Als jullie geneeskunde niet halen wat gaan jullie dan studeren?
En gaan jullie het jaar erop het dan weer opnieuw proberen?
Ik ben van plan om het opnieuw te proberen maar welke studie past er het beste bij?
Ik had wel iets met BMW gelezen, maar dat is ook een lotingsstudie.
Antwoord
Ik ga dan bioinformatica in leiden studeren
Antwoord
Ga je dan nog een x geneeskunde proberen?
Antwoord
Ja bij uni leiden (want ik heb dan al vrienden gemaakt daarzo) en weet iemand of je als je de 2e keer mee doet aan decentrale selectie bij leiden of je dan nog eens je 5v cijfers moet inleveren
Antwoord
Ik ben vorig jaar niet geselecteerd en studeer nu BMW. In Maastricht is dit geen lotingsstudie en bij bepaalde universiteiten is er een tweede loting door plaatsen die over zijn. Heel veel uitgelote studenten op mijn opleiding willen ermee doorgaan omdat ze het ook wel leuk vinden en een enkeling doet weer mee. Ik vind BMW zelf drie keer niks en wil al zo graag en lang geneeskunde doen dat ik weer mee doe. Als ik word uitgeloot ga ik met iets nieuws beginnen, God weet wat. Het jaar daarna probeer ik het weer.
Antwoord
Mijn advies is om een jaartje niks te doen (een jaartje voor niks studeren kost alleen maar een hoop geld) en mee te doen met een selectie die geen waarde hecht aan een gevuld CV, zoals Utrecht of Leiden. Zo heb je ook meer tijd over om te blokken voor de selectie.
Antwoord
Dat is een beetje oppervlakkig, het kan ook dat je een goed cv hebt opgebouwd tijdens de middelbare school maar toch wordt uitgeloot. Dan is het jammer omd aar niks mee te doen. Een jaartje een andere studie doen is zeker niet voor niks. Ik, als bmw'er, zou veel makkelijker de decentrale van Utrecht aan kunnen dan iemand die niks anders dan vwo niveau gewend is omdat ik dat niveau/Engelse boeken gewend ben.
Bovendien moet je ook rekening ermee houden dat het het jaar erop weer kan mislukken en dan moet je wel gaan studeren anders eindig je met geen diploma
Antwoord
Volgens mij mág je niet eens Geneeskunde studeren als je een NBSA hebt. Ik weet niet of jij je dus net voor
februari hebt uitgeschreven (hoop het wel) en anders zou je geen geneeskunde mogen doen voor de
tweede keer.Smile
Antwoord
BMW is toch ook een lotingsstudie in Utrecht?
Antwoord
(06-01-2016, 09:50 PM)Marjolein schreef: Volgens mij mág je niet eens Geneeskunde studeren als je een NBSA hebt. Ik weet niet of jij je dus net voor
februari hebt uitgeschreven (hoop het wel) en anders zou je geen geneeskunde mogen doen voor de
tweede keer.Smile

Klopt! 
Ik heb het verkeerd begrepen denk ik, dacht dat je bedoelde wat ga je doen als je wordt uitgeloot.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)