Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 20 stemmen - gemiddelde waardering is 2.55
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CCVX
(02-06-2016, 10:13 AM)Antonius schreef: Hey Edelweiss! Ik ben er ook mee bezig! Ik moet scheikunde en natuurkunde nog, ik heb ze in april helaas net niet gehaald 5 en 5,1. Als je nog tips hebt voor leren, graag!

Succes met biologie!
Hi Antonius! Alweer volop in voorbereiding voor de juli-sessie? Hoe gaat het leren?
Balen dat je ze beide net niet hebt gehaald. Ik had zelf ook maar een 6je voor natuurkunde, het ging slechter dan ik vooraf had gedacht. 
Tip die ik zou geven is veel oude examens oefenen (oude examenbundels tweedehands kopen). Oefenen is sowieso essentieel, plus je hebt kans dat je een vraag terugkrijgt die je al kent. Ze halen de vragen vaak gewoon uit oude VWO-examens. 
Ook zou je je energie kunnen splitsen in 1 vak nu en 1 in november. Ik heb mijn 3 vakken allemaal na elkaar gepland en is wel zo relaxed om steeds maar 1 focus te hebben.
Ik ben door drukte heel laat begonnen voor bio (alle stof nu nog niet doorgelezen  Big Grin ) maar het is lang niet zo moeilijk als Sk en Nk dus ik heb een leuke uitdaging van 3 weken knallen.

(14-06-2016, 11:19 PM)Schakelaar schreef: Hallo Edelweiss en Antonius,

Ik ben ook bezig met voortentamens, ik moet natuurkunde, scheikunde en biologie nog. Wiskunde heb ik in april met een 7 gehaald.

Ik vond wiskunde a redelijk makkelijk voor te bereiden door de oefententamens met uitwerkingen op de site van ccvx, hierdoor had ik een goed beeld van de tentamen vragen/stof.

Natuurkunde heeft maar twee oefententamens op de website en ook nog ZONDER uitwerkingen. Wat hebben jullie gebruikt/gebruiken jullie als oefenmateriaal voor de tentamen stof natuurkunde?

Mochten jullie vragen hebben over wiskunde a, be me quest...

Groetjes
Je kunt oefenen met oude VWO-examens uit examenbundels. Het is prima oefenmateriaal, bovendien halen ze daar veel van de vragen uit dus je kunt nog eens een bekende vraag tegenkomen. (Uit wat oudere bundels) Succes!

(16-06-2016, 01:12 PM)CCC schreef: Hoi edelweiss,

Hoe vond je het niveau van de toets? En welke onderwerpen kwamen terug op het examen?

Radioactiviteit zat erin (berekening van halveringstijd en vervalvergelijking opstellen en over de verschillende soorten straling (alfa beta gamma))
Opgave met 'moment'
Kracht
Weerstand / volt / kWh / vermogen
Signaalverwerking 
Optica 

Het was voor mij niet zo'n lekker tentamen want ik had het nieuwe programma (2016) geleerd en kwam er 2 weken van tevoren achter dat de CCVX in april en juli nog oud programma examineert/de. Ik had dus nog niets aan 'moment', signaalverwerking en optica gedaan en moest dat last minute nog een beetje erbij doen. En deze kwamen allemaal voor op het tentamen. En krachten kon ik meestal goed en daar had ik op moeten scoren maar bij de opgave op het tentamen wist ik niet goed wat ze wilden en/of door stress ging die ook niet soepel. Dus het was echt puntjes sprokkelen uiteindelijk en ik ben nog nooit zo blij geweest met een 6  Big Grin
Antwoord
De uitslag is vandaag binnengekomen en ik heb natuurkunde in de pocket met een 7! Als iemand vragen heeft hoor ik het graag Smile
Antwoord
Gefeliciteerd CCC, goed gedaan!

Ik heb biologie ook gehaald, een 7. Dit was mijn laatste CCVX-tentamen. Nu op naar de decentrale selectie.
Antwoord
Super chill Edelweiss! Gefeliciteerd! Helaas moet ik er nog drie, maar ik ben dan gelukkig nog wel op tijd voor 15 jan 2017 Tongue
Antwoord
(10-08-2016, 07:38 PM)Edelweiss schreef: Gefeliciteerd CCC, goed gedaan!

Ik heb biologie ook gehaald, een 7. Dit was mijn laatste CCVX-tentamen. Nu op naar de decentrale selectie.

Hey! Gefeliciteerd!!!
Weet je al bij welke uni je decentrale wilt gaan doen? (:
Antwoord
(09-08-2016, 07:55 PM)CCC schreef: De uitslag is vandaag binnengekomen en ik heb natuurkunde in de pocket met een 7! Als iemand vragen heeft hoor ik het graag Smile

Ik heb een vraagje! Ik ga meedoen aan de CCVX voor natuurkunde en ik was benieuwd wat je ervan vond. Ik weet niet wat voor vooropleiding je hebt gehad e.d., maar als je een beetje uitleg kan geven erover, dan zou ik dat echt heel erg waarderen! Weet je ook trouwens wat het verschil is tussen zo'n staatsexamen en de CCVX? Ik heb gezien dat zo'n staatsexamen toch wel wat ''moeilijker'' (je moet een mondeling doen, had ik gelezen).  Idea
Antwoord
(23-10-2016, 06:17 PM)Starfall schreef:
(09-08-2016, 07:55 PM)CCC schreef: De uitslag is vandaag binnengekomen en ik heb natuurkunde in de pocket met een 7! Als iemand vragen heeft hoor ik het graag Smile

Ik heb een vraagje! Ik ga meedoen aan de CCVX voor natuurkunde en ik was benieuwd wat je ervan vond. Ik weet niet wat voor vooropleiding je hebt gehad e.d., maar als je een beetje uitleg kan geven erover, dan zou ik dat echt heel erg waarderen! Weet je ook trouwens wat het verschil is tussen zo'n staatsexamen en de CCVX? Ik heb gezien dat zo'n staatsexamen toch wel wat ''moeilijker'' (je moet een mondeling doen, had ik gelezen).  Idea

Het was best wel pittig.. Er werden soms hele rare vragen gesteld en ik moest ook aardig wat vragen gokken. Het is vooral begrijpend lezen, de meeste fouten maak je meestal omdat je niet goed leest.

Ik deed alles via zelfstudie en ik heb hiervoor havo gedaan, dus ik wist gelukkig al wat. Met een staatsexamen haal je een deelcertificaat en met een CCVX tentamen haal je een testimonium (geen deelcertificaat dus). Voor een CCVX tentamen heb je meerdere ''kansen'' in het jaar, bij het staatsexamen heb je maar één kans per jaar. Het nadeel is wel dat je voor een CCVX tentamen ALLE stof moet leren (CE+SE stof in één schriftelijk examen). Bij een staatsexamen is dit gebalanceerd (SE/CE stof apart maar je moet zowel mondeling als schriftelijk halen).

Ook hoef je bij CCVX-tentamens je niet druk te maken over N-termen: dit is altijd 1,0. Als je PRECIES de helft van de punten haalt heb je dus een 5,5. Bij staatsexamens heb je volgens mij wel te maken met N-termen.
Antwoord
Iemand die aankomende week examen gaat doen bij de CCVX in Natuurkunde en Scheikunde?

Dit zijn mijn laatste twee examens! Biologie en wiskunde B heb ik al gehaald. Helaas niet helemaal goed voorbereid omdat bij mij alles 10x zo snel moet, ik doe selectie aan de EUR en daar hoef je je deficiënties pas 1 augustus weggewerkt te hebben dus als ik ze niet haal is het geen mega probleem ofzo maar liever wel natuurlijk!
Antwoord
Heeft iemand die de afgelopen periode examen heeft gedaan al uitslagen binnen?

Ik heb scheikunde en natuurkunde gemaakt (EUR) maar heb nog steeds niks binnen! Ben normaal toch veel sneller van ze gewend (Wiskunde certificaat had ik in 10 dagen al binnen, dit duurt al een maand).
Antwoord
Ik heb op 1 december het Natuurkunde tentamen gemaakt (UvA) en heb de uitslag nog niet gekregen.

Het tentamen ging o.a. over optica, druk, krachten tekenen, trillingen, het vallen met/zonder parachute, formules waarbij je met log moet rekenen, uit een formule de eenheid van iets afleiden, en héél veel omrekenen (kg/m3 omrekenen naar gram/nm3 met verplicht 8 significante cijfers en dat soort shit) dus t is handig hier een trucje voor te leren zodat je hier niet veel tijd mee verliest.
Als je vragen hebt over de ccvn mag je me een berichtje sturen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)