Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 20 stemmen - gemiddelde waardering is 2.55
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CCVX
Ik was van plan om vandaag de boeken te bestellen, maar ik ben toch wel een beetje geschrokken van de prijs. Nou heb ik een goedkopere optie gevonden voor biologie, namelijk 10voorbiologie.nl, heeft iemand ervaring met deze site?
Antwoord
Ik zit nu in 6 VWO en de laatste drie jaar heb ik 10voorbio gebruikt. Het is een goede methode, ik heb nu een 8 voor bio en dat komt deels door deze methode. Als je wilt, kan ik je ook al mijn samenvattingen sturen.
Antwoord
Gerrit, heb jij alleen 10voorbiologie gebruikt, of ook normale schoolboeken ernaast?

-

Is er trouwens nog iemand die ook de komende maanden bio schei en na gaat inhalen? Lijkt me fijn om dit soort dingen met iemand anders te kunnen bespreken, bv. als je ergens tegenaanloopt, vragen stellen etc. Smile
Antwoord
Voor biologie raad ik aan om oude examens te oefenen. Ik heb de opgaven van afgelopen CCVX in april opgezocht en 10 van de 13 waren oude examens, van 2003 tot nu, en met name van het tweede tijdvak.

Voor scheikunde kan ik, naast oude examens, deze website ook aanraden voor het oefenen http://wp.digischool.nl/scheikunde/oefenen/. Een aantal opgaven kwamen namelijk hiervandaan.
Antwoord
Hey iedereen

Afgelopen april heb ik mijn bio en natuurkunde examen met een 7 gehaald. Als er vragen zijn over de examens of hoe ik mij heb voorbereid kun je een email sturen naar vincentn97@hotmail.com. Ook heb ik nog biologie voor jou 456vwo te koop! En natuurkunde boeken met samenvattingen en aantekeningen/opdrachten.

(02-05-2017, 06:25 PM)Vaffy schreef: Gerrit, heb jij alleen 10voorbiologie gebruikt, of ook normale schoolboeken ernaast?

-

Is er trouwens nog iemand die ook de komende maanden bio schei en na gaat inhalen? Lijkt me fijn om dit soort dingen met iemand anders te kunnen bespreken, bv. als je ergens tegenaanloopt, vragen stellen etc. Smile

Ik ga in juli scheikunde doen. Email anders vincentn97@hotmail.com
Antwoord
Vincent, en anderen die natuurkunde al gedaan hebben, hoe was het natuurkunde-examen? Zijn gewone examenopgaven een beetje representatief voor wat er op het examen komt?
Antwoord
Hoi!
Ik heb een niet geldig diploma in nederland daarom moet ik de CCVX certificaten halen om geneeskunde te kunnen studeren 
Ik heb 3 jaar in Iran op school gezeten (grote fout) daarom weet ik niet precies hoe ik nu hier weer moet beginnen kan iemand mij helpen?

Alvast heel erg bedankt!
Antwoord
Hoi iedereen

Ik wil volgend jaar een vavo opleiding volgen want ik moet certificaten in de alle vier vakken halen.
Wat is het verschil tussen deelcertificaat vwo en voortentamens ccvx?
Is de deelcertificaat geldig bij de alle universiteiten?
Wat is makkelijker?
als ik vavo opleiding ga volgen of de voortentamens doen?
Antwoord
(10-07-2017, 08:17 PM)Sarah schreef: Hoi iedereen

Ik wil volgend jaar een vavo opleiding volgen want ik moet certificaten in de alle vier vakken halen.
Wat is makkelijker?

"Een deelcertificaat kun je behalen door te slagen voor een staatsexamen. Door het behalen van voldoende deelcertificaten kun je uiteindelijk een compleet vwo-diploma halen. Haal je een deelcertificaat voor een vak dan voldoe je daardoor tegelijk ook aan de nadere vooropleidingseisen voor dat vak. De inschrijving voor de staatsexamens sluit elk jaar op 31 december. Ze worden alleen in de zomer gehouden en er is naast een schrifelijk ook een mondeling gedeelte.

Een voortentamen is alleen bedoeld om aan nadere vooropleidingseisen te voldoen. De voortentamens worden georganiseerd door de in de CCVX samenwerkende Nederlandse universiteiten en daarom ook door alle universitaire opleidingen erkend. Het is een (uitsluitend) schriftelijk tentamen dat voor elk vak drie maal per jaar wordt afgenomen. De inschrijving verloopt via de site van de CCVX. "

Deelcertificaten én testimoniums (wat je behaald als je slaagt voor een voortentamen) zijn allebei geldig bij alle universiteiten.

Wat makkelijker is ligt toch echt helemaal aan jezelf. Er wordt zo goed als getest op dezelfde stof, bij deelcertificaten moet je vaak ook een mondeling examen doen. Voortentamens worden het gehele jaar door gehouden, staatsexamens niet. Wil je les of wil je geen les, het hangt allemaal van jou af, dat kunnen wij niet beslissen.
Antwoord
(11-07-2017, 12:51 PM)BleedingOut schreef:
(10-07-2017, 08:17 PM)Sarah schreef: Hoi iedereen

Wat is makkelijker?

"Een deelcertificaat kun je behalen door te slagen voor een staatsexamen. Door het behalen van voldoende deelcertificaten kun je uiteindelijk een compleet vwo-diploma halen. Haal je een deelcertificaat voor een vak dan voldoe je daardoor tegelijk ook aan de nadere vooropleidingseisen voor dat vak. De inschrijving voor de staatsexamens sluit elk jaar op 31 december. Ze worden alleen in de zomer gehouden en er is naast een schrifelijk ook een mondeling gedeelte.

Een voortentamen is alleen bedoeld om aan nadere vooropleidingseisen te voldoen. De voortentamens worden georganiseerd door de in de CCVX samenwerkende Nederlandse universiteiten en daarom ook door alle universitaire opleidingen erkend. Het is een (uitsluitend) schriftelijk tentamen dat voor elk vak drie maal per jaar wordt afgenomen. De inschrijving verloopt via de site van de CCVX. "

Deelcertificaten én testimoniums (wat je behaald als je slaagt voor een voortentamen) zijn allebei geldig bij alle universiteiten.

Wat makkelijker is ligt toch echt helemaal aan jezelf. Er wordt zo goed als getest op dezelfde stof, bij deelcertificaten moet je vaak ook een mondeling examen doen. Voortentamens worden het gehele jaar door gehouden, staatsexamens niet. Wil je les of wil je geen les, het hangt allemaal van jou af, dat kunnen wij niet beslissen.

Super bedankt!!
Ik wil les krijgen, daarom wil ik een vavo opleiding volgen
dus het beste voor mij is het deelcertificaat.
Dankjewel!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)