Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 20 stemmen - gemiddelde waardering is 2.55
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CCVX
Hoi iedereen
Ik ga natuurkunde ccvx examen eind november doen, heeft iemand tips voor mij met het oefenen?
Heeft iemand toevallig andere ccvx examens met de uitwerkingen erbij, niet die op de ccvx website staan?
Alvast bedankt!
Voor diegenen die scheikunde gaan doen, ik heb andere ccvx examens die niet op de website staan met de uitwerkingen erbij.
Als iemand ze nodig heeft, stuur me een berichtje met je emailadres.
Antwoord
Beste mensen,

6 December hoop ik mee te doen aan het CCVX examen biologie. Ik bereid mezelf voor door een Loi-cursus biologie op vwo-niveau te volgen en door examenopgaven te oefenen. Hebben jullie mogelijk nog meer tips waardoor ik mezelf zo optimaal mogelijk kan voorbereiden op het examen?
Hartelijk bedankt!

Groeten van Anne
Antwoord
Beste lotgenoten,

Ik wil binnenkort starten met het leren voor mijn eerste voortentamen. Natuurkunde is de eerste keuze.
Hierna moet ik nog biologie en scheikunde. Nu wil ik mij zelfstandig voorbereiden en las ik dat meerdere mensen dit gedaan hebben.

Zijn er echter mensen die mij een bepaalde methode voor natuurkunde kunnen aanbevelen? En welke boeken ik dan precies moet hebben?

Groet,
Youri
Antwoord
waarom doen jullie de deficiënties via CCVX. Ik zie dat het ruim 900 euro per vak kost. Dat is toch best wel veel geld? Voor 4 vakken kom ik dan op bijna 4.000 EUro.
Antwoord
@tweety Het inschrijven voor een ccvx tentamen kost rond de 90,- euro. Dit is per keer dat je het examen maakt per vak.
Echter zul je wel zelf boeken moeten lenen of aanschaffen. Dit kun je jezelf zo duur of goedkoop mogelijk maken.

Wil je je laten begeleiden door een onderwijsinstelling als bv. Boswell Beta dan zal het je veel geld kosten, want dan krijg je in principe privé les.
Doe je het zelf? Dan betaal je "alleen maar" het inschrijfgeld en de boeken. Het ligt er natuurlijk aan of je die discipline bij jezelf kunt ophalen.
Antwoord
Hey!

Ik heb afgelopen juni het Wiskunde A tentamen gehaald. Mijn doel is om in november/december en indien nodig in april Scheikunde, Biologie en Natuurkunde te halen. Ik doe alles via zelfstudie en gebruik daarbij de vwo boeken, de examenbundels en de samengevat boekjes (en uiteraard internet). Ik heb geen VWO gedaan dus het is soms best pittig.

Voor Natuurkunde gebruik ik de lesmethode Systematische Natuurkunde welke ik erg fijn vind!
Antwoord
@Sander720 wat knap dat je dat zonder VWO toch doet!
Waar heb je deze methode gekocht en hoeveel boeken zijn het? Dan weet ik waar ik moet kijken en wat ik moet hebben haha
Antwoord
(15-10-2018, 09:30 PM)Jaurie24 schreef: @Sander720 wat knap dat je dat zonder VWO toch doet!
Waar heb je deze methode gekocht en hoeveel boeken zijn het? Dan weet ik waar ik moet kijken en wat ik moet hebben haha

Dit is een methode die op veel middelbare scholen wordt gebruikt. De boeken vind je op online bij bol.com, marktplaats ect. De bovenbouw telt 3 basisboeken (VWO 4, 5, 6). Uitwerkingen zijn ook te koop, maar ook prima online via Google te vinden.
Antwoord
Oké, dan ga ik deze bestellen. Hartelijk bedankt!
Antwoord
Yess wat super goed!! Gefeliciteerd
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)