Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Groningen 2016
Hoi allemaal,

Ik heb nummer 149, dus in ieder geval binnen als ik mijn examens ook nog haal. Ik vroeg me alleen wat af. Stel dat er twee studenten zijn met dezelfde Z-score, dan kunnen deze niet hetzelfde rangnummer krijgen. Kijken ze dan naar je huidige rapportcijfers of naar iets anders zoals leeftijd, om te bepalen wie dan een beter rangnummer krijgt?
Een kandidaat die precies één dag eerder dan ik jarig is en dezelfde Z-score had is namelijk nr. 148 en ik 149. Lijkt alsof hij hoger is geplaatst doordat hij net ouder is...
Ik bedacht mij net dat ik een gesprek heb gehad met mijn studieadviseur een tijd geleden en hij vertelde mij dat je ook medische biologie kan gaan studeren in Groningen en er zijn dan mogelijkheden om door te stromen naar geneeskunde. Ik weet niet ik hoeverre dit haalbaar is en of de inschrijfdatum misschien voor medische biologie al voorbij is, maar vond het wel even netjes om te zeggen voor de mensen die niet door zijn! Maar het is het waard om even uit te zoeken! Succes Smile
Je kan ook via LS&T (Life Science and Technology) instromen
Dag allemaal!

Iedereen die door is: gefeliciteerd!!!

Zouden jullie aankomende kandidaten willen helpen door het schrijven van een ervaring? Smile

Wordt heel erg op prijs gesteld! Smile
Hoi iedereen,
Is er nog iemand die zijn ervaring over de decentrale selectie van afgelopen jaar wil delen?
dat zou heel fijn zijn!!
Ik twijfel of ik dit jaar een jaartje een andere studie doe of naar afrika ga (werken in een ziekenhuis voor kinderen met AIDS) en misschien kan ik beter beslissen ahv een ervaring!
dankjewel alvast!!
Heyhey,
Fijn  om te lezen dat jullie zijn toegelaten! Om een beetje een idee te krijgen over decentrale selectie Groningen had ik dit forum gelezen en las er bestwel goeie (en zenuwachtigmakend) info. Ik zit nu in 6v en wil voor me voorbereiden voor de decentrale selectie geneeskunde Groningen.

Ik had wat vraagjes voor degene die dit al eerder zijn ondergaan:

-         Had je een motivatiebrief nodig?

-         Wat is dat patiëntendossier/ interview-ding?

-         Hebben jullie dat lege bestandje waar je al je (overgangs, cv) info in moet zetten nog?

-         Over de leerstof: Wat voor artikel krijg je / moet je zoeken?
En komen er ook scheikundige, natuurkundige vragen in voor?

Hoop dat jullie tijd hebben om dit te beantwoorden in jullie busy geneeskunde life!! Groetjes

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)