Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Groningen 2016
Oke, gelukkig. Ik heb geen getuigschriften (geen topprestatie oid) en gewoon een simpel cv van 2 pagina's.
Op het huiswerk staat heel duidelijk "cognitief deel 1", maar het rooster toont dat er twee cognitieve toetsen zijn. Weet iemand wat we bij die tweede toets kunnen verwachten?
Romanista dat had ik ook gezien. Maar dit is een fout denk ik, want ergens staat er ook dat er een cognitief I en non-cognitief I, II en III is.

Heeft iemand van jullie al een achtergrondartikel gevonden en hoeveel kantjes is dit artikel?
(09-02-2016, 10:04 PM)spons schreef: Romanista dat had ik ook gezien. Maar dit is een fout denk ik, want ergens staat er ook dat er een cognitief I en non-cognitief I, II en III is.

Heeft iemand van jullie al een achtergrondartikel gevonden en hoeveel kantjes is dit artikel?

Ik heb een artikel van 2 kantjes.
Hebben jullie het dossier ook al af?
Nog anderhalf week!
@Geneeskunde94 Ja, ik ook! Dossier bijna af, alleen nog de interviews uittypen.

Net de uitnodiging ontvangen van de DS.
Er is dus wel 2x een cognitieve toets? En ik heb ook een vraag over het aantal deelnemers.
In de mail wordt er gesproken over 1000 deelnemers en op DUO staan er slechts 757, waar komt dit verschil vandaan?
Ook wordt er in de mail gesproken over een 1e ronde en dit suggereert dat er dus ook een tweede ronde is...

Meer vragen dan duidelijkheid door de mail helaas Sad
Ook ik ben praktisch klaar met m'n dossier, inderdaad ook alleen nog de interviews uittypen wat ik vanavond even ga doen.

Wat betreft dat mailtje, die dingen vielen me inderdaad ook op. Ik heb echter een beetje het idee dat de mail gewoon een copy paste is van afgelopen jaren. Zoals je inderdaad aangeeft, staat er op de website van DUO dat er 757 aanmeldingen zijn (dus zelfs een afname ten opzichte van de oorspronkelijke deadline). Er doen ook buitenlandse studenten mee aan de decentrale selectie in Groningen, maar volgens mij moeten zij zich ook gewoon allemaal via DUO aanmelden, dus dit zou ook gewoon al in die 757 verwerkt moeten zijn lijkt mij (can anyone confirm?).
In eerdere jaren was er geloof ik wel sprake van ongeveer 1000 aanmeldingen in Groningen. Die hypothese zou tevens verklaren waarom er gesproken wordt over een 1e ronde (suggererende dat er dus ook een 2e ronde zou zijn), want dit is pas het eerste jaar dat er alleen een eerste ronde is.

Maar goed, dit is dus slechts suggereren van mijn kant haha
Ik ben een buitenlandse kandidaat uit duitsland en heb ook voor Groningen gesolliciteerd. Ik was ook een beetje verbaasd dat er nu meer dan 1000 kandidaaten zullen zijn. Ik moest me ook via duo aanmelden en dacht ook dat er alleen 700 kandidaaten zijn. Ik wil graad intramurale zorg doen maar ik ben nog een beetje bang omdat alles in Nederlandse is. Ik wens iedereen veel succes! Sorry voor mijn verschikelijk Nederlands, ik hoop jullie verstaan me. Tot 20 februari!
(10-02-2016, 09:41 PM)hanni197 schreef: Ik ben een buitenlandse kandidaat uit duitsland en heb ook voor Groningen gesolliciteerd. Ik was ook een beetje verbaasd dat er nu meer dan 1000 kandidaaten zullen zijn. Ik moest me ook via duo aanmelden en dacht ook dat er alleen 700 kandidaaten zijn. Ik wil graad intramurale zorg doen maar ik ben nog een beetje bang omdat alles in Nederlandse is. Ik wens iedereen veel succes! Sorry voor mijn verschikelijk Nederlands, ik hoop jullie verstaan me. Tot 20 februari!
Ik vind je Nederlands behoorlijk goed voor iemand uit het buitenland, respect! 

Hoe ver is iedereen trouwens met het cognitieve deel?
Ik denk dat ik inmiddels het mysterie heb opgelost over het aantal aanmeldingen. De decentrale selectie is voor zowel toekomstig geneeskunde studenten, als voor toekomstig tandheelkunde studenten. Voor tandheelkunde zijn er zo'n 150 aanmeldingen. Al met al zullen er dus zo'n 910 studenten meedoen aan de decentrale selectie, dus dat lijkt al wat meer op de duizend zoals die omschreven werd.
(10-02-2016, 08:18 PM)IRomanista schreef: Ook ik ben praktisch klaar met m'n dossier, inderdaad ook alleen nog de interviews uittypen wat ik vanavond even ga doen.

Wat betreft dat mailtje, die dingen vielen me inderdaad ook op. Ik heb echter een beetje het idee dat de mail gewoon een copy paste is van afgelopen jaren. Zoals je inderdaad aangeeft, staat er op de website van DUO dat er 757 aanmeldingen zijn (dus zelfs een afname ten opzichte van de oorspronkelijke deadline). Er doen ook buitenlandse studenten mee aan de decentrale selectie in Groningen, maar volgens mij moeten zij zich ook gewoon allemaal via DUO aanmelden, dus dit zou ook gewoon al in die 757 verwerkt moeten zijn lijkt mij (can anyone confirm?).
In eerdere jaren was er geloof ik wel sprake van ongeveer 1000 aanmeldingen in Groningen. Die hypothese zou tevens verklaren waarom er gesproken wordt over een 1e ronde (suggererende dat er dus ook een 2e ronde zou zijn), want dit is pas het eerste jaar dat er alleen een eerste ronde is.

Maar goed, dit is dus slechts suggereren van mijn kant haha

Die mail is precies hetzelfde als vorig jaar, hahaha.
Daar stond ook dat er 1000 aanmeldingen waren, terwijl er maar rond de 600/700 mensen op de selectie waren.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)