Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Groningen 2016
(10-02-2016, 09:48 PM)Gajanan30 schreef:
(10-02-2016, 09:41 PM)hanni197 schreef: Ik ben een buitenlandse kandidaat uit duitsland en heb ook voor Groningen gesolliciteerd. Ik was ook een beetje verbaasd dat er nu meer dan 1000 kandidaaten zullen zijn. Ik moest me ook via duo aanmelden en dacht ook dat er alleen 700 kandidaaten zijn. Ik wil graad intramurale zorg doen maar ik ben nog een beetje bang omdat alles in Nederlandse is. Ik wens iedereen veel succes! Sorry voor mijn verschikelijk Nederlands, ik hoop jullie verstaan me. Tot 20 februari!
Ik vind je Nederlands behoorlijk goed voor iemand uit het buitenland, respect! 

Hoe ver is iedereen trouwens met het cognitieve deel?
Ik heb deel 3 af, en ben bijna klaar met deel 2. Het leek mij goed om eerst te beginnen met het hart en stolling, zodat het artikel van deel 1 wat makkelijker zou zijn.
Oke, dan hoeven we gelukkig niet te vrezen voor zoveel kandidaten haha. Maar er zijn dus wel 2 cognitieve toetsen?
(10-02-2016, 10:08 PM)Mesüt Özil schreef:
(10-02-2016, 09:41 PM)hanni197 schreef: Ik ben een buitenlandse kandidaat uit duitsland en heb ook voor Groningen gesolliciteerd. Ik was ook een beetje verbaasd dat er nu meer dan 1000 kandidaaten zullen zijn. Ik moest me ook via duo aanmelden en dacht ook dat er alleen 700 kandidaaten zijn. Ik wil graad intramurale zorg doen maar ik ben nog een beetje bang omdat alles in Nederlandse is. Ik wens iedereen veel succes! Sorry voor mijn verschikelijk Nederlands, ik hoop jullie verstaan me. Tot 20 februari!

Ik heb deel 3 af, en ben bijna klaar met deel 2. Het leek mij goed om eerst te beginnen met het hart en stolling, zodat het artikel van deel 1 wat makkelijker zou zijn.
Goed bedacht! Deel 1 moet dan inderdaad goed te leren zijn. Ik ben ook aardig op weg met het leerwerk, maar ben met het non-cognitieve deel nog niet echt begonnen...

Weet iemand of je literatuur mag meenemen?
(10-02-2016, 11:04 PM)Gajanan30 schreef:
(10-02-2016, 10:08 PM)Mesüt Özil schreef:

Goed bedacht! Deel 1 moet dan inderdaad goed te leren zijn. Ik ben ook aardig op weg met het leerwerk, maar ben met het non-cognitieve deel nog niet echt begonnen...

Weet iemand of je literatuur mag meenemen?
Volgens mij mag je bij de toets helemaal niks gebruiken behalve een pen, weet het alleen niet zeker.
(11-02-2016, 03:33 AM)Daan schreef: Lijkt mij ook eerder een foute mail dan een foutje van DUO. Ook kan het mss zo zijn dat de cognitieve toets in tweën wordt verdeeld? Twee keer anderhalf uur lijkt me niet zo gek, toch? Andere vraag:

Iemand een oefentoets of iets dergelijks?

Oefentoetsen zijn er niet, het onderwerp is namelijk elke keer anders... helaas Sad
Hallo iedereen,

Een paar dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk, misschien dat jullie me hierbij kunnen helpen?

Ik wil graag het profiel Molecular Medicine doen, de voertaal is hier engels en het portfolioformulier ook. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of ik hier ook alle opdrachten zoals het CV en de patiëntverslagen ook in het engels moet maken. Iemand die hier meer over weet? Of maakt dit in principe niks uit?

Een tweede punt dat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of we het selectiedossier met pen in moeten vullen of digitaal. Er wordt namelijk gezegd dat we moeten printen nadat alle info ingevuld is. Wordt er dan verondersteld dat alles ingevuld is voor het printen? Of ben ik nou aan het overanalyseren/onnodig aan het stressen en is het gewoon invullen met pen?

Alvast bedankt!
(11-02-2016, 07:27 PM)Valeera schreef: Hallo iedereen,

Een paar dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk, misschien dat jullie me hierbij kunnen helpen?

Ik wil graag het profiel Molecular Medicine doen, de voertaal is hier engels en het portfolioformulier ook. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of ik hier ook alle opdrachten zoals het CV en de patiëntverslagen ook in het engels moet maken. Iemand die hier meer over weet? Of maakt dit in principe niks uit?

Een tweede punt dat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of we het selectiedossier met pen in moeten vullen of digitaal. Er wordt namelijk gezegd dat we moeten printen nadat alle info ingevuld is. Wordt er dan verondersteld dat alles ingevuld is voor het printen? Of ben ik nou aan het overanalyseren/onnodig aan het stressen en is het gewoon invullen met pen?

Alvast bedankt!

Hoi!

Ik heb ook met dit probleem gezeten.. Het is de bedoeling dat je alle gegevens eerst invult en dat je daarna het dossier print.
Er stond ook heel duidelijk dat de netheid en overzichtelijkheid van het dossier meetelt, dus ik zou het niet met pen doen.

Mensen die een Engelse community hebben gekozen moeten dacht ik alles in het Engels doen (dus ook cv, toetsen, patiëntverslagen, etc).
Het zou eigenlijk ook een beetje raar zijn als de helft in het Engels is en de andere helft in het Nederlands (toch??). Mensen uit het buitenland moeten namelijk wel alles in het Engels doen, want in hun eigen taal kan natuurlijk niet.

Heeft iemand enig idee in hoeverre je de details moet kennen uit de tekst? Ik vind het nogal vaag aangegeven met ''basis principes''.
(11-02-2016, 08:16 PM)geneeskunde94 schreef:
(11-02-2016, 07:27 PM)Valeera schreef: Hallo iedereen,

Alvast bedankt!

Hoi!

Ik heb ook met dit probleem gezeten.. Het is de bedoeling dat je alle gegevens eerst invult en dat je daarna het dossier print.
Er stond ook heel duidelijk dat de netheid en overzichtelijkheid van het dossier meetelt, dus ik zou het niet met pen doen.

Mensen die een Engelse community hebben gekozen moeten dacht ik alles in het Engels doen (dus ook cv, toetsen, patiëntverslagen, etc).
Het zou eigenlijk ook een beetje raar zijn als de helft in het Engels is en de andere helft in het Nederlands (toch??). Mensen uit het buitenland moeten namelijk wel alles in het Engels doen, want in hun eigen taal kan natuurlijk niet.

Heeft iemand enig idee in hoeverre je de details moet kennen uit de tekst? Ik vind het nogal vaag aangegeven met ''basis principes''.

Bedankt voor de reactie! Ja inderdaad is het veel netter als je eerst alles invult en daarna print. Heb alleen zelf nog nooit een officieel formulier of iets dergelijks op de computer ingevuld, maar altijd gewoon geprint en met pen. Vandaar dat ik erover zat te twijfelen. Je moet namelijk ook dingen 'aankruisen' in het formulier en handtekeningen zetten etc. en dit gaat niet echt op de computer.

En op zich is het inderdaad raar als je de helft in het Engels en de helft in het Nederlands doet, maar ik zie dit niet echt terugkomen in de instructies vandaar dat ik het me afvroeg. 

Ik zou de term 'basisprincipes'  in ieder geval niet onderschatten. Het is volgens mij de bedoeling dat je begrijpt hoe alles wat wordt uitgelegd in het leermateriaal werkt, maar dan zonder alle lastige moleculen en dat soort dingen zoals ook aangegeven in de instructies. Zit zelf alleen wel te twijfelen omdat sommige van deze moleculen wel belangrijk kunnen zijn om de processen te begrijpen of er vraagstukken over te kunnen maken.
Je kunt denk ik ook nooit teveel leren! Je kunt op het vakje gaan staan en dan de lettertype Wingdings 2 kiezen, dan kleur je het vakje in!
(11-02-2016, 08:48 PM)geneeskunde94 schreef: Je kunt denk ik ook nooit teveel leren! Je kunt op het vakje gaan staan en dan de lettertype Wingdings 2 kiezen, dan kleur je het vakje in!

Goede tip! Maar bij mij onstond de verwarring vooral omdat je moet aankruisen en niet invullen. Daarnaast moet je ook een handtekening zetten en dat is wel wat lastiger op de computer (tenzij je een of andere drawing pad hebt of goede tekenskills met een muis). Waarschijnlijk let ik te veel op de details haha.
Ben er volgens mij wel gewoon uit: grotendeels op de computer invullen en de laatste stappen zoals de handtekening er gewoon met pen bijzetten. Is prima toch?

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)