Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Groningen 2016
(27-11-2015, 12:29 PM)xsannem schreef: Ik ben nu tweedejaars in Groningen. Toen ik decentrale selectie deed (weet niet of er iets is veranderd) was CV niet echt belangrijk. Je doet de eerste dag een toets waarmee je in principe al gelijk geselecteerd kan worden of afvalt. Deze toets gaat over de leerstof die je opgestuurd krijgt. Hierna maak je een toets over professionaliteit, motivatie etc. en aan de hand hiervan vallen er weer wat mensen af. Hierna kijken ze pas naar je Portfolio (CV, certificaten, aanbevelingen) en ik heb alleen gehoord dat mensen een erg goed CV hadden waardoor ze gelijk werden geselecteerd en de rest moest allemaal naar de tweede ronde.

Bedankt voor de info! Mag ik vragen wie jij als aanbevelingen had opgegeven?
Daarnaast, welke community ben jij gaan doen? Bevalt deze je ook goed?
Ik las daarnaast dat je bij de selectieprocedure van vorig jaar ook zelf artikelen moest uitzoeken, aan wat voor artikelen moet ik dan denken? Van PubMed bijvoorbeeld?

(04-12-2015, 07:10 PM)Mela schreef: Ik studeer ook BMW (aan de RUG) en ga dit jaar meedoen met de decentrale selectie! Toevallig  Cool 
Weet je al welke community je gaat kiezen?

Ah, leuk om te horen! Ik twijfel nog over welke community ik ga kiezen, maar ik neig nogal naar Molecular Medicine. Ik vind Biomedische Wetenschappen namelijk een erg leuke studie (leuker dan ik verwacht had), en ik denk dat je via die community het enigszins kan combineren. Maar ik weet het nog niet helemaal zeker  Tongue
Weet jij al welke community je gaat kiezen?

(12-12-2015, 09:58 PM)---Diablo--- schreef: Oké, op die manier, bedankt Smile
Heb jij toevallig nog zo'n leeg bestand van een voorgaand jaar? Zou je die willen delen?

Mocht je zo'n leeg bestand willen delen, mag ik die dan ook?  Big Grin
Pff denk wel dat ik dat bewaard heb. Als je me even een PM stuurt zal ik er naar kijken!
(13-12-2015, 01:12 AM)xsannem schreef: Pff denk wel dat ik dat bewaard heb. Als je me even een PM stuurt zal ik er naar kijken!

Gestuurd!
Ik heb je ook een pm gestuurd Smile
(12-12-2015, 10:34 PM)Romanista schreef: Bedankt voor de info! Mag ik vragen wie jij als aanbevelingen had opgegeven?
Daarnaast, welke community ben jij gaan doen? Bevalt deze je ook goed?
Ik las daarnaast dat je bij de selectieprocedure van vorig jaar ook zelf artikelen moest uitzoeken, aan wat voor artikelen moet ik dan denken? Van PubMed bijvoorbeeld?

Ik had twee leraren gevraagd, onze decaan en mijn trainer (ik sportte op redelijk niveau). 
Als community had ik molecular medicine gekozen en dit bevalt me erg goed. Het valt opzich mee wat je echt specifiek over je community krijgt, maar je hebt wel al je lessen en groepen met dezelfde 100 mensen dus je leert iedereen wel kennen wat ik zelf fijn vind. Als je specifieke vragen hebt moet je ze maar stellen, dan kan ik er wat uitgebreider op in gaan (;
Ik kan me inderdaad vaag herinneren dat we een artikel moesten meenemen, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe en wat en kan het ook niet zo snel meer vinden nu.
Big Grin 
Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar ook meedoen met de decentrale selectie in Groningen. Ik was naar de open dag gegaan. Daar vertelden ze me dat de tweede ronde dit jaar afgeschaft is. weten jullie al welke LC jullie gaan kiezen? Global Health lijkt mij wel interessant. Heeft er iemand nog tips hoe je je alvast kan voorbereiden?
(14-12-2015, 10:12 PM)Heda schreef: Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar ook meedoen met de decentrale selectie in Groningen. Ik was naar de open dag gegaan. Daar vertelden ze me dat de tweede ronde dit jaar afgeschaft is. weten jullie al welke LC jullie gaan kiezen? Global Health lijkt mij wel interessant. Heeft er iemand nog tips hoe je je alvast kan voorbereiden?

Oeh, dat wist ik nog niet! Zijn er verder nog aanpassingen in de selectie procedure ten opzichte van vorige jaren?
(15-12-2015, 09:44 AM)Romanista schreef:
(14-12-2015, 10:12 PM)Heda schreef: Hallo allemaal,

Oeh, dat wist ik nog niet! Zijn er verder nog aanpassingen in de selectie procedure ten opzichte van vorige jaren?

Alleen dat 2e ronde afgeschaft is. Voor de rest is het het volgens mij wel allemaal hetzelfde.
Hoi allemaal,

Weet iemand misschien hoe het zit met het essay dat je op de selectiedag moet schrijven over een zorgontwikkeling? Krijg je bijvoorbeeld van tevoren al te horen waar het over gaat enzo?
(14-01-2016, 09:20 PM)Daan schreef: Ik heb me ook aangemeld voor de decentrale in grunn in februari! In het selectiedossier dat we moeten invullen staat niks over motivatie of aanbevelingen geloof ik. Naast je gegevens en je opleidingen vragen ze alleen om een CV en een eventuele topprestatie, of zie ik dat verkeerd? Bewaren ze motivatie en dergelijke voor de tweede selectieronde (als die er uberhaupt nog is...), weet iemand dat?

Ze hebben inderdaad een aantal dingen veranderd (ik weet niet wat, maar zou kunnen) en er zal geen tweede ronde meer zijn!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)