Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Groningen 2016
Misschien ben ik dom, maar een vriend van mij had vorig jaar rangnummer 414 en kon alsnog geneeskunde studeren in Groningen hoorde hij in juli. Zo hoorde ik dus dat je tot rangnummer 430 aangenomen was.
(18-04-2016, 03:12 PM)hoiikbeneenmeisje schreef: Misschien ben ik dom, maar een vriend van mij had vorig jaar rangnummer 414 en kon alsnog geneeskunde studeren in Groningen hoorde hij in juli. Zo hoorde ik dus dat je tot rangnummer 430 aangenomen was.

Misschien miscommunicatie? Maar dit jaar is het sowieso tot plek 410
(18-04-2016, 02:48 PM)aberjooz schreef: Wat was jullie score? Die van mij is 5.99

Nr 19, score 6.00! Klein verschilletje :'D
Maar er zullen dus mensen zijn die nu een rangnummer hebben gekregen, maar uiteindelijk alsnog zakken, de certificaten niet op tijd halen of nog voor een andere studie gaan. Deze rangnummers zullen dan doorschuiven naar de volgende deelnemers waardoor er vorig jaar alsnog mensen die het eigenlijk niet zouden gehaald hebben, geneeskunde konden studeren.

Vorig jaar werden er 372 mensen decentraal geselecteerd maar dus tot rangnummer 430 vanwege bovengenoemde reden.
(18-04-2016, 04:13 PM)hoiikbeneenmeisje schreef: Maar er zullen dus mensen zijn die nu een rangnummer hebben gekregen, maar uiteindelijk alsnog zakken, de certificaten niet op tijd halen of nog voor een andere studie gaan. Deze rangnummers zullen dan doorschuiven naar de volgende deelnemers waardoor er vorig jaar alsnog mensen die het eigenlijk niet zouden gehaald hebben, geneeskunde konden studeren.

Vorig jaar werden er 372 mensen decentraal geselecteerd maar dus tot rangnummer 430 vanwege bovengenoemde reden.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je een nieuw bericht moet plaatsen, dus dan maar even zo. M'n mail is niet echt super duidelijk heb ik het idee.

Ik heb een positie van 239 en alles wijst erop dat ik ben toegelaten. Totdat ze zeggen dat wanneer mijn positie laag is, ben ik waarschijnlijk niet aangenomen, anders wel. Uhm ja lol?
(18-04-2016, 07:25 PM)GuusValk schreef: Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je een nieuw bericht moet plaatsen, dus dan maar even zo. M'n mail is niet echt super duidelijk heb ik het idee.

Ik heb een positie van 239 en alles wijst erop dat ik ben toegelaten. Totdat ze zeggen dat wanneer mijn positie laag is, ben ik waarschijnlijk niet aangenomen, anders wel. Uhm ja lol?

Je bent gewoon toegelaten, gefeliciteerd!
Een lage ranking (laag getal) betekend dat je de selectie goed gemaakt hebt. Dus zie het zo dat jij de 293e beste van de ~750 bent.
(18-04-2016, 08:50 PM)aberjooz schreef:
(18-04-2016, 07:25 PM)GuusValk schreef: Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je een nieuw bericht moet plaatsen, dus dan maar even zo. M'n mail is niet echt super duidelijk heb ik het idee.

Je bent gewoon toegelaten, gefeliciteerd!
Een lage ranking (laag getal) betekend dat je de selectie goed gemaakt hebt. Dus zie het zo dat jij de 293e beste van de ~750 bent.

Ah top man, thanks! Ik zag dat jij ook binnen was gekomen, gefeliciteerd!
Iedereen die is aangenomen, gefeliciteerd!
Sterkte voor de mensen die het niet hebben gehaald.
Ik heb nummer 360, volgens de mail zit je tussen de nummers 1-350 sowieso bij, maar hoe groot is de kans dat ik er met nummer 360 bij zit?
Hallooo! Ik volg dit forum echt al sinds dit bestaat, maar had nooit de moed om te praten. Maar ik zit er ook in met 321 hahahaha. Ben echt niet normaal blij, maar echt als ik jullie rangnummers zie dan denk ik echt oke hoe kunnen jullie zo slim en goed zijn. Maargoed! Gefeliciteerd iedereen die door is!

@DVSJ (ja sorry weet niet hoe ik die reacties moet kopieren zoals jullie dat doen) volgens mij zit je er wel bij. Er zijn echt niet 50 mensen cum laude en sws zijn de meesten die al cum laude zullen slagen al door met de decentrale! Smile

En voor degenen die niet door zijn, ik vind het echt heel naar. Ik zou het opnieuw proberen volgend jaar, want als je het echt wil dan lukt het ook uiteindelijk.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)