Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde Maastricht 2016
Nog ''maar''maximaal 1 maand wachten op de uitslag van de decentrale selectie... De spanning begint bij mij intussen wel te stijgen hoor, op het moment weet ik ook niet zo goed wat ik ervan moet denken:/
Heb me op de valreep toch maar ingeschreven voor het toelatingsexamen in België, maar weet nog niet of ik het daar wel zie zitten. Maar het examen is pas in juli dus misschien hoef ik me daar wel helemaal niet druk over te maken - zou fijn zijn ;p.
Verder denk ik na over wat parkeerstudies maar ook dit vind ik lastig omdat dat me afgelopen jaar toch best wel is tegengevallen...
Dus vooralsnog blijven hopen op goed bericht in juni!!

Weten jullie al wat jullie willen gaan doen mocht het niet lukken om dit jaar binnen te komen bij geneeskunde?
Het gaat er nu inderdaad wel op aan... Na al dat lange wachten. En is het een nee, dan maar iets anders hè. Maar evengoed volgend jaar nog eens proberen :p
En? Hoe is de uitslag?
(14-06-2016, 12:27 AM)Julius schreef: En? Hoe is de uitslag?

Ik heb rangnummer 326, dus misschien nog toegelaten via naplaatsing. Weet iemand hoe dit werkt? 
Want vorig jaar werd tot nummer 399 toegelaten. Jij?
Nou, ze vullen de 316 plaatsen gewoon aan. Eerst de direct geplaatsten (8+, etc.) En dan vanaf het laagste rangnummer. Als er dan mensen zich niet inschrijven, niet slagen of whatever dan komt er dus plaats vrij voor hogere nummers. En het ligt eraan wanneer die mensen zich wel of niet aanmelden of laten weten dat ze niet meedoen wanneer de mensen met hogere nummers te horen krijgen of ze toch mogen beginnen. Dus plaatsen die vrijkomen door mensen die niet slagen, die zullen al vrij snel vergeven worden. Maar plaatsenvan mensen die toch niet komen in september kunnen dan ook pas worden ingevuld. Maar heb idd gehoord dat er vorig jaar nog veel nageplaatst zijn, dus jij maakt vast nog kans.
Hallo!! Alvast gefeliciteerd voor de mensen die aangenomen zijn. Voor de mensen die niet aangenomen zijn, probeer het volgend jaar nog eens en waarschijnlijk zien we elkaar. Volgend jaar is namelijk ook mijn beurt om mee te doen (spannend!). Ik zit alleen nog met wat vraagjes. Mijn eindcijferlijst van 5VWO zal niet uitstekend zijn, 7's en 6'en... Mijn ouder zijn dit jaar allebei doodziek geworden en heb 2 overleidingsgevallen gehad (m'n ouders zijn inmiddels beter!). Daarnaast werk ik nu al 2 jaartjes bij de appie, van vakkenvuller naar caissière en hopelijk deze zomer caissière B Angel Daarnaast heb ik in maart mijn uitgebreide EHBO diploma bij het rode kruis gehaald en werk ik daar nu ook vrijwillig als ehbo'er op evenement zoals op festivals of braderieën.  Sinds december zit ik ook bij de schoolkrant. Ik volg sinds de 3e extra cambridge classes (dus extra 2-talige lesuren) waarvan ik hopelijk volgend jaar een certificaat van ontvang. Ook heb ik nog een meeloopdag in de OK gehad met een KNO-chriurg en een Kaakchirurg waar ik 5 operaties heb gezien.

Mijn vraag is nu, zal ik ondanks m'n punten toch nog een kans maken om op zn minst door de eerste ronde te komen en als ik de toets hopelijk goed maak ook aangenomen wordt? Verder, als je als 6vwo'er meedoet, spelen je eindexamen en schoolexamenpunten ook nog een rol bij je rangnummer, want die resultaten krijg je pas nadat je je portfolio hebt ingeleverd? Tot slot in hoeverre kan een motivatiebrief bij je portfolio helpen, kan ik daar in schrijven dat m'n punten niet optimaal zijn door wat ik gedurende het jaar heb meegemaakt? En kan ik aanbevelingsbrieven toevoegen?

Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, fijne vakantie nog!!!
(15-06-2016, 03:48 PM)drGrey schreef: Hallo!! Alvast gefeliciteerd voor de mensen die aangenomen zijn. Voor de mensen die niet aangenomen zijn, probeer het volgend jaar nog eens en waarschijnlijk zien we elkaar. Volgend jaar is namelijk ook mijn beurt om mee te doen (spannend!). Ik zit alleen nog met wat vraagjes. Mijn eindcijferlijst van 5VWO zal niet uitstekend zijn, 7's en 6'en... Mijn ouder zijn dit jaar allebei doodziek geworden en heb 2 overleidingsgevallen gehad (m'n ouders zijn inmiddels beter!). Daarnaast werk ik nu al 2 jaartjes bij de appie, van vakkenvuller naar caissière en hopelijk deze zomer caissière B Angel Daarnaast heb ik in maart mijn uitgebreide EHBO diploma bij het rode kruis gehaald en werk ik daar nu ook vrijwillig als ehbo'er op evenement zoals op festivals of braderieën.  Sinds december zit ik ook bij de schoolkrant. Ik volg sinds de 3e extra cambridge classes (dus extra 2-talige lesuren) waarvan ik hopelijk volgend jaar een certificaat van ontvang. Ook heb ik nog een meeloopdag in de OK gehad met een KNO-chriurg en een Kaakchirurg waar ik 5 operaties heb gezien.

Mijn vraag is nu, zal ik ondanks m'n punten toch nog een kans maken om op zn minst door de eerste ronde te komen en als ik de toets hopelijk goed maak ook aangenomen wordt? Verder, als je als 6vwo'er meedoet, spelen je eindexamen en schoolexamenpunten ook nog een rol bij je rangnummer, want die resultaten krijg je pas nadat je je portfolio hebt ingeleverd? Tot slot in hoeverre kan een motivatiebrief bij je portfolio helpen, kan ik daar in schrijven dat m'n punten niet optimaal zijn door wat ik gedurende het jaar heb meegemaakt? En kan ik aanbevelingsbrieven toevoegen?

Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, fijne vakantie nog!!!

heb je een persoonlijk berichtje gestuurd Wink
Gefeliciteerd iedereen die direct is toegelaten! Zelf heb ik nummer 390 dus dat zal er misschien nog om gaan spannen als ik hoor dat er vorig jaar tot 399 is toegelaten. Kun je ergens vinden tot welk nummer ze de afgelopen jaren hebben toegelaten, of weet iemand dat toevallig? Ik zou het erg fijn vinden om dat te weten zodat ik mijn kansen een beetje kan inschatten...
(24-06-2016, 07:03 PM)aagje schreef: Gefeliciteerd iedereen die direct is toegelaten! Zelf heb ik nummer 390 dus dat zal er misschien nog om gaan spannen als ik hoor dat er vorig jaar tot 399 is toegelaten. Kun je ergens vinden tot welk nummer ze de afgelopen jaren hebben toegelaten, of weet iemand dat toevallig? Ik zou het erg fijn vinden om dat te weten zodat ik mijn kansen een beetje kan inschatten...

Heey Aagje,

Zelf ben ik nummer 326 dus voor mij is het ook nog even afwachten. Je kunt het best naar duo jaarverslagen gaan hier staat in tot welk rangnummer ze ieder jaar hebben aangenomen. Vorig jaar was dit tot 399 maar dat jaar ervoor tot 346 dus dit zal ieder jaar verschillen. Succes!
Hoi! Zijn er hier nog mensen die een ervaring willen schrijven over de selectie van Maastricht? We hebben er namelijk nog geen een van deze Universiteit en het zou enorm gewaardeerd worden! Het maakt niet uit of je geselecteerd bent of niet, en het kan altijd anoniem!

Groetjes!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)