Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 4.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016
(26-04-2016, 10:19 AM)Freshlady schreef:
(26-04-2016, 09:35 AM)NathalieH schreef: Hoi! Ik voeg me een beetje laat toe hieraan.
Maar ik heb B064 en in eerste instantie was ik hier wel blij mee, maar ik weet niet hoe het de vorige jaren zat qua hoeveelheid direct geplaatsten. Mag je zeggen dat je echt safe zit onder de 80?

Ik heb zelf B039 en ik was idd heel blij eerst, maar daarna begon ik me toch zorgen te maken over de hoeveelheid mensen die direct geplaatst zullen worden. Ik heb de jaarverslagen van DUO doorgenomen en kwam tot de volgende conclusie.

Aantal direct geplaatste personen voor geneeskunde aan de VU:
2010/2011: 32 
2011/2012: 26
2012/2013: 27
2013/2014: 18
2014/2015: 12
2015/2016: 22

Dus ik denk dat je wel safe bent als je onder de 80 zit.

Ooh ja daar was ik naar op zoek ja! Zal wel goed komen dan Smile Bedankt!
Kan iedereen die is toegelaten zijn cv opnoemen? Smile
Hoii! Ik ben helaas nummer A332 en twijfel om me uit te schrijven zodat ik aan een andere selectie mee kan doen. Maar als je dan straks te horen krijgt dat je wel was toegelaten baal je natuurlijk enorm. wat raden jullie aan? Iemand enig ervaring in tot welk nummer je wordt toegelaten ???
(29-04-2016, 12:21 PM)xpemm schreef: Hoii! Ik ben helaas nummer A332 en twijfel om me uit te schrijven zodat ik aan een andere selectie mee kan doen. Maar als je dan straks te horen krijgt dat je wel was toegelaten baal je natuurlijk enorm. wat raden jullie aan? Iemand enig ervaring in tot welk nummer je wordt toegelaten ???

A332 is wel erg hoog, aangezien er bij track A 245 mensen worden aangenomen. Dat zou betekenen dat 87 mensen zakken/uitschrijven etc, maar dat is niet echt realistisch. Ik zou het met je decaan bespreken als dat kan, die weet vast andere mogelijkheden.

Trouwens, ik heb een rangnummer onder de 30 dus ik ben ook door  Big Grin
Ik zou graag tips willen van de mensen die door zijn... wil het graag volgend jaar nog es proberen.. alleen weet niet of het verstandig is om weer bij VU te doen en verder heb ik 6,5 punten gekregen voor mij cv zou iemand tips kunnen geven wat ik aankomend jaar kan doen (helaas kan ik niet in buitenland wat doen ).

Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast en wens jullie heel veel succes en plezier toe met het studeren van geneeskunde Smile
(28-04-2016, 02:23 PM)OEssie schreef: Kan iedereen die is toegelaten zijn cv opnoemen? Smile

Hoi! 
Ik heb 2,5 jaar vrijwilligerswerk gedaan in een verzorgingstehuis voor ong. 5 uur per week. Ook heb ik twee keer in de zomervakantie, vakantiewerk gedaan in een ander verzorgingstehuis. Ik ben een jaar mentor geweest voor een brugklas en ik heb een jaar in de leerlingenraad gezeten. Ook heb ik een halfjaar in een comissie gezeten bij een studievereniging. (Dit allemaal in een tijdsspan van 3 jaar)
Alleen had ik wel 'maar' een 6,5 voor m'n cv, dit leek bij best laag.
Hoihoi,

Weet iemand wanneer wij de uiteindelijke uitslag zullen krijgen voor de loting?

Dankjewelll
De officiële uitslag (het plaatsingsbewijs) ontvang je op 19 juli van DUO.
(21-06-2016, 12:45 PM)---Diablo--- schreef: De officiële uitslag (het plaatsingsbewijs) ontvang je op 19 juli van DUO.

Oke top!  DankjewelSmile
(28-04-2016, 02:23 PM)Essie schreef: Kan iedereen die is toegelaten zijn cv opnoemen? Smile

Ik heb rangnummer B033 en ik had 11 punten voor mijn CV.
  • Voorzitter van de leerlingenraad voor een aantal jaren
  • Webklas geneeskunde gevolgd in de 5e klas aan de universiteit van Groningen (goed afgerond)
  • Webklas geneeskunde gevolgd in de 5e klas aan de universiteit Leiden (8.0 afgerond)
  • Meegelopen/stage gelopen in het ziekenhuis; operaties en dergelijke bijgewoond
  • Tweetalig VWO afgerond
  • Latijn afgerond naast regulier VWO
  • Niet hele goede resultaten op examen, gemiddeld eindcijfer van een 6.0
  • Ondertussen biomedische wetenschappen gestudeerd 
Ben ook erg benieuwd naar het aantal 8 plussers!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)