Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 4.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016
Vorig jaar waren het er 3 bij de VU. Bij Erasmus hadden hadden ze er volgens mij nog wel 5. Je krijgt bij de VU dan een collegetoets, logisch redeneren toets en wetenschappelijk interpreteren toets. Bij Erasmus had je ook nog een reken en anatomietoets ernaast. de VU had dat dus eerst ook maar heeft die twee toetsen toen ik het deed geschrapt. Weet niet hoe het dit keer zit met de VU en Erasmus
(20-11-2015, 01:02 AM)Wishbone schreef: Ik doe dit jaar weer mee, maar dit keer in track B.
Helaas was ik dit jaar uitgeloot bij Rotterdam, maar goed ik ga het niet opgeven in ieder geval haha!

Ben je uitgeloot op basis van toetsen of cv?
Als het cv is zou je dan willen zeggen wat je daar op had staan. Ik weet namelijk niet precies wat nu een 'slecht' of 'goed' cv is.

Alvast bedankt!
Ik ben ook wel benieuwd naar de CVs van mensen die wel/niet door zijn bij ronde 1Smile
Ik kan jullie wellicht helpen!  Smile
Ik doe zelf niet mee met de decentrale selectie van de VU,
maar een vriendin van mij is vorig jaar toegelaten bij de VU.
Ik zal haar wel vragen wat zij allemaal op haar CV had staan.

Oh Larathr ik heb je trouwens een PM gestuurd met een vraagje.
(23-12-2015, 08:48 PM)aesculaap schreef: Ik kan jullie wellicht helpen!  Smile
Ik doe zelf niet mee met de decentrale selectie van de VU,
maar een vriendin van mij is vorig jaar toegelaten bij de VU.
Ik zal haar wel vragen wat zij allemaal op haar CV had staan.

Oh Larathr ik heb je trouwens een PM gestuurd met een vraagje.

Oké chill! Ik ga nu kijken en reageren  Wink
Ze heeft 1 jaar op de kinderafdeling van het AMC gewerkt, daarnaast heeft ze op hoogniveau handbal gespeeld en gaf ze ook nog eens handbal training.
Oké blij dat zij niet dit jaar mee deed want iemand met zo'n cv is een ware concurrent haha!
Ik denk dat universiteiten sowieso graag topsporters willen. In mijn jaar doen er relatief veel een sport op vrij hoog niveau.
Leuk om te zien dat zoveel mensen nog zo gemotiveerd zijn.

Laat leeftijd inderdaad niet uitmaken bij je keuze! Ik ben zelf ook 23 maar ik ben tot op het bot gemotiveerd!

Er komen wel mooie punten langs hoor op de cv's als ik het zo een beetje zie! Los van het feit of je het nou wel of niet lang doet het is toch allemaal ervaring die mee telt!

Ik ben heel erg benieuwd wat dit jaar het totaal aantal aanmeldingen is. Vorig jaar was het bij de VU relatief laag dus ik hoop dat dat weer zo is.
Het laatste wat ik heb gehoord, ongeveer 1 week geleden, zijn 197 aanmeldingen.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)