Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 4.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016
Je kunt je niet voorbereiden op de tweede ronde. Alleen voor de collegetoets.
En er wordt geloof ik ook een geheimhoudsplicht getekend (correct me if I'm wrong) waardoor je waarschijnlijk niks kunt vinden op internet of zo.

15 januari kan echt niet snel genoeg komen!! ik hoop dat de VU dit jaar niet weer gaat bekend maken 2 dagen vantevoren dat ze zo weinig aanmeldingen hebben (als dat zo is dan) waardoor er ineens weer heel veel aanmeldingen zijn.
Er wordt bij de VU geen geheimhoudingsplicht getekend. (Naar mij mening ook best onnodig) De toetsen testen echt studievaardigheden en geen kennis. Voorbereiding is daarom lastig.
(11-12-2015, 09:20 PM)nina1516 schreef: Er wordt bij de VU geen geheimhoudingsplicht getekend. (Naar mij mening ook best onnodig) De toetsen testen echt studievaardigheden en geen kennis. Voorbereiding is daarom lastig.

Oooh oké dan
Studeer je zelf gnk aan de vu?
Hoi allemaal,
Ik ga dit jaar ook meedoen met Track B van de VU, maar ik ben wel al 23 jaar.. Sad
Ik ben 2 keer uitgeloot, niet meegedaan aan decentrale selectie.
Dit is mijn laatste kans en hoewel ik bijna een Bachelor in Pedagogiek heb,
Knaagt het om alsnog gnk te studeren..
We zullen zien, veel succes allemaalSmile en Rmadrista wat lief dat je zo behulpzaam bent, alle tips zijn welkomSmile
(16-12-2015, 11:52 PM)Marjolein schreef: Hoi allemaal,
Ik ga dit jaar ook meedoen met Track B van de VU, maar ik ben wel al 23 jaar.. Sad
Ik ben 2 keer uitgeloot, niet meegedaan aan decentrale selectie.
Dit is mijn laatste kans en hoewel ik bijna een Bachelor in Pedagogiek heb,
Knaagt het om alsnog gnk te studeren..
We zullen zien, veel succes allemaalSmile en Rmadrista wat lief dat je zo behulpzaam bent, alle tips zijn welkomSmile

Echt leuk om te zien dat je na bijna 4 jaar nog steeds zo gemotiveerd bent over geneeeskunde!
Wat heb je zoal op je CV staan?
Hoi Larathr,

Ja het blijft steeds in mijn achterhoofd en soms denk ik, je bent veels te oud en
Soms denk ik, als je er steeds aan denkt moet je het doen. Maar goed, we zullen zien.
Ik werk al inmiddels 2 jaar als onderzoekersassistent op de universiteit, maar doe dit
Afwisselend. Dus niet steeds 4 uur per week, soms 12 uur per week, soms 2 dus ik
Weet niet of dat telt, omdat ik soms ook 2 weken niets doe en daarna weer wel.
Ik heb 3 jaar bijlesgegeven aan 3 studenten mbo doktersassistente. Verder heb ik dus nu
Wel al een propedeuse diploma. Ja dat is het zo een beetje, ik weet niet of ik hiermee doorkom.

Wat heb jij allemaal? En via welke track ga jij proberen?
Ik ken iemand die 26 is en pas in zijn tweede jaar GNK zit! Je bent nooit te oud om je dromen te achtervolgen.
Vind je je werk van nu wel leuk om te blijven doen, mocht het niet lukken?

Ik doe via track B mee. Track A kan niet meer aangezien ik mijn VWO diploma al heb.

Ik heb op mijn cv:
VWO Diploma, ik zat in de klankbordgroep van mijn middelbare school, zat bij de LSD commissie (Laatste SchoolDag), 1 jaar lang 4 uur per week vrijwilligerswerk in een bejaardentehuis, 1,5 jaar bij de AH, maart 2015 tot op heden werk ik bij de stadsschouwburg, ik geef via Scora (deel van IFMSA) seksuele voorlichting en hiervan heb ik ook al een certificaat, ik zit in de onderwijscommissie van mijn huidige studie (BMW in Maastricht), ik heb 2 zomers achter elkaar vakantiewerk in de klinische farmacie van het ziekenhuis gedaan en ik schaduw al ongeveer 1,5 jaar lang de sportinstructrice tijdens groepslessen op de sportschool.

Ik vind het zelf een beetje een bij elkaar geraapt zooitje omdat er niet echt bijzondere prestaties tussen staan. Ik ben wel echt trots op het vrijwilligerswerk dat ik erop heb staan.
Marjolein, je bent nooit te oud! Wink

Ik zit nu in mijn vierde jaar en ik heb er mensen tussen de 28 en 36 jaar inzitten (zelfs met kinderen)! Laat leeftijd de keuze in ieder geval niet beïnvloeden.

Mvg,
(17-12-2015, 11:13 PM)larathr schreef: Ik ken iemand die 26 is en pas in zijn tweede jaar GNK zit! Je bent nooit te oud om je dromen te achtervolgen.
Vind je je werk van nu wel leuk om te blijven doen, mocht het niet lukken?

Ik doe via track B mee. Track A kan niet meer aangezien ik mijn VWO diploma al heb.

Ik heb op mijn cv:
VWO Diploma, ik zat in de klankbordgroep van mijn middelbare school, zat bij de LSD commissie (Laatste SchoolDag), 1 jaar lang 4 uur per week vrijwilligerswerk in een bejaardentehuis, 1,5 jaar bij de AH, maart 2015 tot op heden werk ik bij de stadsschouwburg, ik geef via Scora (deel van IFMSA) seksuele voorlichting en hiervan heb ik ook al een certificaat, ik zit in de onderwijscommissie van mijn huidige studie (BMW in Maastricht), ik heb 2 zomers achter elkaar vakantiewerk in de klinische farmacie van het ziekenhuis gedaan en ik schaduw al ongeveer 1,5 jaar lang de sportinstructrice tijdens groepslessen op de sportschool.

Ik vind het zelf een beetje een bij elkaar geraapt zooitje omdat er niet echt bijzondere prestaties tussen staan. Ik ben wel echt trots op het vrijwilligerswerk dat ik erop heb staan.

HHeey Larathr, ik vind dat je een hele goede kans maakt om door de motivatie ronde heen te komen, vooral met je vakantie werk in de klinische farmacie van het ziekenhuis. Ik zou als ik jou was alles erbij zetten, het hoeft niet een bijzondere prestatie te zijn.

Denk jij trouwens of het uitmaakt of je het minstens 4 uur per week hebt gedaan? En waar staat het dat dit moet? Hoe weet je waarop je wordt afgerekend? En heeft iemand enig idee wat voor toetsen wij krijgen (in Rotterdam zijn er 5 toetsen) en vorig jaar was het geloof ik ook zo op de VU, maar weet niet of dit ook zo is dit jaar.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)