Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 4.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde VUMC 2016
Het lijkt me sterk dat er meer dan 100 mensen zich hebben uitgeschreven bij maastricht.. Ik weet niet hoe je aan die cijfers komt maar oke..

Ik heb me dus ingeschreven voor decentraal bij de EUR, heb vorig jaar VU gedaan track A en daar net niet door helaas. Ik twijfel nu wel heel erg aangezien erasmus zoveel inschrijvingen heeft, en de VU een stuk minder. Daar staat wel tegenover dat ik bij de VU in track B zou zitten..
Wat had je op je cv?
Iemand enig idee hoeveel 8+'ers waren vorig jaar? En hoeveel aanmeldingen er zijn dit jaar via Track B? Ik vind de verdeling
wel oneerlijk, aangezien er veel meer mensen via Track A worden toegelaten. Zo kun je dus met een lagere score in Track A, alsnog een hoge rangnummer hebben, en moet je echt tussen de beste zitten als je meedoet via Track B. Maar goed, daar kunnen we niets
aan veranderen. Pff..
^ Marjolein: als je even terugleest in dit topic had je die getallen kunnen vindenSmile 150 aanmeldingen en over aantal 8plussers willen ze niks kwijt.
(28-12-2015, 10:10 PM)Essie schreef: Dit was 18 december 2015, je kunt deze getallen gewoon krijgen door DUO een mailtje te sturen!

- Radboud Universiteit Nijmegen: 221;
- Vrije Universiteit Amsterdam: 197;
- Universiteit van Amsterdam: 255;
- Universiteit Maastricht: 394;
- Erasmus Universiteit Rotterdam: 550;
- Universiteit Utrecht: 501;
- Rijksuniversiteit Groningen: 337;
- Universiteit Leiden: 225

Vriend van me had ze gemaild. Ik heb ze net weer gemaild voor een update. Zodra ik reactie heb, laat ik het uiteraard weten!

Hoi Essie,

Bij welk e-mailadres kun je deze info opvragen?

Groetjes
Het is niet een emailadres maar je moet naar duo.nl en dan naar Contact en dan Loting en dan kun je ren formulier invullen met je vraag erin
(04-01-2016, 01:17 PM)Essie schreef: ^ Marjolein: als je even terugleest in dit topic had je die getallen kunnen vindenSmile 150 aanmeldingen en over aantal 8plussers willen ze niks kwijt.

https://duo.nl/zakelijk/ho/aanmelding_en...menten.asp

In de jaarverslagen zijn het aantal 8+ toelatingen per universiteit terug te vinden.
Gaan jullie allemaal op kamers als het lukt?
Ik wilde dit bericht even met jullie delenSmile

Beste Marjolein,

De selectie van de VU ziet er anders uit dat bij Erasmus. De inhoud van de toetsen zullen anders zijn dat die van Erasmus, maar inhoudelijk kan ik nu nog geen uitspraken doen over het soort toetsen. Alle informatie over onze decentrale selectie staat op onze website; http://med.vu.nl/nl/opleidingen/bachelor...index.aspx

Over het aantal aanmeldingen kan ik helaas geen uitspraken doen. Deze kunnen ineens nog oplopen. Vorig jaar hadden we ongeveer 550 aanmeldingen, waarvan 150 kandidaten zich hadden aangemeld voor Track B. Ervaring leert dat kandidaten zich in de laatste weken nog inschrijven.

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd. Wanneer je nog vragen hebt, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Elisa Somsen

Medewerker Decentrale Selectie opleiding Geneeskunde VUmc
150 voor track B is niet al te gek, als je je bedenkt dat de beste 200 door gaan naar ronde 2. Bovendien was de VU vorig jaar niet aantrekkelijk voor 8+ers (17 stuks) wat ook weer in ons voordeel werkt! Nog 8 dagen ...

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)