Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 15 stemmen - gemiddelde waardering is 4.47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016
bij uva zijn er 394 aanmeldingen
Op de site kan ik niets meer vinden over de eisen die gesteld worden aan het cv en of er überhaupt naar het cv wordt gekeken. Weet iemand hier meer over?
UvA doet vaag over z'n decentrale ik zou het aan iemand vragen
@abs En hoe ben je aan die informatie gekomen dat er 394 aanmeldingen zijn?
(03-01-2016, 01:55 PM)Abs schreef: bij uva zijn er 394 aanmeldingen

Hoe ben je daar achter gekomen?
Je kunt ook gewoon bellen en vragen hoor. Zo heb ik het gedaan. Dan zeggen ze netjes
hoeveel aanmeldingen er zijn voor welke universiteit.
(06-01-2016, 10:40 PM)Marjolein schreef: Je kunt ook gewoon bellen en vragen hoor. Zo heb ik het gedaan. Dan zeggen ze netjes
hoeveel aanmeldingen er zijn voor welke universiteit.

Thanks! Ik neem aan dat je DUO bedoelt?
Is iemand al een cursus tegengekomen voor ronde 1?
Een cursus voor de eerste ronde organiseren lijkt me uiterst moeilijk. Het is een kennis- en inzichttoets over een niet-aangekondigd (medisch) onderwerp. Er komt veel kennis over scheikunde en natuurkunde om de hoek kijken. Ieder jaar proberen forumleden een soort voorbeeldtoets te maken (zie het 'oude' medifora.nl) zodat deelnemers een soort beeld kunnen krijgen over de moeilijkheidsgraad van de vragen.

Als jullie aangeven wanneer de toets gehouden wordt, kan ik misschien een paar vragen verzinnen en dan post ik ze ook gelijk hier. Als iedereen een paar vragen meeverzint, natuurlijk is iedereen een rivaal en dat begrijp ik, kun je ook voor jezelf uitzoeken welke onderwerpen je nog moet herhalen.

De kennistoets is altijd moeilijker dan mensen verwachten. Verwacht er minimaal eindexamen Biologie niveau van.
Heeyy, ik doe ook mee!
Het videocollege word 1 a 2 week van te voren beschikbaar gesteld voor ons met bijbehorend materiaal, althans dat is wat ik heb gehoord
Voor de algemene toets ga ik gewoon wat bio, nat & schk examenopgaven doornemen met enigszins medisch gerelateerde onderwerpen
Jij dan?

Btw wel leuk om te bekijken; aantal aanmeldingen geneeskunde per uni: https://m.duo.nl/particulier/images/voor...6-2017.pdf

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)