Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 15 stemmen - gemiddelde waardering is 4.47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016
815?! Jammer...
Vraag me af of de duo-service zich niet heeft vergist tho, tussen 11 jan en 15 jan zijn er dus 250 aanmeldingen bijgekomen? Tussen 30 dec en 11 jan steeg het aantal aanmeldingen met zo'n 160 en aangezien ze bij de open dagen nadrukkelijk zeiden: "Meld je op tijd aan!", zou ik het gek vinden dat er nog zoveel zijn bijgekomen op de laatste dagen.

Anyway het valt nog wel te redden, sowieso naar de 2e ronde, anders ben ik echt diep teleurgesteld Tongue
(18-01-2016, 11:00 PM)Rickerd schreef: 815?! Jammer...
Vraag me af of de duo-service zich niet heeft vergist tho, tussen 11 jan en 15 jan zijn er dus 250 aanmeldingen bijgekomen? Tussen 30 dec en 11 jan steeg het aantal aanmeldingen met zo'n 160 en aangezien ze bij de open dagen nadrukkelijk zeiden: "Meld je op tijd aan!", zou ik het gek vinden dat er nog zoveel zijn bijgekomen op de laatste dagen.

Anyway het valt nog wel te redden, sowieso naar de 2e ronde, anders ben ik echt diep teleurgesteld Tongue

Dat moet goedkomen! Ik vond het ook heel erg raar, super veel bijgekomen ineens. Misschien dat heel veel mensen toch last minute hebben besloten om het te proberen. Vaak zijn de last-minute aanmeldingen niet heeeeeel erg gemotiveerd, dus dat scheelt :Big Grin
Is er trouwens ergens nog een groep waar UvA decentrale selectie leden actiever zijn? Ik merk dat dat minder is dan bijvoorbeeld die van Utrecht.

Misschien een Facebookgroep maken? 
Haha mooizo

Euhmm geen idee, vorig jaar was er een groep actief op t forum van ikwildokterworden.nl, maar dit jaar niet volgensmij Tongue

Een facebookgroep lijkt me leuk maar ik ken verder geen mensen die de selectie gaan doen eigenlijk xd, jij wel?
Hey jongens,

Ik doe ook mee aan de decentrale selectie bij de UVA. Ik ben erg teleurgesteld in de hoogte van de aanmeldingen van 560 naar 815 in 5 dagen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik UvA koos omdat je geen vwo cijfers moest opsturen voor de decentrale selectie dus waarschijnlijk meer vwo leerlingen met lagere cijfers zich hier inschrijven waarvan een deel zal zakken en een deel de toets niet zo goed zal maken.

Maar laten we wanneer we wat weten hier informatie aan elkaar doorgeven, ik zit dit jaar nog 6VWO dus ben nog niet begonnen met leren ik ga er vanuit dat we de videocollege snel krijgen? Een FB-groep zou wel een goed idee zijn, ik denk dat ik wat oude BMAT's en kennistoetsen zal maken denk dat je vooral fris moet zijn en slim te werk gaan.
BMAT is toch de toets van leiden en niet van Uva
Ik verheug me er ook op!
Heb trouwens ook mede dankzij de selectiemethode voor de UvA gekozen @basedgod
Mijn overgangscijfers waren niet geweldig en mn cv is leeg, maar denk wel dat ik die toets goed kan maken! Ben trouwens zeer geïntresseerd in wat oefentoetsen dus als je die zou willen maken en met ons zou willen delen; graag!

En idd sommige mensen vallen af of komen niet eens opdagen! Denk dat we uiteindelijk zo'n 50% moeten 'verslaan', dus gewoon net iets beter zijn dan gemiddeld en dat lukt vast wel.
Ben trouwens benieuwd wat de leerstof zal worden
Hmm ik weet niet of het slim is om alleen uit te gaan van de VWO'ers. Naar mijn idee hebben mensen die al BMW of een andere studie in die richting studeren ook een aardige kans bij UvA. Zij hebben namelijk al veel meer ervaring met vraagstukken op wetenschappelijk niveau. Ik vrees nog het meest voor studenten die al studeren dan voor VWO'ers.

Maar Rickerd zoals jij al zegt, ik denk dat we sowieso 50% moeten verslaan. Ik hoop dat het dit jaar echt lukt. Ik kom van VMBO kader, heb altijd gestreden om arts te worden. Hopelijk komt mijn droom dit jaar uit haha!
Vmbo kader?! Heb je daarna havo en vwo gedaan?
Heel knap iig!! mensen als jij verdienen het sowieso
Haha ja, en nu studeer ik BMW helaas. Ben er nog lang nieeeeeeeet Sad
(20-01-2016, 10:02 PM)Dokkiedok schreef: Haha ja, en nu studeer ik BMW helaas. Ben er nog lang nieeeeeeeet Sad

Nog lang niet is misschien een beetje pessimistisch! Ik doe nu ook bmw, hoe bevalt het je en waar doe je het?

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)