Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 15 stemmen - gemiddelde waardering is 4.47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016
Als ik het goed begrijp krijgen de kandidaten die na de 1ste ronde direkt door zijn rangnummer 1 t/m 145.
De kandidaten die een 2de ronde moesten doen de rangnummers vanaf 146, klopt dit?
(12-04-2016, 08:32 PM)admin schreef: Voor de mensen met redelijk hoge rangnummers kan ik het volgende mededelen;

in 2014 waren er 33 achtplussers
in 2015 werd tot en met rangnummer 372 geselecteerd. Nu zul je denken "huh hoe kan dit? Er worden er maar toch 350 toegelaten?" Ja dat klopt, maar veel mensen halen een laag rangnummer maar halen vervolgens hun eindexamen VWO niet, en daarmee gaat hun plaats naar de volgende. Daarnaast zijn er mensen die geselecteerd worden en zich dan gewoon niet aanmelden omdat ze een ander plan hebben gemaakt en geen geneeskunde meer gaan studeren. Dit is natuurlijk allemaal heel afhankelijk van de kandidaten waarmee je dit jaar hebt meegedaan en het aantal achtplussers die zich dit jaar aanmelden. Dus vier nog niet alvast feest als je rangnummer 320 of iets dergelijks hebt!

Betekent het dat je dus met een rangnummer 202 waarschijnlijk wel binnen bent?
(13-04-2016, 10:11 AM)hallo070 schreef:
(12-04-2016, 08:32 PM)admin schreef: Voor de mensen met redelijk hoge rangnummers kan ik het volgende mededelen;

in 2014 waren er 33 achtplussers
in 2015 werd tot en met rangnummer 372 geselecteerd. Nu zul je denken "huh hoe kan dit? Er worden er maar toch 350 toegelaten?" Ja dat klopt, maar veel mensen halen een laag rangnummer maar halen vervolgens hun eindexamen VWO niet, en daarmee gaat hun plaats naar de volgende. Daarnaast zijn er mensen die geselecteerd worden en zich dan gewoon niet aanmelden omdat ze een ander plan hebben gemaakt en geen geneeskunde meer gaan studeren. Dit is natuurlijk allemaal heel afhankelijk van de kandidaten waarmee je dit jaar hebt meegedaan en het aantal achtplussers die zich dit jaar aanmelden. Dus vier nog niet alvast feest als je rangnummer 320 of iets dergelijks hebt!

Betekent het dat je dus met een rangnummer 202 waarschijnlijk wel binnen bent?

JA JE BENT BINNEN GEFELICITEERD VIER VAKANTIE!
Voor mensen die de tweede ronde heel goed hebben gedaan:

Hoe hebben jullie je voorbereid? Ik hoe hebben jullie de gesprekken ingeleid en verder afgerond. Ik heb ook meegedaan aan de tweede ronde en ging er naar mijn gevoel wel goed uit, maar mijn score toont aan dat ik tot de slechste 50 behoor...
(13-04-2016, 03:39 PM)J5s793 schreef: Voor mensen die de tweede ronde heel goed hebben gedaan:

Hoe hebben jullie je voorbereid? Ik hoe hebben jullie de gesprekken ingeleid en verder afgerond. Ik heb ook meegedaan aan de tweede ronde en ging er naar mijn gevoel wel goed uit, maar mijn score toont aan dat ik tot de slechste 50 behoor...

Niks voorbereid, was net aan door in ronde 1 en een topscore in ronde 2.
(13-04-2016, 06:43 PM)gucci97 schreef:
(13-04-2016, 03:39 PM)J5s793 schreef: Voor mensen die de tweede ronde heel goed hebben gedaan:

Niks voorbereid, was net aan door in ronde 1 en een topscore in ronde 2.
Goed gedaan!! Hoe heb je het dan aangepakt? Ik hoef geen details maar een kore uitleg is goed

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)