Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 15 stemmen - gemiddelde waardering is 4.47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016
(30-03-2016, 06:44 PM)admin schreef: Huh, was de tweede ronde vandaag? In mijn jaar was het pas in juni haha

Hoe is het gegaan? Wat moesten jullie doen?

kan er niet inhoudelijk op ingaan maar het waren 3 gesprekjes, 1 interview 1 nieuws gesprekje 1 x kritisch redeneren.

De vrouw bij mij gesprekje werd super boos en bekritiseerde alles wat ik deed en ik ging er niet zo lekker mee om Sad. de interview en het dilemma gingen mij wel goed af. alleen het gesprekje met een nogal boze vrouw ging echt slecht . maar iedereen heeft ander soort reacties van de patienten gekregen volgens mij.
(30-03-2016, 05:43 PM)comenius schreef:
(30-03-2016, 11:53 AM)---Diablo--- schreef: Ze zullen nu geen uitspraak doen over hoe de beoordeling tot stand komt. Wel hebben ze het vorig jaar op de dag van de uitslag op hun site geplaatst. Toen was het als volgt:

Score toets eerste ronde: 10%
CV: 10%
Score toets tweede ronde: 40%
Interviews: 40%

Maar zoals je ziet was de selectie toen heel anders. Het is dus echt even afwachten.

er wordt niet gekeken naar cv

Dat weet ik, daarom gaf ik al aan dat de selectie heel erg is veranderd en het dus onduidelijk is hoe de eindweging tot stand zal komen  Smile
Hii allemaal,

Ik had een heel kort vraagje: De Artikelen/ de stof die ik moet kennen zijn in het Engels, dus ook staan alle termen in het engels. Zouden we op de toets dit mogen gebruiken? Of is het beter alles naar het nederlands te vertalen en in het nederlands goed antwoord te geven?

Wellicht dat hier ook mensen tussen zitten die de toets al een keer hebben gemaakt of meer kennis hebben van hoe de toets wordt beoordeeld.
Ik ben tweetalig opgevoed dus voor mij is het werken in engels eigenlijk veel fijner als de stof zelf ook gewoon engels is..

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Groetjes,
D S
Op wat voor stof doel je precies? Dit jaar was namelijk alle studiestof in het Nederlands.
Oké, wie is er door de tweede ronde en wordt mijn mede-student? ;D
(12-04-2016, 04:07 PM)Timo schreef: Oké, wie is er door de tweede ronde en wordt mijn mede-student? ;D

Ik heb rangnummer rond de 180 gekregen maar weet nu niet of dit van het totaal of de 2de ronde is?
Wie weet hoe dat zit, wachten tot morgen de resultaten online zijn duurt nog zo lang...
(12-04-2016, 06:08 PM)gucci97 schreef:
(12-04-2016, 04:07 PM)Timo schreef: Oké, wie is er door de tweede ronde en wordt mijn mede-student? ;D

Ik heb rangnummer rond de 180 gekregen maar weet nu niet of dit van het totaal of de 2de ronde is?
Wie weet hoe dat zit, wachten tot morgen de resultaten online zijn duurt nog zo lang...

Dan ben je zoizo door GEFELICITEERD
(12-04-2016, 06:16 PM)Florita schreef:
(12-04-2016, 06:08 PM)gucci97 schreef:

Dan ben je zoizo door GEFELICITEERD

Was jij meteen door na 1ste ronde?
Dus rangnummer 1 van de 145?
Iedereen die geselecteerd is van harte gefeliciteerd!

Zouden jullie de website en de kandidaten van volgend jaar willen helpen door het schrijven van een ervaring? Smile

https://www.decentralegeneeskunde.nl/erv...turen.html

Ik zou jullie heel dankbaar zijn!
Voor de mensen met redelijk hoge rangnummers kan ik het volgende mededelen;

in 2014 waren er 33 achtplussers
in 2015 werd tot en met rangnummer 372 geselecteerd. Nu zul je denken "huh hoe kan dit? Er worden er maar toch 350 toegelaten?" Ja dat klopt, maar veel mensen halen een laag rangnummer maar halen vervolgens hun eindexamen VWO niet, en daarmee gaat hun plaats naar de volgende. Daarnaast zijn er mensen die geselecteerd worden en zich dan gewoon niet aanmelden omdat ze een ander plan hebben gemaakt en geen geneeskunde meer gaan studeren. Dit is natuurlijk allemaal heel afhankelijk van de kandidaten waarmee je dit jaar hebt meegedaan en het aantal achtplussers die zich dit jaar aanmelden. Dus vier nog niet alvast feest als je rangnummer 320 of iets dergelijks hebt!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)