Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 15 stemmen - gemiddelde waardering is 4.47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie geneeskunde UvA / AMC 2016
4-[(4-methylpiperazin-1-yl)methyl]-N-[4-methyl-3- [(4-pyridin-3-ylpyrimidin-2-yl)amino]fenyl]benzamide

Zoek de atomen op de plaatsen die mogelijk chiraliteit kunnen vertonen.
gruB moderator ????? zozo
Hoe gaan jullie je voorbereiden voor de tweende ronde?
(10-03-2016, 09:04 PM)DAT schreef:
(10-03-2016, 02:22 PM)Siyem schreef: Mocht iemand nog in de WhatsApp-groep willen, dan kun je een pb sturen met je nummer! Er zitten inmiddels al 20 personen in die direct geplaatst zijn of nog door de tweede ronde moeten komen.
je hebt pb!
Hahaha, grappenmaker.
(11-03-2016, 05:59 PM)gnkdy schreef: gruB moderator ????? zozo
Hij gaat ons nu allemaal bannen..
(11-03-2016, 06:50 PM)wellokay schreef: Hoe gaan jullie je voorbereiden voor de tweende ronde?
Dit topic, die ene cursus en verder nog een beetje googelen op tips. En iets bedenken waardoor ik niet in de lach schiet, want als ik zenuwachtig ben, schiet ik in de lach.
Hoi, heeft iemand al een mail gekregen voor de tweede ronde? In de mail van 4 maart stond dat we voor 15 maart nog bericht zouden krijgen..
(15-03-2016, 03:19 PM)iago schreef: Hoi, heeft iemand al een mail gekregen voor de tweede ronde? In de mail van 4 maart stond dat we voor 15 maart nog bericht zouden krijgen..

Helaas, ik heb het ook nog niet ontvangen en meerdere mensen melden dit. Enige wat we kunnen doen is rustig afwachten.
(15-03-2016, 03:33 PM)GruB schreef:
(15-03-2016, 03:19 PM)iago schreef: Hoi, heeft iemand al een mail gekregen voor de tweede ronde? In de mail van 4 maart stond dat we voor 15 maart nog bericht zouden krijgen..

Helaas, ik heb het ook nog niet ontvangen en meerdere mensen melden dit. Enige wat we kunnen doen is rustig afwachten.
Idd! Thanks voor info! =)
Voor de mensen die op een mail wachten voor ronde 2, zie je mail Wink
(15-03-2016, 06:17 PM)GruB schreef: Voor de mensen die op een mail wachten voor ronde 2, zie je mail Wink

Nice! Ik had het net gelezen. Smile
Geen idee of er dit jaar weer gesprekken zijn met simulatiepatienten maar mocht dat wel het geval zijn dan heb ik wat tips voor het voeren van zo'n patientengesprek. In het AMC werken we volgens de OBV-VALTIS methode. Hiermee ga je op gestructureerde manier vragen stellen aan de patient. De OBV kun je op elk moment uitvragen, van de VALTIS is het handig om het op de volgorde van de letters te doen.

VALTIS is een acroniem voor:
Voorgeschiedenis: Heeft u deze klachten al eens eerder gehad? Zijn er andere ziektes die u heeft of heeft gehad?
Aard: aard van de klacht. Is het stekende pijn of zeurende pijn? Of liever een open vraag: Wat voor een pijn heeft u?
Lokalisatie: Waar heeft u last?
Tijd: Hoe lang heeft u deze klacht al? Heeft u de klacht de hele dag door? Wanneer heeft u het meeste last?
Invloeden: Zijn er activiteiten die de klachten verergeren of verminderen?
Samenhangende klachten: Heeft u tijdens deze klacht ook last van andere klachten?

OBV is een acroniem voor
Opvatting: Wat denk u zelf dat het is?
Beleving: Hoe beïnvloeden deze klachten uw dagelijkse bezigheden?
Verwachting: Wat wilt u dat ik voor u doe?

Je hoeft je niet krampachtig aan deze volgorde te gaan houden of als een computer 1 voor 1 die vragen te stellen.. Probeer in te gaan op de antwoorden van de patient maar ook niet te veel. "Wat vervelend, en hoe zit het met *volgende vraag*"

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)