Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 16 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Erasmus Rotterdam 2019-2020
@Samantha, Dank je wel!!
Antwoord
Proficiat aan iedereen die binnen is! Hopelijk krijgt de rest snel te horen of ze na geplaatst zijn. Zo kunnen we met z'n allen onze dromen waarmaken! ?
Antwoord
Weet iemand toevallig tot welk rangnummer er al is nageplaatst?
Antwoord
Hallo, ik wil mij volgend jaar aanmelden voor geneeskunde in Rotterdam en zal dan ongeveer dit hebben qua cijfers en extra prestaties:

Schoolcijfers:
Scheikunde: 5
Wiskunde: 6
Biologie: 6
Natuurkunde: 6
Nederlands: 7
Engels: 8

Opleiding: Gymnasium

Extra schoolprestaties:
- Leerlingenraad
- Versterkt Frans(Delf)
- Versterkt Engels(Cambridge Proficiency)

Buitenschoolse activiteiten:
- Teamleider AH
- Bestuurslid Jongerenraad in de plaatselijke gemeente
- Werken in de plaatselijke horeca in het ziekenhuis
- Meegelopen in het ziekenhuis Scheemda op de radiologie, microbiologie en klinisch chemisch en hematologisch laboratorium

Misschien dat scheikunde nog een 6 wordt en natuurkunde heel misschien een 7.

Is er een reële kans dat ik aangenomen kan worden als je de selectie puur baseert op cijfers en prestaties?
Antwoord
(17-04-2019, 08:50 PM)MarwanRamon schreef: Hallo, ik wil mij volgend jaar aanmelden voor geneeskunde in Rotterdam en zal dan ongeveer dit hebben qua cijfers en extra prestaties:

Schoolcijfers:
Scheikunde: 5
Wiskunde: 6
Biologie: 6
Natuurkunde: 6
Nederlands: 7
Engels: 8

Opleiding: Gymnasium

Extra schoolprestaties:
- Leerlingenraad
- Versterkt Frans(Delf)
- Versterkt Engels(Cambridge Proficiency)

Buitenschoolse activiteiten:
- Teamleider AH
- Bestuurslid Jongerenraad in de plaatselijke gemeente
- Werken in de plaatselijke horeca in het ziekenhuis
- Meegelopen in het ziekenhuis Scheemda op de radiologie, microbiologie en klinisch chemisch en hematologisch laboratorium

Misschien dat scheikunde nog een 6 wordt en natuurkunde heel misschien een 7.

Is er een reële kans dat ik aangenomen kan worden als je de selectie puur baseert op cijfers en prestaties?

De Selectie in Rotterdam is sowieso moordend ivm de 8+ regeling. Zeg nooit nooit, is wel de boodschap.
Antwoord
Welke universiteit zou u me dan aanraden? De VU?
Antwoord
Hey MarwanRamon,
Aan de hand van je cijfers e.d. zou ik je geneeskunde bij de RUG aanbevelen. Hier krijg je alleen extra punten op je dossier ( dat is V5 cijfers + cv) als je gemiddeld boven een 8 staat. Wel kun je veel hebben aan jouw extra activiteiten als je het op je cv zet. Dit kun je dan gebruiken in een van de toetsen om aan te tonen waarom jij geschikt zou zijn voor geneeskunde. Ik spreek uit ervaring, want ik had alleen maar 6jes op mijn rapport, maar heb met mijn extra activiteiten veel punten gekregen waardoor ik uiteindelijk binnenkwam met een rangnummer onder de 100.(!) Het is daarbij wel van belang dat je nadenkt, en goed opschrijft, waarom deze extra ervaringen jou onderscheidt van de rest. Maar dan moet Groningen je wel aanspreken natuurlijk haha
Antwoord
Beste allemaal,

Iedereen die geplaatst is voor Geneeskunde aan het EMC: van harte gefeliciteerd! En voor iedereen die nog afwacht: veel succes nog even natuurlijk!

Vanaf nu kan je deelnemen aan de WhatsApp-groep voor Bachelor-jaar 1 van collegejaar '19-'20! Zorg dat je snel lid wordt, want vorig jaar zat de groep als snel vol.

In deze groep zal het de komende maanden vooral gaan over welke rangnummers recentelijk zijn geplaatst (superhandige info als je nog afwacht!), natuurlijk ook over de eindexamens en geleidelijk ook steeds meer over de voorbereidingen voor de start van het jaar zoals de introductie-activiteiten. Stay tuned!

Via deze link kan je deelnemen aan de groep:

https://chat.whatsapp.com/79xLjWCr4P82JNZAc9SQGw
Antwoord
@Marwan, dat soort activieiten zeggen blijkbaar niets.
Ik had; 4 jaar acteerwerk (op nationaal niveau), diploma medisch terminologie, vrijwilligerswerk in Vietnam, evenementen ehbo’er bij het Rode Kruis, coachingsdag, leerlingenkring/raad, en ik zat in het jaarboekcomité en ik heb minpunten gescoord op mijn deelnameformulier??
Antwoord
(18-04-2019, 09:06 PM)MarwanRamon schreef: Welke universiteit zou u me dan aanraden? De VU?

De VU, Utrecht of UM. Maar dit is gewoon m'n persoonlijke mening Smile
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)