Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 13 stemmen - gemiddelde waardering is 4.23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2019 - 2020
(20-04-2019, 03:16 PM)Kimm schreef: En maakt het dan uit hoelang je iets gedaan hebt? Moet je iets net als bij Rotterdam minimaal 4 uur per week voor een jaar lang hebben gedaan of is een paar maanden ook voldoende?

Als je iets maar heel even hebt gedaan is het wel zo eerlijk om dat erbij te zetten maar volgens mij hebben ze geen harde richtlijnen.
Beste allemaal,

Ook dit jaar een oproep aan alle kandidaten van de decentrale selectie om een ervaring te schrijven voor op de website! Als dank voor jullie moeite verloot ik onder de inzenders een zeer goede Littman stethoscoop!

Voor meer info zie de topic: https://www.decentralegeneeskunde.nl/for...hp?tid=750
Hoi!
Volgend jaar wil ik ook graag geneeskunde gaan studeren. Ik volg nu een beetje alle forums en aanmeldingen etc. Welke uni raden jullie aan als je gem ong. een 7,4 staat in 5v en niet veel op je cv staat? En is de toets die je moet maken voor Utrecht goed te leren naast SE weken? En hoe was de hele selectie procedure over het algemeen?
Thnx alvast!!
@xxxx1234
Je gemiddelde is goed! Maar als je echt denkt dat je op je cv kan worden afgewezen, raad ik UvA of idd Utrecht aan. Bij deze universiteiten zijn wegen de toetsen het zwaarst. Al moet ik zeggen dat je bij VU met een gemiddeld cv (of zelfs onder gemiddeld) ook binnen kan komen door de toets heel goed te leren. Succes!
Hoi! Ik zit nu in mijn 2e jaar van de studie Gezondheidswetenschappen aan de VU, ik wil echter heel graag Geneeskunde studeren. Ik heb alleen geen VWO Biologie gehad. Weet iemand of ik vrijstellingen kan krijgen voor Biologie als ik bepaalde vakken van mijn bachelor al heb behaald zoald: genen en cellen, anatomie/fysiologie, immunologie???
@TK0404 nee, daar krijg je geen vrijstelling voor. Zonder biologie ben je niet toelaatbaar voor de reguliere geneeskunde-opleiding. Je heb 4 opties:

1: staatsexamen biologie doen
2: gaan voor de master arts-klinisch onderzoeker na het behalen van je bacherlor gezondheidstwetenschappen
3: toegelaten worden middels een colloquium doctum
4: zij-instroom in het tweede jaar van geneeskunde na het afleggen van een examen

De eerste optie is de meest haalbare, de andere drie zijn zijn erg lastig om binnen te komen en zeer competatief. Ik zou gewoon een biologie bundel kopen, daar elke avond wat uit studeren en je dan aanmelden voor het examen biologie (kan ook via ccvx), moet niet al te lastig zijn als je al op academisch niveau studeert. Succes!
@pien90 Dank voor je reactie!
Ik had dit namelijk gelezen ergens in een document van de UvA en vroeg mij af of iemand dit wellicht al een keer heeft geprobeerd in Utrecht.
"Ik heb al een andere opleiding gedaan en weet niet zeker of ik een vrijstelling kan krijgen voor één van de deficiënties voor Geneeskunde. Hoe kom ik hier achter?
Als je al een opleiding hebt gedaan die veel wiskunde, scheikunde, natuurkunde en/of biologie omvatte, kan het zijn dat je op basis hiervan een vrijstelling kunt krijgen voor één of meerdere deficiënte vakken.
Om erachter te komen welke deficiënties je nog moet wegwerken, kun je een verzoek tot vrijstelling indienen. Om mee te kunnen doen aan de decentrale selectie moet dit vóór 1 december worden aangevraagd."
@TK0404 Oh kijk, dit wist ik niet, maar ik ben vrees ik al een beetje van de oudere generatie Wink
Als ik jou was, zou ik de UU gewoon even bellen hierover. Wat je ook kunt doen, is een afspraak maken met de studieadviseur of studentendecaan, die kunnen je hier persoonlijk informatie over geven. In principe mag je ook als student buiten de UU een afspraak met hen maken. Ik studeer zelf niet aan de UU, maar doorgaans is dat geen probleem.
Ben jij niet toegelaten tot de geneeskundeopleiding?

Wat vind je van het landelijk toelatingsbeleid?
Vind je het eerlijk?
Jouw ideeën, meningen en ervaringen als kandidaat in een selectieprocedure voor één van de geneeskundeopleidingen zijn waardevol!

Wil je hierover meepraten in het kader van wetenschappelijk onderzoek?
Geef je interesse aan door ons te mailen. Je ontvangt dan meer informatie over het onderzoek. Op basis van de beschikbaarheid van de geïnteresseerden zal een bijeenkomst gepland worden.

Hoeveel tijd kost het? max. 2 uur
Waar vindt het plaats? VUmc, Amsterdam
Inclusief: broodjes, reiskostenvergoeding, cadeaubon

Mail bij interesse en voor meer informatie naar onderzoekvanonderwijs@vumc.nl

Dit is een onderzoek van Amsterdam UMC, VUmc School of Medical Sciences, afdeling Onderzoek van Onderwijs
Hoi, ik wil graag me aanmelden voor selectie 2020, en ik vroeg me af welke stoffen je nadruk moet leggen bij het leren voor de kennistoets over NA/SK/BIO? Dank je wel!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)