Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 13 stemmen - gemiddelde waardering is 4.23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Utrecht 2019 - 2020
Heyy! Ik ben ook van plan mij aan te melden voor Utrecht! Ik ben wel erg benieuwd naar de selectie.
Hey!

Vorig jaar heb ik selectie gedaan en geplaatst.
Voor diegenen van dit jaar:
Ik vondt leren uit de boeken (Gray's anatomy for students & Medical Physiology) veel fijner dan vanuit de online-versie die door de UU beschikbaar wordt gesteld.
Ik heb nog een 2e exemplaar van Gray's liggen, in plastic. Als iemand hem over wil nemen stuur even een DM.
Succes!
Weet iemand hoeveel aanmeldingen er zijn tot nu toe?
Hey! Ik zit te denken om weer mee te doen met de selectie! Ik heb vorig jaar meegedaan, maar helaas net buiten de boot gevallen. Ik zit nog te twijfelen, maar heb nog even de tijd om te kiezen! Als jullie vragen hebben, dan kan ik ze zeker beantwoorden!
Weten jullie wat het onderwerp van twee jaar geleden was?
de cognitieve toets lijkt me vooral heel veel stamwerk, het is sowieso heel veel leerwerk. maar ik verwacht dat het ook blijft bij de feitjes. ik maak me eerder druk om de non-cognitieve toets. ik weet absoluut niet wat je daarvan kunt verwachten en daarnaast lijkt het mij ook lastig om een juiste keuze te maken, omdat het meerkeuze is. Heeft iemand de non- cognitieve al ervaren? zou je dan willen zeggen wat je ervan vond?
Ik heb in 2017 selectie gedaan bij Utrecht (ben nu tweedejaars). Toen ik selectie deed stelde de non-cognitieve toets eigenlijk niet heel veel voor. Het is belangrijk dat je hem voldoende maakt, maar er zit voor de rest nauwelijks een competitief element in zoals bij de kennistoets. Ik denk dat je niet te veel moet twijfelen aan jezelf, je eerste ingeving is meestal de juiste keuze.

Misschien dat ze toets vorig jaar wel hebben veranderd, hopelijk zijn er ook studenten die vorig jaar mee hebben gedaan en die je wat meer kunnen vertellen!
Vorig jaar bestond de non cognitieve toets vooral uit vragen die betrekken hadden tot jij als eerste jaars student. De toets is goed te doen, maar er worden natuurlijk wel elk jaar mensen op afgewezen. Kies het antwoord wat voor jou het meest logische is en/of wat je ook zelf zou doen in een situatie. Dan kom je er echt wel doorheen.
bedankt voor jullie reacties! daarnaast wou ik zeggen dat iedereen die zich nu al heeft ingeschreven, ook nu bezig kan met het invullen van de vragen over beroepskeuze. (hiervoor heb je een mailtje gekregen en een account voor OSIRIS) veel succes!
Ik heb vorig jaar meegedaan met de selectie, mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het wel! 

Ik vond de selectie wel lastig maar gelukkig had ik vrienden die ik al kende van mijn middelbare school, zij hadden al een jaar eerder meegedaan en konden mij zodoende goed helpen tijdens het gehele proces.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)