Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 18 stemmen - gemiddelde waardering is 3.56
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Amsterdam UvA 2019-2020
Ik dacht zelf idd ook aan samengevat maar moet nog uitzoeken welke onderwerpen het slimste zijn om aan te pakken
Antwoord
Voor scheikunde zei mijn docent in ieder geval de bloedbarriere, oplosbaarheid van medicijnen en wss wat redox en zuur base. Natuurkunde vanzelfsprekend medische beeldvorming en straling maar ook draaiingen en krachten zou wellicht nog wel gevraagd kunnen worden. Verder heb je volgens mn docent niet zo zeer natuurkunde kennis nodig maar meer de manier van denken. Biologie moet ik nog naar kijken maar lijkt me dat gewoon de hoofdstukken over het menselijk lichaam belangrijk zijn en hoofdstukken over ecologie, ecosystemen, afweer van planten etc niet zo.
Antwoord
......
Antwoord
weet iemand hoeveel aanmeldingen er zijn?
Antwoord
Dat maakt de UvA pas bekend na de uiterste aanmelddatum. Vorig jaar waren er 1017 aanmeldingen waarvan er ongeveer 980 selectie hebben gedaan. 
Zelf ben ik geselecteerd, dus als er iemand vragen heeft stel ze vooral.
Antwoord
@moesmoes

Wat vond je van de natuurwetenschappelijke toets? en was je gelijk door na ronde 1 of heb je ook die gesprekken gevoerd?
Antwoord
De erdte toets is echt makkelijk als je gewoon heel goed leert. De natuurwetenschappelijke toets is wel echt pittig. Maar je kan echt heel veel uit de tekst halen en ook veel meer dan je denkt uit je binas. Ik was gelukkig direct geplaatst en heb dus geen tweede ronde gedaan. 
Met veel motivatie en hard leren is het best te doen.
Antwoord
Hoihoi,

Mogen we dit jaar een BiNaS / rekenmachine gebruiken bij de algemene toets ?

En hoe gaat het bij jullie met de spanning rond de selectie ? Ik merk aan mezelf dat het toch weer dichtbij komt ofzo en dat ik wel op dit moment echt ontzettend gemotiveerd ben om ver (der) te komen met de selectie.

Hoor graag van jullie !
Antwoord
@moesmoes, hoe zat jij qua tijd tijdens de selectie? Ik werk normaal gesproken vrij snel tijdens toetsen en t zou echt geen kwaad kunnen om iets rustiger aan te doen, is dit een beetje mogelijk of moet je echt flink doorwerken om het af te krijgen?

Ik heb nu nog niet echt spanning voor de selectie, zeker gezien ik op dit moment gewoon se week heb en dat al genoeg stress is haha!
Antwoord
Als je echt goed geleerd hebt, heb je de eerste toets in een half uur/ max 3 kwartier wel af! Dan kan je de rest van de tijd entuiken voor de tweede toets, die wel echt pittig is en waar je genoeg tijd voor nodig hebt. Ik ben normaal ook vrij snel en ik was een kwartier voor het einde helemaal klaar
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)