Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 18 stemmen - gemiddelde waardering is 3.56
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Amsterdam UvA 2019-2020
Hoihoi!
Ik zag dat er nog geen topic was voor de selectie van de UvA voor komend jaar. Meer mensen die al weten dat ze naar de UvA willen? Ik zag op de site dat de selectie iets is aangepast tov vorig jaar maar niet veel. Hoe gaan jullie voorbereiden op de kennistoets?
Antwoord
Hee,

Ik denk dat ik aankomend jaar met de selectie van de UvA meedoe. Ik ben vorig jaar niet geselecteerd in Nijmegen en hoop dan toch volgend jaar alsnog te kunnen beginnen met Geneeskunde. Ik ga denk ik wat stof herhalen voor de algemene toets en dan heel hard leren voor de specifieke toets.
Antwoord
Ik doe mee! Zag dat je cijfers dit jaar ook moet inleveren Smile
Antwoord
Ja klopt had ik ook gezien! Ze tellen wel pas bij de 2de ronde volgensmij
Antwoord
Er is maar 1 ronde Tongue
Antwoord
Ik kan nu even niet op de site maar er stond volgensmij dat er de eerste ronde (2 toetsen, kennis en voorbereiding) max 300 doorgaan en er daarna een tweede ronde is waarmee er wordt aangevuld tot 350 gebaseerd op een soort vaardighedentoets en je cijfers.
Antwoord
Nee, er is maar 1 ronde als het goed is. Mensen die super hoog hebben gescoord op de 1e en 2e toets mogen direct door. De rest wordt beoordeelt met cijfers en 3e toets.
Antwoord
Ik doe ook mee! Maar het klopt inderdaad, de beste scorende op toets 1 en 2 krijgen rangnummer 1 t/m 300 en vanaf nummer 301 wordt men ook beoordeeld op cijferlijst en toets 3.

Weten jullie al hoe jullie je gaan voorbereiden voor de algemene toets?
Antwoord
Mogen we eigenlijk binas gebruiken? Ik heb nog geen idee hoe ik het ga aanpakken...
Antwoord
Ik heb aan mn scheikunde en natuurkunde docent gevraagd wat zij denken dat op zo’n toets in een medische context geplaast kan worden. Die onderwerpen ga ik samen met de onderwerpen van bio die me relevant lijken doornemen in samengevat en dan examenbundelopgaven zoeken die me nuttig lijken.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)