Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 18 stemmen - gemiddelde waardering is 3.56
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale Selectie Geneeskunde Amsterdam UvA 2019-2020
Weet iemand uit hoeveel mc vragen beide toetsen bestaan?
Antwoord
Beide toetsen bestaan uit 40 meerkeuzevragen
Antwoord
meer mensen die toets 2 moeilijk vonden?  Confused
Antwoord
Ik vond beide wel een beetje lastig. Maar vooral toets 1 had ik niet zo lastig verwacht. Ik was zaterdag aan de beurt en kwam nog een vraag tegen over een medicijn dat ik nergens tegen ben gekomen. 

Hoe ging het bjj jullie?
Antwoord
De eerste toets viel mij eigenlijk heel erg mee, de tweede vond ik wel erg lastig maar ik denk dat ik al met al best veel goed heb ingevuld. Die vraag over dat medicijn was (volgens mij) een inzicht vraag. Je kon beredeneren waar het medicijn op aangrijpt als je de functie van de basale kernen en de symptomen van de genoemde ziekte kent.
Antwoord
Bij toets 1 was dat? Welke vraag was dat dan? Ik had wel dat ik niet wist welk gen gemuteerd was, had zelf C13 opgeschreven maar die stond niet tussen de antwoorden helaas. De opties die er waren kwamen me ook totaal niet bekend voor terwijl ik bijna letterlijk alles uit hc & boek & kennisclips in m’n samenvatting had overgeschreven. Ik vond toets 1 verder wel oke, maar bepaalde vragen van 2 vielen me wel echt tegen
Antwoord
De vraag was waar en hoe het medicijn aangrijpt (direct, indirect pad) en het ging over een medicijn voor de ziekte van Huntington als ik het me goed herinner. Die vraag over dat gen wist ik ook echt niet:/. ik kan me wel vaag herinneren er wat over gelezen te hebben.
Antwoord
Hoe schatten jullie je kansen in ? Vond zelf de 2e toets erg lastig..
Antwoord
Hehehe ik weet het echt niet meer hoor, ik draai al bijna door van het wachten. Toets 2 gaat over het algemeen meestal niet geweldig hoor.

Ik vind het lastig om echt in te schatten, hoeveel punten nodig zullen zijn om toegelaten te worden.
Antwoord
Ik vind het ook echt super spannend. Volgens een vriend van mij kwam de uitslag vorig jaar op de 22ste online, dus daar leef ik nu zenuwachtig naartoe. Toets twee heb ik voor mijn gevoel echt niet goed gemaakt Sad.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)