Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Decentrale selectie Rotterdam 2018/2019 doen of niet?
Hey allemaal,

Wat leuk dat jullie allemaal Geneeskunde willen studeren!
Let er wel op dat de Geneeskunde studenten die de opleiding op open dagen vertegenwoordigen uit het 2e bachelorjaar en hoger komen.
Hierbij was er nog niet echt een overvloed aan 7,5, dus meer kans om binnen te komen.
(Ik weet niet hoe het dit jaar is met de 8+ regeling)
Voor de mensen die zich nog willen inschrijven voor de coachingsdag, dit is de link:
https://www.erasmusmc.nl/geneeskunde/stu...chingsdag/
Ik raad iedereen die de decentrale selectieprocedure moet doorstaan d.m.v. de toetsen om naar de coachingsdag te komen.
Je krijgt namelijk al het onderwerp te weten waarover de toetsen zullen gaan, zodat je je alvast kan voorbereiden.
Daarnaast krijg je een aantal oefenvragen over het rekentoets en de logisch redeneren toets.

Ik wens iedereen heel veel succes en hopelijk jullie volgend jaar in het Onderwijscentrum te zien!
Mocht iemand zich afvragen wie ik ben, ik ben eerstejaars Geneeskunde student aan het EMC, die zonder 7,5 is geplaatst.
Antwoord
Het voorbereiden op de toetsen wordt vaak onderschat. Als je de toetsen goed maakt, ben je voor 80% al binnen. Een goede Cv is een voorsprong op de rest. Maar een goed resultaat van de toetsen is meestal een gewonnen race.
Antwoord
De toetsen wegen het zwaarst mee
Antwoord
Alle 3 de onderdelen tellen even zwaar mee (voor Route B zijn het 2 onderdelen).
Route A: De 3 toetsen 1/3 van je punten, CV (inclusief motivatie) 1/3 en je 5-VWO cijfers 1/3.
Route B: De 3 toetsen 1/2 en CV 1/2.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)