Bekijk de ervaringen van kandidaten uit 2017 en check onze minigids patiëntengesprek!
Ben je van plan een cursus te volgen voor de decentrale selectie? Bekijk dan onze cursuspagina en ontvang via ons 10% korting op sommige cursussen!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tussenjaar decentrale selectie utrecht 2019-2020
Hoi iedereen,

Ik heb dit jaar een tussenjaartje, en ik ga in oktober voor geneeskunde in utrecht zich aanmelden.
Ik wil van geneeskundestudenten in UU een advies voor mij geven voor het voorbereiden voor de kennistoets en de non-cognitive toets, en ook wat kan ik het beste dit jaar doen om voor te bereiden voor geneeskunde studeren bv: vrijwilligerswerk bij ziekenhuis, welke academische vaardigheden cursussen zijn heel belangrijk voor geneeskunde studeren in UU, welke computer vaardigheden, etc.

Alvast bedankt!
Antwoord
Omdat de kennistoets heel belangrijk is in Utrecht is het van belang om, zodra je de stof toegestuurd krijgt, meteen te beginnen met leren. Je hebt de tijd echt nodig! Zelf heb ik de stof vertaald in een Nederlandse samenvatting en telkens de stof herhaald als ik bij een nieuw onderwerp kwam.

Verder vragen ze in Utrecht niet naar je CV maar wel naar je motivatie en waarom jij denkt geschikt te zijn voor het vak. Mij lijkt het verstandig om te werken aan eigenschappen die een arts nodig heeft zodat je een sterke motivatie kunt schrijven. Ook is het verstandig om een meeloopdag te doen en eens met een arts te praten over het vak.

Voor de non-cognitieve toets kun je niet leren, dit moet je naar je eigen gevoel invullen. Dat werkt het beste.
Antwoord
Super! Goede tips!
heel erg bedankt!
@Ilieux
Antwoord
Je kennistoets weegt het zwaarste mee. Doe daar ook het meeste voor zou ik zeggen. Schrijf je snel in als je zeker weet dat je naar Utrecht wilt en begin met leren(!!!). Zelf heb ik een cursus gedaan bij Capita selecta die mij hielp.

De rest is eigenlijk niet voor te bereiden.

Leren moet je natuurlijk op je eigen manier doen. Als je het maar onthoudt Smile
Antwoord
Is de selectie in Utrecht veranderd? Ik dacht dat CV belangrijk was en overgangscijfers van 5 naar 6 VWO onbelangrijk waren. Hoe zit het nu?
Bij welke universiteit kan ik het best zijn met een goed CV en minder goede overgangscijfers?
Antwoord
@Vuurvliegje, Maastricht! In Maastricht is de toets niet gebaseerd op kennis overigens maar het is alleen een non-cognitieve toets.
Antwoord
(05-09-2018, 11:32 AM)aspiration schreef: @Vuurvliegje, Maastricht! In Maastricht is de toets niet gebaseerd op kennis overigens maar het is alleen een non-cognitieve toets.

ziet er goed uit, thanks!

trouwens:
"Je komt op 17 februari 2018 naar Maastricht voor een selectiedag. Je voert dan diverse opdrachten die peilen naar cognitieve en non-cognitieve vaardigheden uit. "
Zijn dit schriftelijke opdrachten, of opdrachten in de praktijk (als rollenspel)?
Antwoord
Je hebt een schriftelijke toets en een computertoets. Verder mag ik geen uitspraken over de toets doen omdat ik een geheimhoudingsverklaring heb getekend. Wel wil ik je waarschuwen dat er vorig jaar 1700 aanmeldingen waren en maar 700 mensen doorgingen naar de tweede ronde.
Antwoord
(08-09-2018, 04:31 PM)aspiration schreef: Je hebt een schriftelijke toets en een computertoets. Verder mag ik geen uitspraken over de toets doen omdat ik een geheimhoudingsverklaring heb getekend. Wel wil ik je waarschuwen dat er vorig jaar 1700 aanmeldingen waren en maar 700 mensen doorgingen naar de tweede ronde.

Is goed. Bedankt voor je reactie.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)